De uiteindelijke opstelling per kant: Er is geen speciale reden dat ik de top en sub los heb gedaan. Voor deze set had ik met bijna het zelfde systeem alle speakers in 1 kast. Dit vond ik te log en te onhandig. Dit nieuwe systeem ziet er ook beter uit.

De sub staat hier op zijn voorkant zodat je de speaker kan zien

De aansluitingen: het gaat hier op een bi-wiring systeem. Doordat het een 4 weg systeem is heb ik er voor gekozen om de sub en de top kast apart aan te sturen. Ik maakt hiervoor gebruik van 2 AMC CVT 2030 buizen versterkers.

De top kast van binnen: Alle filters zitten in deze kast. Vandaar zie je op de vorige foto ook de link tussen de top en de sub. Alles is verbonden met verzilverde bekabeling.

De baspoort in de sub. Ik heb dit afgekeken van andere speakers. vond het een mooi systeem (zo met het schuine gedeelte) van binnen in de pijp een stuk smaller (5cm) dan je nu zou zeggen. Hier zitten 2 latten in. Dit is ook voor de stevigheid.

De uiteindelijke opstelling: Let niet op het Gaffa tape. Zoals je de eerdere foto kan zien licht er nog een spoel los in. Hier moet ik nog iets op verzinnen om deze vast te maken. Vandaar is de kast nog niet dicht.

De Sub zit helemaal vol met 5cm Pritex en is gebouwd van 22mm MDF.
De drivers die ik heb gebruikt:
Alles van Vifa,
hoog: HT-275D2
mid/hoog: DM-760
bas/mid: 17-WP-200
Bas: 25-WN-250
Heb je nog een goed idee voor de spoel laat het vooral weten. Vragen staat zijn uiteraard ook altijd welkom.
-------------------------------------------------------------------------
Maar ik heb: AMC CD8, AMC 1100, 2 AMC CVT 2030 (buizen!)
Sony MDS 503 md speler.
3 paar Monster interlink 300
2 Van del Hul bi-wiring speaker kabels (zilver, the cleartrack).

De sub staat hier op zijn voorkant zodat je de speaker kan zien

De aansluitingen: het gaat hier op een bi-wiring systeem. Doordat het een 4 weg systeem is heb ik er voor gekozen om de sub en de top kast apart aan te sturen. Ik maakt hiervoor gebruik van 2 AMC CVT 2030 buizen versterkers.

De top kast van binnen: Alle filters zitten in deze kast. Vandaar zie je op de vorige foto ook de link tussen de top en de sub. Alles is verbonden met verzilverde bekabeling.

De baspoort in de sub. Ik heb dit afgekeken van andere speakers. vond het een mooi systeem (zo met het schuine gedeelte) van binnen in de pijp een stuk smaller (5cm) dan je nu zou zeggen. Hier zitten 2 latten in. Dit is ook voor de stevigheid.

De uiteindelijke opstelling: Let niet op het Gaffa tape. Zoals je de eerdere foto kan zien licht er nog een spoel los in. Hier moet ik nog iets op verzinnen om deze vast te maken. Vandaar is de kast nog niet dicht.

De Sub zit helemaal vol met 5cm Pritex en is gebouwd van 22mm MDF.
De drivers die ik heb gebruikt:
Alles van Vifa,
hoog: HT-275D2
mid/hoog: DM-760
bas/mid: 17-WP-200
Bas: 25-WN-250
Heb je nog een goed idee voor de spoel laat het vooral weten. Vragen staat zijn uiteraard ook altijd welkom.
-------------------------------------------------------------------------
Maar ik heb: AMC CD8, AMC 1100, 2 AMC CVT 2030 (buizen!)
Sony MDS 503 md speler.
3 paar Monster interlink 300
2 Van del Hul bi-wiring speaker kabels (zilver, the cleartrack).

e spoel zou je bijvoorbeeld kunnen vast zetten met een lijmpistool

Comment