jbl bassen

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MatthiasB
    • May 2003
    • 674

jbl bassen

ik heb van iemand 2 jbl 4560 baskasten gekregen die ze te lomp en groot vond gekregen
    het zijn die met 1x 15" met een hoorn (geen glijbaan model)

nu kan ik van die kasten weer iets deftig maken of zijn ze goed voor stoven hout van te maken ????

t'leven is duur verdomme
    NIET-ROKERS sterven ook
  • michiel
    • May 2001
    • 1032

Ik geloof dat ik die kastjes wel een sop een foto voorbij heb zien komen. Heb je er nog de originele speakers inzitten? Zoja welke zijn dit?
    Wellicht is het bruikbaar voor hifi...

Groeten, michiel
    Groeten, michiel

Comment

• MatthiasB
      • May 2003
      • 674

kastjes zewegen een kleine 60 kilo

euh er zaten niet meer de originele jbl's in maar een flink doorspeelde beyma en een flink doorspeelde rcf alletwee naar de eewige jachtvelden

t'leven is duur verdomme
      NIET-ROKERS sterven ook

Comment

• base
        • Apr 2003
        • 417

originele speakers voor de 4560 kast zijn JBL - E -140 en wie het anders zegt zijn verkeerd
        er zijn verschillende versies op de markt gekomen maar in mijn tijd toen ik nog jong was had ik die kasten , even open gedaan en daar zat hij: de E-140
        later werd er ook nog de E-130 ingestopt en nog andere merken speakers
        even prijsje voor een E-140 = 565 euro zonder BTW ( dit is ter informatie )
        base

Comment

• MatthiasB
          • May 2003
          • 674

er heeft mij zojuist iemand gezegt dat ik er nu best jbl's 2220 zou moeten inzetten

t'leven is duur verdomme
          NIET-ROKERS sterven ook

Comment

• base
            • Apr 2003
            • 417

dat kan ook , je kan er alles inzetten ( monteren )
            maar wil je origineel blijven dan moet het een E-140 zijn
            en niet te vergeten dan zijn we wel bezig over een mid- low concept en geen subbas
            base

Comment

• MatthiasB
              • May 2003
              • 674

ik was al op de hoogte dat die dingen niet al te laag gingen ik denk dat 40 hz hun absolute laagtepunt is

het zijn wel mooie kastjes

t'leven is duur verdomme
              NIET-ROKERS sterven ook

Comment

• base
                • Apr 2003
                • 417

laagste punt ligt rond 60 - 75 hz
                base

Comment

• MatthiasB
                  • May 2003
                  • 674

ah zo ja das wel nie laag maar ja

klaarblijkelijk heb jij ze al in originele staat horen spelen!

hoe spelen ze eigenlijk kwa kwaliteit ?

t'leven is duur verdomme
                  NIET-ROKERS sterven ook

Comment

• Dave
                    • Jan 2001
                    • 757

Wij gebruiken ze nog voor de drive-in, en hebben ze ook zonder W-bins misbruikt als baskast. Ze halen de 50 Hz wel (kijk de spec's maar eens na bij JBL)
                    Kwa geluid kan ik zeggen dat het lekker klinkt, warm. Maar ik ga natuurlijk niet onze eigen set afkraken.
                    Je tilt je er een breuk aan, maar zou graag nog zo'n setje erbij hebben.

There's no buisness like showbuisness
                    U x I = Boem.

Comment

• base
                      • Apr 2003
                      • 417

ja, tascam ik heb ze inderdaad in originele staat gehad en horen spelen, het was de versie waarbij ook een bi-radiale hoorn (type weet ik niet meer ) en de slot-tweeter 2405 was gemonteerd.
                      en Dave moet ik inderdaad bijspringen wat de freq. betreft dat hij doorgaat tot 50 hz maar dan met een E-145 , en hij klinkt inderdaad warm.
                      eigenlijk is het raar !! de kast is ontworpen voor low-mid toepassingen en toch werd hij 20 jaar geleden veel voor bas gebruikt vanwege zijn warme klank
                      mja ze zijn een beetje zwaar en dat is jammer
                      als je er 2 per kant kan krijgen heb je toch een lekker basje hoor + hij draagt ver en dat is mooi meegenomen

base

Comment

• MatthiasB
                        • May 2003
                        • 674

ah ok

heb nu juist iemand gevonden die er nog 2 wegdeed ga vlug effe kijken

t'leven is duur verdomme
                        NIET-ROKERS sterven ook

Comment

• Snix
                          • May 2001
                          • 24

citaat: heb nu juist iemand gevonden die er nog 2 wegdeed ga vlug effe kijken
                          Heb je veel geluk gehad wij hebben ook al geken naar nog een paar. Het feit blijft dat die dingen met weinig vermogen ver komen.
                          Dan geef ik je ook graag een paar tip in het gebruik. Zorg dat de rest van je set ook hoorn modellen zijn ander ben je zo aant rekenen voor je delay's.

Wij hebben voor onze plezier er w-binn's bij gedaan die ontnemen de 4560 alles tot =/- 100Hz op waar bij de de 4560 op zn ideaal laten beginnen +/- 100 hz.

Ik zoek er ook nog een paar.... Maarja dan wil ik er ook een 4512 model midkast bij en een jbl 2345 achtige hoorn. Dat samen draait al behoorlijk lekker.

Greetz

Shit happens, but we like to party
                          Shit happens, but we like to party

Comment

• MatthiasB
                            • May 2003
                            • 674

jah waar kan ik nog van die mid en high hoorn's vinden ??

meschien ook wel altec hoorns

ik zou trouwens gewerkt hebben met men mackie srm 450 als topkasten

t'leven is duur verdomme
                            NIET-ROKERS sterven ook

Comment

• Jurrie
                              • Nov 2002
                              • 402

Je kunt niet zeggen (Base!) wat voor speakers er standaard in horen, JBL beveelt er wel een aantal aan... maar er is er dus niet één specifiek.

Kasten werden ook verkocht als zelfbouwset geloof ik.

Comment

Working...