Welke sub (ervaring gevraagd)

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Wayneheadx
    • Nov 2009
    • 33

Welke sub (ervaring gevraagd)

Goedendag,

Ik ga subs bouwen maar ik kom er niet uit welke ik wil.
    Word gebruikt voor mijn drive-in show waar het vooral bedoeld is voor harde dreunen bij house muziek.
    Wapperende broekspijpen dus...
    Moet voor 1 persoon handelbaar zijn.

Ik twijfel tussen:

- Cubo 15 of 18
    - Punisher
    - Earthquake 816 \ 199 euro compleet bouwpakket (incl lijm, handvaten, schroeven etc)

Waarbij de earthquake dus in makkelijk bouwpakket wordt geleverd, maar ook de grootste is. 62x62x92 (BxDxH)
    De Cubo is met 1 mdf plaat te bouwen en een stuk compacter. 62x62x62
    De Punisher heeft zich volgens mij nog het meeste bewezen? 47x82x67 (BxDxH)

Weet iemand of er toevallig mensen of bedrijven zijn die de Cubo of Punisher compleet aanleveren?

Wie heeft ervaring met bovenstaande en kan mij nuttige informatie geven over de verhoudingen tussen deze.
    Wat zal de meest logische keuze zijn?

Gr,
    Steven
  • vdlaanlichtengeluid
    • Jun 2010
    • 640

Ik weet niet of er voor de Cubo al mensen zijn die ze compleet kant en klaar aanleveren. Ik weet wel dat er voor de DHZ sub een bedrijf is dat tekeningen heeft voor die sub. Die ben ik ook aan het bouwen zie mijn project topic. Alle huidige gebruikers zijn allemaal zeer tevreden met de DHZ sub dus ik zou die zeker eens overwegen ook.

Ook is het houtsoort waar jij het over hebt niet de juiste soort voor het bouwen van een speaker. Iedereen gebruikt hiervoor toch eigenlijk Berken Multiplex. Ik had voor mijn eerste een plaat meranti gebruikt wat toch weer werd afgeschreven omdat het niet helemaal goed is ben ik toch voor multiplex gegaan.

Comment

• djspeakertje
      • Oct 2008
      • 1912

De punisher is meer een kickbin dan een echte sub. De Punisher gaat niet lager dan 50Hz, terwijl een gemiddelde frontloaded 18"er makkelijk de 30Hz haalt en sommigen zelfs nog lager gaan.
      De DHZ sub zit qua ondergrens ergens tussen de 40 en 45Hz, dus die is al iets geschikter (en produceert bijzonder veel en mooi laag voor z'n formaat), maar als je serieuze subs zoekt en niet de de A-merk prijs wilt betalen zou je een contact op kunnen nemen met Sander Scheepstra (www.brooklyn-audio.nl), de ontwerper van de DHZ sub en eigenaar/oprichter van Brooklyn Audio. De actieve Prospect sub of de X218mkIII (ook actief) zouden wel eens wat voor je kunnen zijn.
      Als je zelf wilt gaan bouwen doe je dat tegenwoordig vooral omdat je het leuk vind of omdat je een specifieke kast (zoals de Punisher) wilt maken, niet omdat het zo veel goedkoper is. Uiteindelijk is het vaak zelfs voordeliger om een kant&klare kast te kopen.

Daan
      I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
      I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

Comment

• NesCio01
        • May 2010
        • 1987

Originally posted by Wayneheadx
        Goedendag,

Ik ga subs bouwen maar ik kom er niet uit welke ik wil.
        Word gebruikt voor mijn drive-in show waar het vooral bedoeld is voor harde dreunen bij house muziek.
        Wapperende broekspijpen dus...
        Moet voor 1 persoon handelbaar zijn.

Ik twijfel tussen:

- Cubo 15 of 18
        - Punisher
        - Earthquake 816 \ 199 euro compleet bouwpakket (incl lijm, handvaten, schroeven etc)

Waarbij de earthquake dus in makkelijk bouwpakket wordt geleverd, maar ook de grootste is. 62x62x92 (BxDxH)
        De Cubo is met 1 mdf plaat te bouwen en een stuk compacter. 62x62x62
        De Punisher heeft zich volgens mij nog het meeste bewezen? 47x82x67 (BxDxH)

Weet iemand of er toevallig mensen of bedrijven zijn die de Cubo of Punisher compleet aanleveren?

Wie heeft ervaring met bovenstaande en kan mij nuttige informatie geven over de verhoudingen tussen deze.
        Wat zal de meest logische keuze zijn?

Gr,
        Steven
        Zoals Daan al aangeeft, kun je het best terecht bij Sander,
        hier ook actief als MusicXtra.

Met wat ik heb gezien én heb gehoord weet Sander wel waar
        hij het over heeft en hoe een sub klinken moet.

Ik zou overigens het idee van de wapperende broekspijp
        laten varen en er meer een diepe onderbuik vibratie van maken

grtz

Nes
        Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

Comment

Working...