DDS hoorns

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Pino
    • Jul 2002
    • 390

DDS hoorns

Joo de mannen,

Ik ben op zoek naar een hoorn in kunststof voor een 12" luidspreker. http://www.ddshorns.com/dmb12n.htm
    Zoiets dus in die aard.
    Nu is mijn vraag: waar kan ik die dingen bestellen in België en wat kosten ze?
    Ik maak liever geen houten hoorns meer omdat ze véél te zwaar wegen naar mijn zin en ik ze nooit zo mooi afgewerkt krijg.
    Mogelijk heeft het ook geen zin om voor die prijs zelf hoorns te maken.
    De link wist ik nog van de vroegere P&B audio site, ik heb hen hierover al gemeeld maar nog geen antwoord gekregen.

Alvast bedankt voor jullie reacties,
    Pino
    Muziek klinkt voor mij het mooist als een PA niet nodig is...
  • nightline
    • Oct 2002
    • 1001

Je kan ook een Monacor 12 inch hoorn kiezen, deze begint ook een stukje lager ( 175 Hz ) en heeft een spreiding van 30x 75 graden.

Groeten

Jack
    Powered by AudioMadness....

Comment

• Pino
      • Jul 2002
      • 390

Bedankt Michel en Nightline

Ik heb de bouw van de coaxiaal hoorns van Tom op de voet gevolg en vind ze prachtig gemaakt; ik zal er dan ook nog eens goed over nadenken.
      Toch wou ik nog de prijs afwachten van die kunststofhoorns zowel die van DDS als van Monacor.
      Op de site van Monacor had ik deze hoorn nog niet gevonden en zou qua frequentiebereik misschien nog iets geschikter zijn voor mij. Ook de afstraling lijkt mij gunstig.
      Jack , kan jij hier misschien een prijs op plakken en eventueel een link waar hij verkrijgbaar is?

Merci mannen,
      Groeten

Pino

Comment

• Jurrie
        • Nov 2002
        • 402

Ik geloof dat die hoorns van monacor rond de 250 euro kosten per stuk.

google:

Comment

• Pino
          • Jul 2002
          • 390

Dat is nu eigenlijk precies wat ik zoek zie
          Bedankt Jurrie; ik weet misschien wel enkele adressen in Belgie waar ik stukken van Monacor kan bestellen.
          Andere suggesties zijn ook nog welkom hoor!

Groetels,
          Pino

Comment

• sis
            • Jul 2003
            • 3305

Pino, ik dacht dat er een verkoopspunt was in Oostakker en Zelzate
            dit is in de buurt van Gent
            sis
            Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

• sis
              • Jul 2003
              • 3305

OEI? SORRY verkeerde smilies
              het moesten de deze zijn
              vergeef me, please
              sis [)][)][)][)]

Comment

• Pino
                • Jul 2002
                • 390

Bedankt Sis, maar ik ga eerst eens rondsnuffelen in de buurt van Turnhout, Geel ...
                Deze dingen staan niet op de site www.monacor.com; het is daarom dat ik ze niet direct vond en ook niet naar de winkels in de buurt heb gemeeld[:I]. Da's ondertussen wel gebeurt en ik hoop op gunstig antwoord. Anders bol ik wel eens richtin Uustaakkerg.
                Groetjes,
                Pino

Comment

• sis
                  • Jul 2003
                  • 3305

Als ik nog verdeelpunten vind laat ik het weten

est goe manneken

sis

Comment

• Pino
                    • Jul 2002
                    • 390

Allemaal hartelijk bedankt voor de reacties.
                    Het wordt de MRH-4160 van Monacor en hij is verkrijgbaar op 10 km van mijn deur.
                    Dank zij jullie heb ik deze hoorn gevonden.
                    Merci mannen,
                    groetels

Pino

Comment

• bertuss
                      • Jan 2002
                      • 816

ding weegt toch 5 kiloos.
                      nou das ook een plaatje hout hoor.
                      en 250 euroo? vind ik echt een berg geld. wat zijn je voordelen dan?
                      en als je die 250 euro eens in een 12" steekt, met de prijs van je bestaande 12"krijg je dan geen beter resultaa? ( gekoppelt aan een plaatje hout die je wel de voordelen van een hoorn geeft?)

