Nexo PS10 zelfbouw

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kraakmania
    • Jul 2003
    • 12

Ik heb ook nog steeds een vraag: hoe bevestig je de grill daarna op het front van de kast?
    Ik het het nu gedaan met 'kast' magneetjes aan de zijkanten van de grill (schuim moet er nog omheen) maar dit zit niet echt lekker.
    Ik zal vanavond een paar foto's maken.

gr,
    Michiel

Comment

• Carl
      • Nov 2000
      • 907

De meeste van mijn grills zitten gewoon klem in de kast, anders een paar schroeven in de hoeken, onder het schuim. Dat schuim is een mm. of twee te groot en in die hoekjes niet vastgeplakt, mijn kasten zijn met vilt bekleed, dus dat blijft wel zitten.
      Anders is klitjesband ook wel een idee? (plakken èn nieten, is steviger)

Comment

• kraakmania
        • Jul 2003
        • 12

Hey Carl,
        Klemmen van de gril gaat bij mij niet lukken.
        Hier een voorbeeld hoe ik de gril nu vast heb zitten.

Als ik er nu schuim overheen ga trekken dan werkt dit niet meer. Iemand een idee?
        (kan je hoek niet plakken en het schuim wat wegtrekken)

Hier nog een totaalbeeld van de PS10

Groeten,
        Michiel
        Last edited by kraakmania; 10-05-06, 10:06.

Comment

• Decitech
          • Mar 2006
          • 63

Welke woofer is daar gebruikt?

Lijkt op eem eminence gamma pro10?

Edit: Ziet er in ieder geval erg goed uit!
          "If you like the resonsance you're going to bounce''

Comment

• nightline
            • Oct 2002
            • 1001

Front van een PS10 zit met magneetjes gemonteerd, en gecentreerd op een paar pennetjes.

Groeten

Jack
            Powered by AudioMadness....

Comment

• kraakmania
              • Jul 2003
              • 12

@Decitech; De woofer is een Eminence delta 10. Niet de beste voor dit ontwerp.

@nightline; Heb je daar mischien een detail foto van hoe je dat hebt opgelost? Als je het goed bekijkt het ik het nu ook met een magneetje opgelost..

Groeten,
              Michiel

Comment

• Decitech
                • Mar 2006
                • 63

Originally posted by kraakmania
                @Decitech; De woofer is een Eminence delta 10. Niet de beste voor dit ontwerp.

Groeten,
                Michiel

Waarom heb je dan gekozen voor deze woofer? Vanwege het budget..?
                "If you like the resonsance you're going to bounce''

Comment

• kraakmania
                  • Jul 2003
                  • 12

Yep, het budget. De 'beste' speaker voor de PS10 is de RCF 10/568. Deze schijnt ook in het origineel gebruikt te worden. Echter je hebt voor de prijs van 1 RCF, 2 delta 10's.
                  Laatst een feestje met de PS10's gedraait en ze klinken lekker. Maarr ik heb geen vergelijkings materiaal.

gr,
                  Michiel

Comment

• luc2366
                    • Jul 2002
                    • 1161

Originally posted by kraakmania
                    De 'beste' speaker voor de PS10 is de RCF 10/568. Deze schijnt ook in het origineel gebruikt te worden.
                    gr,
                    Michiel
                    Maar dat zal dan wel een "nexo"-model zijn neem ik aan?

Comment

• Freek Fokker
                      • Aug 2003
                      • 495

Hoeft niet persee. Ongetwijfelt een nexo sticker, maar hoeft zeker geen aangepaste speaker te zijn.
                      SR20DET

Comment

• kraakmania
                        • Jul 2003
                        • 12

'Mijn' PS10 is een 'nexo' model. Ik heb ff niet zo snel een foto waar dat op te zien is. Het is in iedergeval het ontwerp van Iven met aangepaste reflex poort.
                        Enne, ik zie nergens een sticker..

Comment

• Pimm87
                          • Mar 2006
                          • 35

Gebruikt iedereen die hier zelfbouw PS10's heeft ook een NEXO processor?

Comment

• luc2366
                            • Jul 2002
                            • 1161

ik heb hier op Carnaval héél wat Nexo-setjes zien (en horen) passeren en ze klonken niet allemaal even mooi. Of dit nu ligt aan het al-dan-niet gebruik van een processor of aan een overstuurd signaal kon ik niet vaststellen, maar ik was zeker niet altijd overtuigd van deze setjes

Comment

• Husss
                              • Jul 2003
                              • 220

Originally posted by luc2366
                              ik heb hier op Carnaval héél wat Nexo-setjes zien (en horen) passeren en ze klonken niet allemaal even mooi. Of dit nu ligt aan het al-dan-niet gebruik van een processor of aan een overstuurd signaal kon ik niet vaststellen, maar ik was zeker niet altijd overtuigd van deze setjes
                              De Nexo kastjes werken en klinken alleen goed met de daarvoor bedoelde analoge Td of de digitale NX processor. Laat je deze weg, dan haal je een essentieel onderdeel van het totale systeem weg!!

Overigens zoals bij alle processoren (apparaten) in de signaalketen. als je er sterkstroom instuurt (lees de boel overstuurt) kun je niet verwachten dat er nog iets fraais uitkomt!

En met carnaval moet alles toch altijd harder als mogelijk is met het betreffende systeem.
                              Gebruik zelf ook nexo en heb nog nooit brokken gehad en ben er nog steeds heel content mee

Husss

Husss

Comment

• Pimm87
                                • Mar 2006
                                • 35

Dat je alleen het beste uit die kastjes kan halen met een nexo processor heb ik ondertussen wel begrepen.
                                Toch ben ik op zoek naar een alternatief. Een reden om die kastjes na te bouwen kan oa de hoge aanschafprijs zijn. Aangezien zo'n nexo processor ook niet goedkoop is kan ik me voorstellen dat je ook daarvoor een alternatief zoekt.

Zou het zin hebben de kastjes bijvoorbeeld bi-amped aan te sturen en er een dbx voor te zetten?

Comment

Working...