Dynaudio 30w100

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Baadshah
    • Oct 2003
    • 4

Dynaudio 30w100

Wie kan mij helpen met een kist voor een Dynaudio 30w100
    Ik weet zelf niet hoe ik het moet maken.

Gr Baadshah.
  • goldsound
    • Jan 2003
    • 429

Volgens mij hoort dit niet thuis op dit forum, het is namelijk hifi
    Zoek en gij zult vinden, vindt gij niet dan is het zoek

Comment

• Baadshah
      • Oct 2003
      • 4

citaat:Geplaatst door goldsound

Volgens mij hoort dit niet thuis op dit forum, het is namelijk hifi
      Zelfbouw luidspreker?? Waar moet ik dan zijn???
      Het is een luidspreker.. Ik wil hem zelfbouwen.. Alleen mijn vraag of iemand me kon helpen met een look van een kist. Je had minstens een betere advies kunnen geven.

Gegroet..

Comment

• tittere-ie
        • Oct 2003
        • 37

dit is voor het hifi gebeuren

Comment

• jurjen_barel
          • Jun 2003
          • 3150

Allereerst: hij wil speakers bouwen en dit is een speakerzelfbouw forum, dus als het zuiver alleen om het bouwen gaat mag hij het hier plaatsen.

Ten tweede: je zou je er eerst ff in kunnen verdiepen. Een wat grotere bibliotheek heeft hier een kast van vol staan en het internet bevat ook veel informatie.

Dus een beetje voorwerk mag wel.

Ten derde: je geeft niet aan wat voor kast je wil, hoe groot en wat voor type. Daarna kunnen we veel betere hulp aanbieden.

En voor de anderen: als je dit een dom onderwerp vindt, reageer dan niet! (My ***, k begin op de Mods te lijken)

Comment

• Baadshah
            • Oct 2003
            • 4

Ik heb wel gezocht. Maar ik wil een optimale passieve kast hebben voor de Dynaudio (30w100).. Ik heb zelf eentje gezien op een site.

Ik zou graag advies van jullie willen hebben. Maar als dat te veel gevraagd is. Dan geeft het niet.

Gegroet.

Comment

• Baadshah
              • Oct 2003
              • 4

Oh ja en het maakt niet uit hoe. Of het nou bandpas is of gesloten.
              Maakt allemaal niet uit.

Comment

• michiel
                • May 2001
                • 1032

Natuurlijk willen de forumleden jou helpen. MAar ik kan me er wel in vinden als we PA en hifi gescheiden houden. In het ontwerpen is er ook een verschil, dus misschien krijg je hier niet helemaal het advies wat je zou moeten krijgen. (maar hier lopen ook enkele mensen met verstand van hifi rond)

Om maar even algemeen iets over hifi subs te zeggen: veel al is een gesloten kast eht mooiste, zo nodig met actieve correctie. Maar daar moet de speaker wel geschikt voor zijn. Het moet 1 van de zwaardere zijn die flink lucht kan verplaatsen. Ik kan zosnel niet de gegevens van jou woofer vinden.
                Als de gesloten kast niet gaat werken wijk men meestal uit naar bass relfex. TL en hoorn kasten kom je vrijwel alleen bij audiofielen tegen. Op de een of andere manier worden dit soort kasten niet door de grotere fabrikanten op de markt gebracht. Waarschijnlijk omdat de kasten erg groot kunnen worden en moeilijk te maken zijn.
                Bandpass komt vrijwel niet voor in een high end set up.

De link die jij geeft laat een TL zien. Maar wel een variant die je neit vaak tegen komt. Deze TL heeft een hoorn verloop, gevolg is dat de ouput van de TL verhoogt word. Maar dat gaat ten koste van de diepgang. Die 18 Hz halen ze waarschijnlijk niet. (heb zelf emt een TL van 2.2 meter en een 15"er gedraait, en dat ging nog net tot de 30 (gokje, maar zeker geen 10))
                Voor de diepgang zou het beter zijn als de TL een taps toelopend verloop heeft (omgekeerde hoorn).

Ik verwacht dat jij niet al te veel van zelfbouw afweet. Dus is eht verstandig als je je bepert tot de gesloten kast en de bass reflex. Eventueel een simpele TL, lees: rechte TL afgestemt op fs van de speaker (lengte TL = 1/4 golflengte fs), oppervlakte TL=SD. Heel simpel om als vuistregeltje te gebruiken bij het ontwerpen van een TL De resultaten zijn vrij goed...
                Groeten, michiel

Comment

Working...