Via een vriend heb ik 2 Philips studio II soundmixers (uit 1984) gekregen, welke ik wil ombouwen tot luidsprekers. Hier heb ik een paar vragen over:
In het origineel zit geen opvulmateriaal en geen scheidingswanden oid. tussen de luidsprekers.
* Is dit de reden waarom er zo'n belachelijk slecht geluid uit kwam? Of was dit een versterkerkwestie? Zo'n ding heeft namelijk een ingebouwde flutversterker...
(btw. ik ga alleen de luidsprekers en de behuizing gebruiken, dus niet die ingebouwde versterker)
Het is een 3weg systeem, dus moet er een scheidingsfilter inzitten. Zoekend op de printplaat kwam ik een "filter" tegen die ik nooit eerder gezien heb. De luidsprekers zijn namelijk als volgt aangesloten:
-De midrange en basluidsprekers staan in serie met elkaar (van plus naar min: eerst mid, dan bas).
-Daar parallel aan zit een elko (4,7uF) en de tweeter.
* Wat is dit voor filter? Of dient het helemaal niet als fiter?
* Ik neem aan dat filteren noodzakelijk is, welk filter raden jullie me aan?
Ik heb geen enkele informatie kunnen vinden over de gebruikte luidsprekers. Het gaat om de volgende luidsprekers:
17cm basluidspreker, Philips AD 80800/P4 (2422 257 38715)
14cm midrange luidspreker, Philips 00 70845/M4 (2404 257 47805)
45mm tweeter, Foster, 050N06, 15W, 4 Ohm.
* Is er toevallig iemand hier die me er meer over kunnen vertellen?
De foto's staan op het fotoforum, zie http://www.pro-audio.nl/forum/topic.asp?TOPIC_ID=6337
In het origineel zit geen opvulmateriaal en geen scheidingswanden oid. tussen de luidsprekers.
* Is dit de reden waarom er zo'n belachelijk slecht geluid uit kwam? Of was dit een versterkerkwestie? Zo'n ding heeft namelijk een ingebouwde flutversterker...
(btw. ik ga alleen de luidsprekers en de behuizing gebruiken, dus niet die ingebouwde versterker)
Het is een 3weg systeem, dus moet er een scheidingsfilter inzitten. Zoekend op de printplaat kwam ik een "filter" tegen die ik nooit eerder gezien heb. De luidsprekers zijn namelijk als volgt aangesloten:
-De midrange en basluidsprekers staan in serie met elkaar (van plus naar min: eerst mid, dan bas).
-Daar parallel aan zit een elko (4,7uF) en de tweeter.
* Wat is dit voor filter? Of dient het helemaal niet als fiter?
* Ik neem aan dat filteren noodzakelijk is, welk filter raden jullie me aan?
Ik heb geen enkele informatie kunnen vinden over de gebruikte luidsprekers. Het gaat om de volgende luidsprekers:
17cm basluidspreker, Philips AD 80800/P4 (2422 257 38715)
14cm midrange luidspreker, Philips 00 70845/M4 (2404 257 47805)
45mm tweeter, Foster, 050N06, 15W, 4 Ohm.
* Is er toevallig iemand hier die me er meer over kunnen vertellen?
De foto's staan op het fotoforum, zie http://www.pro-audio.nl/forum/topic.asp?TOPIC_ID=6337

Comment