18W1000 van 18sound: basreflex of bandpas ?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Addy
    • Apr 2003
    • 35

18W1000 van 18sound: basreflex of bandpas ?

De 18W1000 van 18 Sound, in welke kast/ontwerp gaat deze het best?
    de gegevens: FS=35Hz, Re=5,8Ohm, Sd=0.1134, Qms=7.1, Qes=0.24, Qts=0.23, Vas=268ltr, Mms=139gr, Bl=27.6, Xmax=7mm, Le=2.45, Pe=700RMS/8ohm/98db-1w-1m/1400program/7000peak.
    Zelf vermoed ik de bandpashoorn op 18sound.com. De speaker is lekker sterk aangedreven wat het rendement ten goede komt.
    Misschien is nog een Br of een BPH geschikt, maar wat dan wel??

Addy
  • Addy
    • Apr 2003
    • 35

Misschien is het topic alweer overbodig geworden. 18 Sound adviseerd in zijn ontwerp van de BPH118 een 18W1300. Ik heb 18 Sound de vraag gesteld of de 18W1000 er ook in gaat. Zie volgend antwoord:

" The 18W1000 will work alright in the BPH118 without any special changes. The sound will be rather tight and quick in the response if compared to 18W1300."

Maar misschien zijn er andere meningen of toch wat aanpassingen die de weergaven ten goede komen.

Addy

Comment

• Contour
      • Feb 2001
      • 1018

Logisch antwoord van de heren van 18Sound. De 18LW1000 heeft een relatief lichte konus en enorm krachtige aandrijving. Zo'n speaker in een bandpasshoorn zal zeker lekker op de maag liggen maar minder presteren in het echte laag. Daarvoor zijn de nog zwaardere LW1300 en LW1400 op de markt gebracht.

MVG Contour

Comment

• Addy
        • Apr 2003
        • 35

Is het niet zo dat door de grote achterkamer, welke op 48 Hz getuned is toch een behoorlijke laag weergave berreikt wordt. Verder draaien wij enkel Drive in Show, dance, house etc. Nooit live applications dus die laagste tonen kunnen mij denk ik gestolen worden, of zit ik mis?
        Addy

Comment

• michiel
          • May 2001
          • 1032

Een flink portie laag bij house muziek is niet vervelend hoor!! Maar eht combineren van mooi strak laag met de droge klappen van het iets-minder-laag is verschrikkelijk moeilijk! F1 heeft daar een mooie oplossing voor bedacht bij hun dance stakc. Namelijk 2 laag systemen. Ze gebruiken e infra bass voor eht echte laag, en een bandpass hoorn voor het gebied tussen de toppen en de infrabass.
          Nu denk ik dat zo iets niet echt de oplossing is voor jou, je zult dus moeten kiezen.

Trouwens, bij de BPH 118 an 18 sound mag het Htje welw at kleiner van mij. Ik kan nu niet echt spreken over een hoorn in hun ontwerp....
          Groeten, michiel

Comment

• Addy
            • Apr 2003
            • 35

Het is idd niet echt een hoorn maar het is ook weer geen hoorn. Misschien dat ik toch mijn oude dan moet houden, dat is een bpH met in vergelijking tot de BPh118. Mijn huidige kasten in precies het omgekeerde als de bph118. Mijn kasten hebben kleine gesloten achterkamer 60-70 liter en grote voorkamer (140-160) incl een enorme hoornmond opening +/- 510 x 860 mm (bxh).
            Vanaf zón 40 begint de kast al aardig weer te geven en vanaf 55 hz is het goed te noemen. Waarom dan wat anders? Ik vond het niet strak genoeg, op 15 mtr afgstand was het nog alleen maar gezoem ipv geboem. De Beyma 18G400 welke in mijn huidige kasten zitten worden/zijn vervangen door de 18W1000, vandaar
            Addy

Comment

• Addy
              • Apr 2003
              • 35

Ik hecht toch wel waarde aan een echte H in de BPH want op redelijke termijn komt er boven de 2 bassen per kant een hoorngeladen top met 2 x 12" en 1 x 2". De 18W1000 heeft goede ts para's voor een hoorngeladen sub en is daarom mijn keus geworden, ik denk dat het de bph wordt van 18Sound dat moet toch zeer goed gaan met de throw gezien de opmerking van 18Sound.
              Verder is er natuurlijk nog de optie om de bandpashoorn van P&B audio te bouwen, ik vraag mij af in hoeverre deze throw verder is dan die van 18Sound, of moet ik mij geen zorgen maken met de throw omdat het toch maar 1 hoorngeladen top per kant wordt?

Addy

Comment

Working...