Zelfbouw aktieve sub + normale amp?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • John b
    • Jan 2002
    • 235

Contour, heb je deze site al eens bekeken ? http://www.linkwitzlab.com/thor-intro.htm

John.
    Maar wij hebben: Das,Peavey,Martin,Jem,Dateq,Allen&Heath,Pioneer,Sh ure,Vestax,Stk
    John.
    Doe mij maar martin(i)

Comment

• ties
      • Jan 2001
      • 38

hallo michiel,

ok dat veranderd de zaak wel een beetje als het puur voor hifi gebruik bestemd is maar waarom dan wel pa componenten gebruiken en geen hifi ? waarom niet een mooie actieve rel subwoofer kopen of bij speaker&co een mooie hifi woofer halen met een echt hifi mono blok ? want als het voor "echte" hifi is zal je toch betere resultaten kunnen halen met echte hifi componenten he. en dan mischien die yahama gewoon weer verkopen ?

Drive-in show
      Mighty Paradise.
      Drive-in show
      Mighty Paradise.

Comment

• michiel
        • May 2001
        • 1032

Ik kan geen keuze maken voor Contour, het is tenslotte zijn project. Maar als ik nog ee PA amp zou hebben, dan zou ik hem ook in een hifi project gebruiken als ik daaraan zou beginnen.

En volgens mij kun je beter zelf iets bouwen als een REL kastje kopen, er zijn al veel mensen die al, naar hun menig, iets beters hebben gebouwd dan de REL Q serie. Je moet pas een REL beginnen als je echt geen zin hebt om te bouwen en weinig ruimte hebt.

En waarom Contour de Yamaha niet weg doet, moet je hem maar vragen. Misschien is de reden dat de Yamaha veel vermogen heeft in vergelijking met andere hifi amps???? Ik weet het ook niet hoor.

Contour, Volgens mij is de plaatsing van de amp afhankelijk van de kast vorm.
        Het klinkt misschien een beetje vaag maar je zou hem verticaal aan de achterkant kunnen monteren met de aansluitingen naar boven. En dan, zorgen dat er ongeveer 15/20 cm ruimte tussen het aansluitpaneel van de amp en het bovenpaneel van de kast over blijft. Zodat je amp wel intern zit, maar toch makkelijk voor de aansluitingen.

Groeten, michiel
        Groeten, michiel

Comment

• Contour
          • Feb 2001
          • 1018

Hallo,

Ik wilde de Yamaha eerst verkopen maar dat is weer zoveel moeite met mensen die willen luisteren, dan moet ik weer verloopjes gaan solderen etc. voorlopig heb ik dat geld toch niet nodig, maar als iemand van jullie die Yamaha graag wil hebben mail dan even. Een medeforummer daar wil ik wel wat moeite voor doen.

Ik weet dat REL geweldige subwoofers maakt. Ze gebruiken drivers van het merk Volt en dat zijn hele mooie (Volt maakt ook PA drivers) echter ik vindt zelfbouwen een veel grotere uitdaging en bovendien hoef ik dan alleen een woofer te kopen. Ik ben nu nog in de denkfase dus ik weet absoluut nog niet welk merk/type woofer ik zou gebruiken. Ik wil eerst goede ideeen opdoen.

MVG Contour

Comment

• bertuss
            • Jan 2002
            • 816

focal...peerless. dat zijn toch ook geen kleine hifi merken.
            speakers dan.

Comment

• F.r.e.d.e.r.i.k
              • Aug 2001
              • 55

Bekijk dit ook is Contour: http://www.adireaudio.com

De Shiva 12" en de Tempest 15" zijn ook leuke en betaalbare woofertjes voor thuis.

Comment

Working...