Gezamelijk Speaker Project - update

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • michiel
    • May 2001
    • 1032

citaat:
    citaat:
    Ik had nog een vraagje over die 15"quasi-hoorn, met betrekking tot het ontwerpen.
    Zitten er nog moeilijke formules/berekening achter zo'n quasi-hoorn om hem een beetje goed te laten werken? Of ga je gewoon van een konische hoorn uit, met in je achterhoofd dat de speaker ook nog een beetje direct stralend werkt? En dat de hoorn er dan eigenlijk een schepje boven op doet vergeleken met een frontloaded kast?

Groeten, michiel
    volgens mij zitten er geen moeilijke formules achter een quasihoorn. je moet hem niet te kort maken natuurlijk. er is al gezegd dat de speaker dan een enigszins gesloten luchtvolume laat trillen, en dat de hoorn voor een gerichter geluid zorgt. maak je die hoorn dus langer, zal je meer lucht in beweging zetten voor je hoorn, maar wordt de spreiding weer een stuk minder.
    Een soortgelijk effect krijg je als je een podium van een meter hoog hebt, een aan x aantal meter breed, en daar aan de achterkant je baskasten onder zet. het draagt dan heel ver, maar vervorming speelt dan ook wel een rolletje.
    dit hadden ze eens op een feestje in ons dorp gedaan,buiten.

Hoi, wat je nu vertelt zat ik ook al stiekem aan te denken, maar deze quasihoorn heeft toch ook een onderste grens frekwentie? Hoe kom je daar dan achter?

Groeten, michiel
    Groeten, michiel

Comment

• Mark Vermeulen
      • Feb 2002
      • 98

Niek onder de topkast komt nog een glijlat te zitten van 4 cm hoog dus dan zit je al op 210 en ik denk onder de laagkast ook en 214 is een goede hoogte kom je ook niet te snel in problemen met plafon hoogte op sommige lokaties

Groetjes Mark Vermeulen
      maar mijn baas heeft AD en EAW.
      Groetjes Mark Vermeulen

Comment

• michiel
        • May 2001
        • 1032

OK, dus als ik het goed begrijp heeft deze methode veel weg van een resonerende pijp?
        En het heeft verder niet veel met het mond oppervlakte te maken?

Ik ben ieder geval al een stuk wijzer geworden, bedankt voor jullie uitleg!!

Groeten, michiel
        Groeten, michiel

Comment

• michiel
          • May 2001
          • 1032

Dit onderwerp is dus weer een beetje weg gezakt. Maar ik wil wel weten hoe het met de ontwikkelingen gaat. Of hebben jullie daar geen tijdmeer voor gehad??

En ik ben erg benieuwd naar die baskast!! Dus als iemand daar al wat meer over kan vertelllen....

Ik hoor het wel!! En succes met de verdere uit werking!

Groeten, michiel
          Groeten, michiel

Comment

• Mark Vermeulen
            • Feb 2002
            • 98

Hallo,

Ik kan jullie melden dat er druk aan gewerkt word vooral vanuit michels kant maar ja het kost effe tijd dus hebt geduld.

Groetjes Mark Vermeulen
            Groetjes Mark Vermeulen

Comment

• michiel
              • May 2001
              • 1032

OK, ik d8 eigenlijk dat het al wat weg gezonken is, maar gelukkig niet dus.

Maar neem rustig de tijd hoor!! Als er maar geen info verzwegen word vind ik het wel goed hoor.

Ik wacht in spanning af!! Succes!

Groeten, michiel
              Groeten, michiel

Comment

• Frank
                • Mar 2002
                • 26

Persoonlijk ben ik nogal gecharmeerd van DAs speakers. Altijd heel goede ervaringen mee gehad, Is het mogelijk om deze eventueel in deze kasten te plaatsen. Of heb je dan weer met andere zaken te maken?

Ik zat zelf te denken aan de volgende speakers.

DAS G35 15"
                DAS B10 10"
                DAS M5 1" compressie driver of een 1,5" M10

En als het mogelijk is in de kastjes een SAD inbouw eindtrap

Comment

• Frank
                  • Mar 2002
                  • 26

Is het topje ook alleen Fullrange toe te passen voor als je een keer
                  eeb klein setje nodig hebt. of is het niet mogelijk de 15" vented in te bouwen ?

PS of heeft er iemand misschien tekeningen van een Fullrange kastje
                  1x15 + 1x10 + 2"

Comment

• Mark Vermeulen
                    • Feb 2002
                    • 98

In het proto type zal wel geen das komen denk ik zal wel b&C zijn

Michel kennende.

Groetjes Mark Vermeulen
                    Groetjes Mark Vermeulen

Comment

• John b
                      • Jan 2002
                      • 235

Frank,
                      Wat jij omschrijft lijkt wel een beetje op de nieuwe Compact 1 van DAS,
                      daar zit in G541 15 " mid: B6 + hoorn en voor het hoog M5 + bc 1 hoorn + amp 2 x 500w.
                      Weet niet of deze componenten los te koop zijn, Heb wel met de gedachten gespeeld om deze kast na te maken.

John.
                      Maar wij hebben: Das,Peavey,Martin,Jem,Dateq,Allen&Heath,Pioneer,Sh ure,Vestax,Stk
                      John.
                      Doe mij maar martin(i)

Comment

• Frank
                        • Mar 2002
                        • 26

Bedoel je deze ????

Comment

• John b
                          • Jan 2002
                          • 235

Ja ! mooi kasje toch !

John.
                          Maar wij hebben: Das,Peavey,Martin,Jem,Dateq,Allen&Heath,Pioneer,Sh ure,Vestax,Stk
                          John.
                          Doe mij maar martin(i)

Comment

Working...