Comment

• Pino
                        • Jul 2002
                        • 390

De prijs valt toch goed mee hoor, en de keuze voor deze hoorn is ook wel goed overwogen.
                        - als je zelf een houten hoorn maakt ,veronderstel dat we vertrekken van een goed ontwerp, kost dat ook behoorlijk wat geld: hout , zagerij (alle hoeken moeten goed gezaagd worden), degelijke 2 componenten lijm en niet vergeten werkuren.
                        - voordelen zijn eerst en vooral het gebruiksgemak bij het bouwen (enorme tijdswinst), geen gezever met foute berekeningen en verkeerd gezaagde panelen, een correct exponentieel verloop, een goed gekontroleerde afstraling, een behoorlijk frequentiegebied dat laag genoeg begint (+/- 150Hz volgens specs).
                        Nu heb ik nog 2* 12M300 liggen van Beyma, dit zijn behoorlijke hoorndrivers en verdienen dus ook een goede hoorn. En vermits ik zelf niet het gereedschap heb om een houten hoorn te maken zou ik dat moeten laten doen. Ik heb nog wel 2 kisten waar deze hoorns perfect in passen, enkel de achterkamer nog een beetje aanpassen, en klaar. De prijs: 't zal erom hangen.
                        Let wel: ik heb bewondering voor diegenen die het wel kunnen hoor en ik ben lang van plan geweest om zelf toch eraan te beginnen. Ik heb vorig jaar 2 monitor/topkasten gemaakt met zeer goed resultaat. Kostprijs 500€ per stuk, een nieuw gekochte met ongeveer gelijke specs -/+400€ per stuk. Ik heb mijn conclusies getrokken
                        Groetels,
                        Pino

Comment

• Pino
                          • Jul 2002
                          • 390

De prijs valt toch goed mee hoor, en de keuze voor deze hoorn is ook wel goed overwogen.
                          - als je zelf een houten hoorn maakt ,veronderstel dat we vertrekken van een goed ontwerp, kost dat ook behoorlijk wat geld: hout , zagerij (alle hoeken moeten goed gezaagd worden), degelijke 2 componenten lijm en niet vergeten werkuren.
                          - voordelen zijn eerst en vooral het gebruiksgemak bij het bouwen (enorme tijdswinst), geen gezever met foute berekeningen en verkeerd gezaagde panelen, een correct exponentieel verloop, een goed gekontroleerde afstraling, een behoorlijk frequentiegebied dat laag genoeg begint (+/- 150Hz volgens specs).
                          Nu heb ik nog 2* 12M300 liggen van Beyma, dit zijn behoorlijke hoorndrivers en verdienen dus ook een goede hoorn. En vermits ik zelf niet het gereedschap heb om een houten hoorn te maken zou ik dat moeten laten doen. Ik heb nog wel 2 kisten waar deze hoorns perfect in passen, enkel de achterkamer nog een beetje aanpassen, en klaar. De prijs: 't zal erom hangen.
                          Let wel: ik heb bewondering voor diegenen die het wel kunnen hoor en ik ben lang van plan geweest om zelf toch eraan te beginnen. Ik heb vorig jaar 2 monitor/topkasten gemaakt met zeer goed resultaat. Kostprijs 500€ per stuk, een nieuw gekochte met ongeveer gelijke specs -/+400€ per stuk. Ik heb mijn conclusies getrokken
                          Groetels,
                          Pino

Comment

• Addy
                            • Apr 2003
                            • 35

Ben het eens met je Pino, ik heb deze zomer gebruikt om mijn mid-hoog te vernieuwen, en had allerlei plannen voor wat betreft zelfbouw, echter is het anders uitgepakt dan de bedoeling. Ik zou gaan maken het ontwerp met 2 x 12" en 1 x 2" hoornloaded. Na veel wikken en wegen heb ik gekozen voor vier kant en klare toppen gemaakt door AED, frontloaded, echter wel zelf de behuizing geoptimaliseerd, de juiste speakers erin gemonteerd en het juiste filter laten maken. Geweldig resultaat, gaan reete hard, blijven heel zuiver klinken, zijn 8 ohm en heb er vier dus een tweede per kant en je komt op 4 ohm, vinden meeste versterkers ook nog wel lekker, gewoon in een woord GOED.
                            Alleen prijs viel achteraf toch tegen, ca € 500,- per top exclusief BTW x 4 is totaal € 2000,- EX BTW. Tweede hands goed merk had denk ik goedkoper geweest.
                            Addy

Comment

Working...