l'acoustics subje

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts

• Needmoresound
    replied
    Zoveel risco lijkt het me niet. Ik heb dit ook weleens meegemaakt, dat kwam niet door teveel vermogen maar doordat de kast een smak had gemaakt.

Leave a comment:

• beyma
    replied
    Originally posted by MusicXtra
    Mooi voorbeeld van een probleem oplossen wat er niet is....
    Hahaha, inderdaad ! Ik heb een nieuwe B&C besteld en neem de gok.

Leave a comment:

• MusicXtra
    replied
    Mooi voorbeeld van een probleem oplossen wat er niet is....

Leave a comment:

• PvG
    replied
    Ik vrees dat een kunststof ringetje niet gaat helpen: reken eens uit hoeveel een kunststof ring uitrekt als het de metalen poolplaat moet opvangen (bijv voor een val van 1m @ 9.8m/s2). Als je de ring van metaal zou maken zou je waarschijnlijk het ferriet scheuren.

Zijn de neo drivers niet beter valbestendig omdat de onderdelen allemaal wat lichter zijn?

Leave a comment:

• beyma
    replied
    Poolplaat / back plate of hoe je het wil noemen Als ik naar de achterkant kijk dan zie ik (nu ik het weet) dat hij verschoven is ten opzichte van de magneet zelf.
    Als ik dus met een zeer strak CNC gefreesde ring dat kan opsluiten , zou ik herhaling van dit probleem kunnen voorkomen.

Uiteraard hoop ik dat ze bij B&C inmiddels betere/meer lijm gebruiken en het zou inderdaad gewoon niet mogen gebeuren, maar voorkomen is beter dan weer een nieuwe driver kopen toch ?! (zulke dingen gebeuren altijd net na de garantie periode)

Leave a comment:

• jakkes72
    replied
    Heet dat niet de poolplaat die verschoven is? Het plaatsen van een kunststof ring om de (buitenkant) van de magneet los dat volgens mij nog niet genoeg op...

Leave a comment:

• MusicXtra
    replied
    Normaal gesproken verschuift de magneet ook niet dus het is ook niet echt nodig om het erop te maken.
    Heb het zelf een paar keer meegemaakt met Selenium woofers doordat er te weinig lijm gebruikt was en laatst een keer bij een nieuwe BMS hoogdriver.

Leave a comment:

• beyma
    replied
    Originally posted by MusicXtra
    Hou je er wel rekening mee dat de spreekspoel in de spleet heen en weer beweegt?
    Hehe, ik bedoel een randje aan de buitenkant , gewoon een simpele ring uit kuststof gefreest op deze manier:

Dit voorkomt dat de backplate met de kern kan verschuiven. Snap niet dat de fabrikant niet op dit idee komt, maar dat zal wel met prijs en marketing te maken hebben....

Leave a comment:

• beyma
    replied
    Originally posted by salsa
    Is het de SB15P?
    Ja inderdaad ! Ervaring mee ?

Leave a comment:

• salsa
    replied
    Is het de SB15P?

Leave a comment:

• MusicXtra
    replied
    Originally posted by beyma
    Ik heb al een idee voor de nieuwe driver, ik ga op m'n CNC machine een kunststof ringetje frezen die precies om de magneet valt en met een sponning de back-plate op z'n plek blijft houden.
    Kan die nooit meer verschuiven. (uiteraard hou ik rekening met koeling)
    Hou je er wel rekening mee dat de spreekspoel in de spleet heen en weer beweegt?

Leave a comment:

• beyma
    replied
    Originally posted by Rademakers
    Ik heb nog nooit gehoord van een verschoven magneet
    Zo ziet dat er dus uit:

Kan op een simpele manier voorkomen worden door bv een klein opstaand randje waar de kern in ligt....
    Maar ja, als je tegen een Chinese fabrikant zegt "maak dit zo goedkoop mogelijk" dan krijg je het ook zo goedkoop mogelijk.

Ik heb al een idee voor de nieuwe driver, ik ga op m'n CNC machine een kunststof ringetje frezen die precies om de magneet valt en met een sponning de back-plate op z'n plek blijft houden.
    Kan die nooit meer verschuiven. (uiteraard hou ik rekening met koeling)
    Last edited by beyma; 22-07-17, 19:51.

Leave a comment:

• Rademakers
    replied
    Ik heb nog nooit gehoord van een verschoven magneet, alleen door oververhitting van de luidspreker, altijd in combinatie met een val, klap, etc.

Ik zou in eerste instantie dezelfde luidspreker gebruiken, zo niet dan Fs, Qts en Vas in dezelfde ordegrootte.

Leave a comment:

• RonaldH
    replied
    Wel eens gezien dat de magneet gebarsten was (en dus ook verschoven) nadat de sub van het podium was gevallen

Leave a comment:

• MusicXtra
    replied
    Loslaten van de magneet is niet alleen een B&C probleem, komt vaker voor.

Leave a comment:

Working...