1x 18" kappa of 2x 18" kilomax?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • djlee
    • Oct 2002
    • 26

Hmmm das wel interesant, zo'n ad kast. Maakt het veel verschil wat voor soort speakers je erin zet. Natuurlijk maakt dat verschil. Maar bv die kilomax van eminence, of een goede 18" rcf speaker.

Ik heb trouwens 2x800 watt of 4x400 watt versterkervermogen.
    Het lijkt me wel wat om ook van die kasten te bouwen. Kan iemand me helpen aan die tekeningen ik weet niet wie ze nu allemaal al heeft

Oh ja bij de site van ad stond dat ze 21" speakers gebruikten. Das wel erg groot in hoeverre klopt de kast niet meer als je er toch 18"in zet en wat voor speakers gebruikt ad er eigenlijk voor of hebben die een eigen merk speaker?

Vavoem!!!

Comment

• Contour
      • Feb 2001
      • 1018

Wanneer je een kleinere maat speakers gebruikt met andere T/S parameters dan is de kans erg klein dat je een resultaat zult krijgen dat gelijkwaardig is aan het origineel. Goede fabrikanten zijn in staat om een speaker en zijn behuizng optimaal aan elkaar aan te passen. Een standaard speaker in een standaard basreflexkast zal doorgaans minder optimaal zijn. Een reden hiervoor is dat in de meeste berekeningen volgens Thiele Small de zelfinduktie van de spoel niet wordt meegenomen. Vooral bij zware basspeakers met een Le van 2.0mH of hoger kan dit forse verschillen (vele tinetallen liters) opleveren. Gelukkig zijn er een aantal programma's waarmee dit wel goed gaat bijv. AJhorn.

MVG Contour

Comment

• Dectro
        • Apr 2008
        • 2

Originally posted by chris S
        Heb de kilomax 18" (2x) in een nauwkeurig nagebouwde AD 32 SB geplaatst. Het resultaat is buitengewoon. Hard en strak. (2000 w RMS met een amp van 2600 w RMS er aan. Heeft het effect van een kleine aardbeving)

Dit is een hoorn kast die eenvoudig na te maken is.

vrgr chris s.
        heb je daar soms nog een tekening van ?
        mvg

Comment

• fish
          • Jun 2007
          • 9

Originally posted by chris S
          Heb de kilomax 18" (2x) in een nauwkeurig nagebouwde AD 32 SB geplaatst. Het resultaat is buitengewoon. Hard en strak. (2000 w RMS met een amp van 2600 w RMS er aan. Heeft het effect van een kleine aardbeving)

Dit is een hoorn kast die eenvoudig na te maken is.

vrgr chris s.
          ja ik zou die tekening ook dolgraag willen hebben!!
          ik ben ook op zoek naar 2 subs, liefst 1 enkele die relatief compact is maar wel goed laag kan verzetten.
          voor onder mij blue boxjes

alvast bedankt!

gr bram

Comment

• Dectro
            • Apr 2008
            • 2

heeft er echt niemand een plan van zo'n kist waarover Chris S het had ?
            Ik ben bij een carnavalgroep, wij bezitten 2 kilomax pro 18 a maar zijn op zoek naar goede kist..

als er iemand kan helpen aub

Comment

• chris S
              • Aug 2002
              • 87

ja, ik heb de tekening, mail maar naar Chris.Slager@atosorigin.com en ik mail hem naar je. (excel formaat) Van alle boxen die ik in de loop der tijd gebouwd heb (tientallen) is dit op afstand de beste, Foto beschikbaar

Laatst heb ik de DAP subwoofers nagebouwd (qua concept het zelfde maar dan kleiner) geven ook een prima geluid, maar halen het op stukken na niet bij deze kasten. In mijn beleving kan je met kleinere kasten niet het volle zware geluid krijgen dat je met deze geweldenaars kan neerzetten.

Chris

Comment

• Freek Fokker
                • Aug 2003
                • 495

DAP boxen nabouwen, het moet niet gekker worden...
                SR20DET

Comment

• chris S
                  • Aug 2002
                  • 87

hoi Freek, volgens mij zitten we op een zelfbouw forum......

De DAP SB2-B is een respectabele box volgens een aardig concept, dus nabouwen en kijken wat dit oplevert.

Qua concept eender als de AD 32 B alleen aanzienlijk kleiner. Levert bij dezelfde speakers dus minder sensitivity op hoewel er een prima geluid uit kwam.

vr gr Chris

Comment

Working...