LABSUB/Warnex structuurlak

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • hans_s
    • Jun 2003
    • 23

LABSUB/Warnex structuurlak

Ik ben bezig met de bouw van een nieuw systeem. Het systeem zal bestaan uit:

2 LABSUB sub's
    4 NEXO PS10
    BSS of een DBX driverpack

Voor het lakken van de kasten wil ik warnex structuurlak gebruiken. Alleen een probleempje... Warnex levert alleen in bussen van 12 kg. Dat is dus een beetje veel. Wie wil met me mee doen en de lak samen kopen. Het kost 7,50 per kilo. Wie in omgeving almelo heeft er belang bij warnex lak? meer info over de lak http://www.warnex.de .

__-- Prosoundweb.com Rulez --__

• Stijn Vanstiphout
    • Oct 2000
    • 1160

Dat komt op € 90. Lijk me nu niet echt een probleem om dat in te kopen ...

mvg,

Stijn Vanstiphout,
    LVL Multimedia
    België

Stijn.Vanstiphout@pandora.be ook op MSN

Stijn Vanstiphout,
    LVL Multimedia
    België

Multi camera productions | Large screen systems | Video walls | Plasma displays

Comment

• Mr Dj
      • Jan 2002
      • 836

hmm labsub...daarmee bedoel jij labhoorn ?? die van 1.2m x 1.2m x 0.6m ??? zo ja....die nexo schijnen hard te gaan maar niet zooo hard 2 per kant is denk ik wel te weinig.

mochten het anders subs zijn...dan heb ik nix gezegt

verder...2 subs..2 nexo toppies....en dan kijk jij nog op 90,- ?!?!?!?!?!
      Maar ik heb Denon (en hoe)

Comment

• PowerSound
        • Nov 2001
        • 1892

Mr Dj, het zal zeker zelfbouw zijn, dus kan het gebeuren dat sommige mensen tot de laatste cent kijken. Iets dat je totaal NIET mag doen met de LabHorn's. Labs bouwen is DUUR (recente ervaring)

En inderdaad, 2 PS10 per lab is VEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEL te weinig (ervaring).

Olé olé, kheb nu een punt bé éh! (en Labhorns)
        PSL Bvba powered by
        L-Acoustics dV-Dosc / Arc / dV-Sub / SB28 / 112P / LA8
        Yahama LS9-32 / MC7L-48
        Grand MA Full Size / Light / Avolite 2008 / Tiger
        Martin MAC250 Krypton / Wash / 700 Profile / Atomic

Comment

• hans_s
          • Jun 2003
          • 23

Hallo,

Volgens mij is er iets niet begrepen. het gaat mij niet om het geld. Ik zoek gewoon iemand die ik blij kan maken met het samen inkopen van de lak. Ik kan het ook bewaren...
          Dus de PS10 gaan niet hard genoeg...Heeft iemand een beter id?
          De eninge eis is dat het vliegbaar moet zijn en klein. Dus zoiets als de RX112 of PS15?

Ps. powersound, wat was je kwijt voor de labhoorn?

Comment

• Stijn Vanstiphout
            • Oct 2000
            • 1160

Vliegbaar en zelfbouw? Dat gaat niet zo goed samen ...
            Het kàn natuurlijk wel, maar dan moet je al een verdomd goede zelfbouwer zijn!

mvg,

Stijn Vanstiphout,
            LVL Multimedia
            België

Stijn.Vanstiphout@pandora.be ook op MSN

Stijn Vanstiphout,
            LVL Multimedia
            België

Multi camera productions | Large screen systems | Video walls | Plasma displays

Comment

• PowerSound
              • Nov 2001
              • 1892

Ik ben rond de 1000€ ex (alles incl) kwijt voor één lab. (18 en 22mm Multiplex).

Een Labsub bijbenen is echt moeilijk, anders bestaat er volgenden goed te doen oplossing, de zwaardere amps naar de tops brengen, en de lichtere naar de Lab's.

PSL Bvba powered by
              Yahama LS9-32 / MC7L-48

Comment

• Overdrive
                • Feb 2002
                • 717

Heej Power, heb je daar geen foto's van, net zoals je NEXO project, was leuk topic om te volgen....

Groetjes

Comment

• hans_s
                  • Jun 2003
                  • 23

Ik weet dat het lastig is om zonder hoorngeladen topkasten de LAB's bij te houden in SPL. Misschien 1 LAB op 4 toppen...

