Nexo PS10 buiten maten

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MusicXtra
    • Feb 2006
    • 9316

Originally posted by beyma
    Het lijkt mij handiger om de binnenmaten te hebben, dan kan je het volume berekenen en zelf bepalen welke houtdikte je wilt gaan gebruiken, dus bij deze de binnenmaten
    Ik ben uitgegaan van de buitenmaten, SALSA is handig genoeg om zelf de binnenmaten te berekenen. En of er pijpjes achter de poorten zitten hangt vooral af op welke frequentie het kastje is getuned. Overigens zat ik er met mijn schatting van de radius aan de voorzijde slechts 5 mm naast.
    De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• beyma
      • Oct 2002
      • 1614

Ik zal straks nog even de buiten maten er bij zetten, ik haal de rondingen dan even weg dat werkt wat nauwkeuriger.

bij deze dus

Opmerking: ik weet niet precies hoe het front zit, in de tekening van het zij aanzicht staat 35 mm terugvallend maar dan kom je dus door de hoek heen zoals in het plaatje met de binnen maten te zien is, in dit plaatje met de buiten maten is het een stuk logischer want je zit precies op het vlakke stukje van 15 mm, maaaaar dan zit ie weer niet 35 maar 30 mm terug..... dus dat is wel wat vreemd.....
      Hoogte/breedte/diepte is natuurlijk zoals op de site van Nexo te zien is 515x316x277 mm maar dan is dit plaatje in ieder geval compleet

Ik hoop dat Salsa er wat mee kan!
      Last edited by beyma; 05-09-16, 12:11.
      Een feest is pas een feest als de politie is geweest.....

Comment

• salsa
        • Jan 2007
        • 1315

Originally posted by MusicXtra
        Ik ben uitgegaan van de buitenmaten, SALSA is handig genoeg om zelf de binnenmaten te berekenen. En of er pijpjes achter de poorten zitten hangt vooral af op welke frequentie het kastje is getuned. Overigens zat ik er met mijn schatting van de radius aan de voorzijde slechts 5 mm naast.
        Ja de binnenmaten zijn niet belangrijk, doordat er op diverse tekeningen deze maten niet kloppen was dit mijn vraag!

Want de frontplaat zit verzonken tussen de twee zijkanten, dus de tekening van Beyma klopt niet daarmee..

Als ik nu eenmaal weet wat de maat is van de achterplaat (waar de connector plaat zit) dan kom ik er wel uit!

Maar aan iedereen alvast enorm bedankt! Misschien kan Jack mij uit de brand helpen!!

Salsa
        [FONT=Arial]No trees were harmed in the writing of the e-mail, but millions of electrons were terribly inconvenienced[/FONT][FONT=Arial].[/FONT]

Comment

• salsa
          • Jan 2007
          • 1315

Toch super bedankt! Geeft wel weer een goed uitgangs punt!
          [FONT=Arial]No trees were harmed in the writing of the e-mail, but millions of electrons were terribly inconvenienced[/FONT][FONT=Arial].[/FONT]

Comment

• beyma
            • Oct 2002
            • 1614

Mijn laatste tekening zijn de juiste buiten maten ik weet niet hoeveel maten je nog meer wilt hebben,maar hier kan je zo een kastje van maken
            Het maakt op zich niet uit of het front tussen of op de kopsekant van de zijwanden komt dat is maar net hoe je het zelf makkelijker vind om te timmeren.

Maak je nog wat foto's van de bouw ?! Ben ik wel benieuwd naar ! (en ik denk wel meer mensen)
            Last edited by beyma; 06-09-16, 10:35.

Comment

• salsa
              • Jan 2007
              • 1315

Hoi Beyma!

Zeker ik laat het jouw weten!

Tof van je!

Comment

• kvdb013
                • Nov 2010
                • 337

En de afmetingen van de poort is ook benkend? Tuningsfrequentie?

Niet dat ik ze wil bouwen maar misschien voor andere ijverige handjes.
                Discussiƫren is kennis uitwisselen, ruziemaken is onwetendheid uitwisselen

Comment

• Merijndj
                  • Mar 2001
                  • 660

Dat hangt er helemaal vanaf wat voor speakers je wilt gaan gebruiken, elke speaker heeft een andere tunings frequentie en/of poort afmetingen nodig.
                  Je kunt het beste de inhoud van de kast berekenen, de inhoud icm de TS parameters in een programma loslaten en de gegevens die daaruit voort komen gebruiken om jouw kast te tunen.

Comment

• kvdb013
                    • Nov 2010
                    • 337

Ik was in de veronderstelling dat men de ps10 exact ging nabouwen
                    Discussiƫren is kennis uitwisselen, ruziemaken is onwetendheid uitwisselen

Comment

• beyma
                      • Oct 2002
                      • 1614

Originally posted by kvdb013
                      Ik was in de veronderstelling dat men de ps10 exact ging nabouwen
                      Dat wordt lastig want vrijwel zeker gebruikt Nexo voor de speakers een OEM versie van een bepaalde fabrikant, en die kan je zonder bv een serie nummer van een orginele kast niet los kopen.
                      Het beste is dus een Nexo kastje alleen als inspiratie bron te gebruiken en zelf een eigen versie berekenen op basis van de speaker die je wilt gaan gebruiken.

Ik heb dat ook gedaan voor mijn 12 inch topje, toevallig heeft die van mij dus ook twee kanten die 15 graden schuin zijn en ook een deel onder 45 graden, voor de rest allemaal eigen 'berekeningen' voor de speaker die ik heb gebruikt.

Comment

Working...