tussen stuk speakers,deel 2

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • beyma
    • Oct 2002
    • 1614

tussen stuk speakers,deel 2

Omdat deze topic gesloten was begin ik er toch nog even over omdat het mijn inziens niet compleet was, er wordt nergens gezegt dat je gewoon bij constuctie bedrijf (metaal boer) naar binnen kan lopen en even twee stukken pijp van rond 40 kan laten afkorten. Kost je echt geen rip uit je lijf, en ik denk dat als je op vrijdagmiddag met een paar flesjes bier voor hun komt, je het nog zo kan mee krijgen!!! lukte mij altijd wel!!!!

martijn.

Een feest is pas een feest als de politie is geweest.....
  • Pulse
    • Oct 2001
    • 666

Had ik toch vermeld dat je gewoon naar de loodgieter kon lopen en daar een buis kon laten zagen.

heb ik laten doen:
    zeer stevig, maar weegt wat meer en het moet op de millimeter juist zijn

(zijn vaag te zien op mijn topic in het foto forum drive in shows)

Greetz,
    Dieter, D.D.A. Sound & Light
    België

MSN:dietermrx@hotmail.com
    MVG,
    Dieter Antheunis, D.D.A. Sound & Light

Comment

• Dré
      • Nov 2001
      • 409

citaat:
      Omdat deze topic gesloten was begin ik er toch nog even over omdat het mijn inziens niet compleet was, er wordt nergens gezegt dat je gewoon bij constuctie bedrijf (metaal boer) naar binnen kan lopen en even twee stukken pijp van rond 40 kan laten afkorten. Kost je echt geen rip uit je lijf, en ik denk dat als je op vrijdagmiddag met een paar flesjes bier voor hun komt, je het nog zo kan mee krijgen!!! lukte mij altijd wel!!!!
      Het probleem is dat boxbusjes altijd OF 35mm zijn (meest gebruikt) OF 38mm (af en toe gebruikt) OF een M10 thread hebben.

Geen van die drie opties komt overeen met een stukje 40mm loodgieterspijp.

En als je dan nagaat dat zo'n mooi gespoten 35mm buisje van 1 meter zo'n slordige € 8,25 kost dan begin ik me al helemaal achter m'n kop te krabben (kan ook zijn omdat ik wat vaker moet douchen natuurlijk

-- Pardon my French, I'm Dutch --
      -- Pardon my French, I\'m Dutch --

Comment

• beyma
        • Oct 2002
        • 1614

"Loodgieterspijp" oftewel gas buis is dik wandig en dus veel te zwaar voor drive in toepassingen, wat ik bedoelde is buis rond 40 dunwandig 1,5 tot 2 mm . Je kan natuurlijk ook zelf de flensen lassen, bij de metaalboer laat je uit een ronde plaat een gat stansen en daar las je even een buis onder die past over je buis 40,onderkant las je dicht met het restant van het uitstansen, een beetje constuctie bedrijf kan dat makkelijk!!

lukt dit niet kan het ook zo; op de dicht gelasde buis die dus in je speaker komt las je drie steunen of "lippen" op een houtdikte afstand,zaag een gat en deze steunen komen in je box,van binnen randje kit erlangs en klaar is je flens , je zit dan alleen een geheimzinnig gat onder in je kast..... en het is toch sterk genoeg.

martijn

Een feest is pas een feest als de politie is geweest.....

Comment

• Dré
          • Nov 2001
          • 409

Ahaaa... De "hobbybob" methode

Tja, daar had ik nog niet aan gedacht. Zal wel komen omdat ik zo van TUV/GS stempeltjes hou en zo...

Even kijken wat een setje flensjes kost, inclusief een 1 meter pijp: 1 x € 8,25 (1 meter pijp, zwarte poeder coating) + 2 x € 3,25 (stalen boxflens) = € 14,75 per kanaal, afgerond zo'n 30 euro voor 2 setjes. Overigens zijn de prijzen van producten zonder TUV/GS keuring (maar dat geldt immers OOK voor het zelfbouwverhaal).

Als je naar de metaalboer gaat die moet gaan lassen en snijden en daarna naar de verfboer voor een spuitbusje verf dan zul je totaal toch wel een paar pakkies shag en een euro of 10 aan materiaal kwijt zijn. -> € 20,- voor een setje zelfbouwvlijt dat NIET standaard is (je kunt NOOIT je topjes eens op een K&M zetten o.i.d.). Besparing: € 10,-

Uhmm......

-- Pardon my French, I'm Dutch --
          -- Pardon my French, I\'m Dutch --

Comment

• handige harry
            • Sep 2002
            • 97

Hobbybobben is niet altijd even slim, mooi, goedkoop etc. Het houdt je wel van de straat. Hoewel ik in dit geval toch liever maar het "echte" spul heb.

Comment

Working...