Zit te denken aan de EV RX 212. Deze geeft 129dB (135dB peak). Met vier van deze topjes op 2 lab's moet ik toch een heel eind komen. Iemand ervaring met het bouwen van dit zoort direct stralende topjes?

Foto's van het project komen nog.

1000 euro voor de lab lijkt me erg veel. Ik heb nu alle materialen en zit aan 600 euro. Moet ik toegeven dat ik lijm en vul-epoxiepasta voor de hoeken van mijn werk krijg.

Nog even iets anders. Iemand een id om in de LAB een versterker in te bouwen?

Comment

• Contour
                    • Feb 2001
                    • 1018

Hallo,

Ik heb het idee dat sommige toch niet echt weten wat een LAB sub nu daadwerkelijk is: zo ongeveer de luidste subwoofer op de wereld. Er zijn er letterlijk maar enkele die dit geweld bij kunnen houden! Hoorngeladen tops zijn dus een must kijk anders ook maar eens op het live audio board. Frontgeladen kastjes zijn er om te combineren met front geladen subjes. Je doet die LAB's echt geen recht aan als je er armzalige frontloaded topjes opzet. Laat je niet te veel van de wijs brengen door 'indrukwekkende' data. Frontloaded blijft frontloaded en het rendement zal doorgaans niet boven de 5% uitkomen voor die middriver. Als voorbeeld de Community M4 heeft een rendement van meer dan 40% en dat scheelt een hoop gesleep met kastjes.

MVG Contour

Comment

• )jeroen(
                      • Jan 2001
                      • 546

18 en 22 mm? Alleen om het gewicht zou ik dit niet doen. De buitenste wanden zou ik van 15 mm maken. Het binnenwerk is met 18 mm sterk genoeg. En ik weet nu al dat er gevraagd wordt: Gaat dat 15 mm niet wapperen? Al het Eaw en turbo is gemaakt van 15 mm. Wappert dat? Nee, want de module waar de speakers in zitten zorgt voor voldoende versteviging en de kast heeft voldoende versteviging. Ik ben van plan om op pad te gaan met de labs dus ik geen zin om me een breuk te duwen/tillen/sjouwen, maar wil je ze niet verslepen dan moet je het zelf weten om ze van 18 en 22 mm te bouwen.

Gr.

)jeroen(
                      Gr.

)jeroen(

Comment

• Davy Gabriels
                        • Aug 2002
                        • 819

citaat:Al het Eaw en turbo is gemaakt van 15 mm
                        Heb je al eens een EAW KF850 top of SB850 sub van kortbij gezien? Dikte van de plaat is zeker minstens 22mm,als het niet meer is.
                        citaat: Met vier van deze topjes op 2 lab's moet ik toch een heel eind komen. Iemand ervaring met het bouwen van dit zoort direct stralende topjes?
                        Hou nu toch eens altijd volgende regel aan: zet op een hoorgeladen bas een hoorngeladen top,en niet mixen onder elkaar...Kijk naar EAW 850 set met SB850 subs:vooraan klinkt mooi,maar ga 30m verder en je hoort bijna geen sub meer,terwijl top nog serieus lawaai maakt.En vice versa.

Comment

• hans_s
                          • Jun 2003
                          • 23

OK... OK... OK...
                          Ik begin het door te krijgen dat je een Labhorn niet met een frontgeladen top moet combineren. Maar nu? Wie heeft een goed ontwerp van een hoorngeladen top die niet zo lomp groot is? Ik heb al het ontwerp van pb audio gezien. heeft iemand daar ervaring mee? Of heeft iemand nog eenbeter id?

Comment

• PowerSound
                            • Nov 2001
                            • 1892

Daar ben ik bezig met een groep vrienden / kennisen aan te werken.

Een top die een Lab kan bijstaan. Denk dat we nog een goed half jaar bezig zullen zijn met het ontwerpen voordat we iets "goeds" hebben.

PSL Bvba powered by
                            Yahama LS9-32 / MC7L-48

Comment

• )jeroen(
                              • Jan 2001
                              • 546

Eaw 850 en turbo is wel degelijk (hoofdzakelijk) van 15 mm gemaakt....

Gr.

)jeroen(
                              Gr.

)jeroen(

Comment

Working...