Dan eindelijk de foto+wat info

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Mathijs
    Moderator
    • Aug 2002
    • 1353

Dan eindelijk de foto+wat info

De uiteindelijke opstelling per kant: Er is geen speciale reden dat ik de top en sub los heb gedaan. Voor deze set had ik met bijna het zelfde systeem alle speakers in 1 kast. Dit vond ik te log en te onhandig. Dit nieuwe systeem ziet er ook beter uit.

De sub staat hier op zijn voorkant zodat je de speaker kan zien

De aansluitingen: het gaat hier op een bi-wiring systeem. Doordat het een 4 weg systeem is heb ik er voor gekozen om de sub en de top kast apart aan te sturen. Ik maakt hiervoor gebruik van 2 AMC CVT 2030 buizen versterkers.

De top kast van binnen: Alle filters zitten in deze kast. Vandaar zie je op de vorige foto ook de link tussen de top en de sub. Alles is verbonden met verzilverde bekabeling.

De baspoort in de sub. Ik heb dit afgekeken van andere speakers. vond het een mooi systeem (zo met het schuine gedeelte) van binnen in de pijp een stuk smaller (5cm) dan je nu zou zeggen. Hier zitten 2 latten in. Dit is ook voor de stevigheid.

De uiteindelijke opstelling: Let niet op het Gaffa tape. Zoals je de eerdere foto kan zien licht er nog een spoel los in. Hier moet ik nog iets op verzinnen om deze vast te maken. Vandaar is de kast nog niet dicht.

De Sub zit helemaal vol met 5cm Pritex en is gebouwd van 22mm MDF.
    De drivers die ik heb gebruikt:
    Alles van Vifa,
    hoog: HT-275D2
    mid/hoog: DM-760
    bas/mid: 17-WP-200
    Bas: 25-WN-250

Heb je nog een goed idee voor de spoel laat het vooral weten. Vragen staat zijn uiteraard ook altijd welkom.

-------------------------------------------------------------------------
    Maar ik heb: AMC CD8, AMC 1100, 2 AMC CVT 2030 (buizen!)
    Sony MDS 503 md speler.
    3 paar Monster interlink 300
    2 Van del Hul bi-wiring speaker kabels (zilver, the cleartrack).
  • Carl
    • Nov 2000
    • 907

Gewoon aan de kast vastschroeven, maar dan wel met een koperen schroef, zodat de impedantie van de spoel niet verandert.
    Als je ook bang bent van die schroef, kun je hem ook met lijm en Ty-raps op een plankje vastzetten, en dat vastschroeven.
    Zo zien mijn filters er ook uit, alles op een stukje 9mm wultiplex lijmen / rappen, bedraden met 2,5 mmq installatiedraad en in de kast schroeven.

Groeten,

Carl

PS: mooi gemaakte kissies hoor!
    Zet je nog een keer foto's neer van het uiteindelijke resultaat? Ik neem tenminste aan dat je ze ook nog gaat verven??
    Ook een bouwtekening van die sub is wel interessant voor een hoop mensen!

Comment

• Bluelight drive-in shows
      • Jan 2003
      • 10

De spoel zou je bijvoorbeeld kunnen vast zetten met een lijmpistool.

Het ontwerp ziet er mooi uit!

Gr. Rene

Comment

• Contour
        • Feb 2001
        • 1018

Ik ben ook benieuwd naar het inwendige van die sub...

Ik zou bij die topkastjes die paneeltjes waarin de woofertjes zitten wat afschuinen (je hebt nog wel een centimeter daarvoor) aan de zijkanten zodat de rand wat minder scherp is. Het geluid zal hiervan zeker profiteren.

MVG Contour

Comment

• michiel
          • May 2001
          • 1032

Heee, dat design voor het top kastje heb je van Tony Gee.... niet dat ik er problemen mee heb, maa rhet valt gewoon op. Ik vind het ook wel een strak design.

En waarom niet de sub met de woofer naar voren?
          Kun je wat meer vertellen over die poort? Ik heb het nog niet eerder gezien.

