omdat me oude set subs wel een leuk basje gaven, maar veel te weinig besloot ik een nieuwe set subs te bouwen. het is een zeus chassis, 250w rms 400w max 94dB @ 1w/1m en 15"groot. het zat in een al oude kast waar eerst 12"in zaten, en gewoon in een zaterdag in elkaar waren gezet. dus besloot ik maar wat mooiers te maken. vanwege de wat lastige t/s paramters heb ik een 150l gesloten behuizing gemaakt (werd me aangeraden).

dit was dus de oude kast,met daarop een top setje, die ik ook nog ga vervangen.

het begin met de eerste versteviging erin, het hout is 18mm multiplex, ik kon wel mdf nemen, maar omdat ik nog 6 platen multiplex had staan besloot ik dat te nemen

hier ook de versteviging aan de achterzijde erin.

en de speaker die erin komt.

de opvulling, ervoor zitten een aantal koperdraden zodat het in het achterste deel blijft.

en een bijna-klaar-resultaat

en zo staat het er nu voorlopig even bij in me "house-hok"
Ik wil ook nog een set topboxen maken, met een 3 weg systeem, en dan het liefst weer dezelfde maten als deze subs, die moeten dan de speakers erboven gaan vervangen.
ik moet ze dus nog verven en bescherm hoeken erop zetten, maar omdat ik op maandag-vrijdag stage loop, en s-aterdags werk komt dat er niet zo snel van, want verf + hoeken moet ik nog halen.
edit: de subs staan op een phonic max 1500 ( 2x 280w @ 8ohm) en ik spaar nu voor een X-over, op de topset moet dan een Mckenzie 2x600w @ 4ohm komen.
nothing more to add

dit was dus de oude kast,met daarop een top setje, die ik ook nog ga vervangen.
het begin met de eerste versteviging erin, het hout is 18mm multiplex, ik kon wel mdf nemen, maar omdat ik nog 6 platen multiplex had staan besloot ik dat te nemen
hier ook de versteviging aan de achterzijde erin.
en de speaker die erin komt.
de opvulling, ervoor zitten een aantal koperdraden zodat het in het achterste deel blijft.
en een bijna-klaar-resultaat
en zo staat het er nu voorlopig even bij in me "house-hok"
Ik wil ook nog een set topboxen maken, met een 3 weg systeem, en dan het liefst weer dezelfde maten als deze subs, die moeten dan de speakers erboven gaan vervangen.
ik moet ze dus nog verven en bescherm hoeken erop zetten, maar omdat ik op maandag-vrijdag stage loop, en s-aterdags werk komt dat er niet zo snel van, want verf + hoeken moet ik nog halen.
edit: de subs staan op een phonic max 1500 ( 2x 280w @ 8ohm) en ik spaar nu voor een X-over, op de topset moet dan een Mckenzie 2x600w @ 4ohm komen.
nothing more to add

ik ben er ook aardig tevreden mee, ze waren per stuk iets van 109 euro ofzo,m en ik vind dat ze dat geld prima waard zijn.
Comment