Verder ziet het er strak uit hoor!!

Groeten, michiel
          Groeten, michiel

Comment

• Mathijs
            Moderator
            • Aug 2002
            • 1353

citaat:Gewoon aan de kast vastschroeven, maar dan wel met een koperen schroef
            Dat is een goede. Ik dacht namelijk dat dat ook effect op de spoel zou hebben.

citaate spoel zou je bijvoorbeeld kunnen vast zetten met een lijmpistool
            Daar vertrouw ik niet op. Zou ik ze dan verplaatsen en mocht hij los raken dan heb ik een probleem. Het is namelijk onmogelijk om er dan nog bij te komen.

citaat:Heee, dat design voor het top kastje heb je van Tony Gee
            Dit design wordt heel veel gebruikt (ik heb ze ooit eens in de Hifi-choise zien staan). Ik vind dit er gewoon goed uitzien. Waarschijnlijk komt er wel nog een front voor. Door dat ze ook iets dieper liggen creeer je een hele lichte fase verschuiving. Hierdoor wordt het stereo beeld iets breeder dan normaal. Verder heeft het bijna geen effect op het geluid.

Ik zal vanavond even wat tekeningen van de sub maken. Op zich een heel simpel model.

Sony MDS 503 md speler.

Comment

• Ward
              • Aug 2000
              • 352

ik vind het zonde van de ruimte om zo'n enorm filter huis te gebruiken in die kast.

Verder ziet het er leuk uit! (zou nog een freesmachine kopen en gebruiken.. maar verder mooi gedaan!

Groet,
              Ward

Intervisual Laser Productions

-=(no link? see profile)=-
              Groet,
              Ward

Comment

• Mathijs
                Moderator
                • Aug 2002
                • 1353

citaat:ik vind het zonde van de ruimte om zo'n enorm filter huis te gebruiken in die kast.
                Maar de speakers moeten wel allemaal in de voorkant en een kast van 15 CM diep ziet er een beetje stom uit. Nietwaar????

Sony MDS 503 md speler.

Comment

• beyma
                  • Oct 2002
                  • 1614

Keurig hoor, ik neem aan dat je er nog een stukkie "formica" (HPL in vaktaal) tegenaan plakt met bisontix?! anders had je hier beter even in verstek kunnen werken, ipv "koud op mekaar" techniek.
                  En als je gaat schilderen dan inderdaad even een ronding eraan freesen ( rond 6mm is al heel mooi)
                  En met een bovenfrees kan je ook de speakers in het front verzinken,en dat maakt het nou net effe mooier en professioneler

Martijn

Een feest is pas een feest als de politie is geweest.....

Comment

• Mathijs
                    Moderator
                    • Aug 2002
                    • 1353

Ik weet nog niet precies wat ik voor de afwerking ga doen. Ik denk verven. Mijn vorrige kasten heb ik gefineerd. Dat was wel een suc6. Over de voorkant komt nog over een plaatje 4mm MDF. dit om de speakers in de voorkan te leggen en de kop van het hout aan de voorkant weg te werken (de zij platen). Als je dit gaat schilderen blijf je anders de kop van het hout heel erg zien.

Sony MDS 503 md speler.

Comment

• beyma
                      • Oct 2002
                      • 1614

Zal ik je een tip geven, de kopse kanten van MDF eerst lakken met cellulose lak(Rot woord...) na drogen even netjes met een stukje "scotsh bright" (soort schuurspons spul) dof schuren en dan kan je de kopsekanten net zo netjes lakken als de rest van het mdf.

Maar toch even de scherpe kanten eraf halen van je box,dat maakt het net even netter, en je lak zit er dan net even dikker op op de hoeken.

Martijn

Een feest is pas een feest als de politie is geweest.....

Comment

• Mathijs
                        Moderator
                        • Aug 2002
                        • 1353

dit is een snelle tekening van de sub.
                        Geeft een kleine indruk van hoe het er van binnen uit ziet.
                        Van binnen is hij verder geheel bedekt met Pritex.

Sony MDS 503 md speler.

Comment

Working...