Welk handvat type is nu het gemakkelijkst?
Collapse
X
-
-
dat klopt...maar als ze lekker vastpakken is dat voor mij persoonlijk niet zo heel erg en zelfs een grote pro. waar ik het meeste mee zit is dat ik door omstandigheden vaak problemen heb met tillen van die dingen. heel stom misschien maar een half jaar geleden stond ik nog te tobben met mijn 8 inch kastjes om ze na een optreden of repetitie die kastjes er af te krijgen..
dat is nu heel wat minder en met de dag merk ik steeds meer kracht heb. dit heeft me heel erg aan het denken gezet..
heb ook geken naar jou ontwerp maar als hij op een paaltje moet zou ik er meer moeite mee hebben..ik ben echt rond aan het kijken wat daar al over gedacht is door bouwers in de pro wereld..
en zo veel monitoren zal ik niet nodig hebben denk ik...Keep up the Humor!! Life here is like the muppetshow.... on topic i present kermit the frog...on the balkoney Stadler and Waldorf....and i am Animal....jehjehjehjehjehhhhhhaaaComment
-
Ok, was ff kwijt dat je die gezondheidsklachten had.
Mijn monitoren hebben slechts 1 handgreep aan de voorzijde waardoor je ze als een tas kunt dragen, gewicht is slechts 16kg dus met twee stuks loop je zo weg.De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!Comment
-
-
Misschien handig om even een poll te maken? Zijn we allemaal weer wat wijzer, en dan hoeven in ieder geval niet meer te speculeren over de vorm van de handvatten van het volgende Brooklyn Audio product in wording. Ben ik meteen waar ik wezen wou: ik heb op een mooie dag in juni de BA Prospect set in de handen gehad, en die voelt half zo zwaar aan als 'ie eigenlijk is (en dat was niet omdat we die kastjes met 2 man aanpakten), die handvatten zijn ideaal, en inderdaad oersterk, ondanks dat het "maar" een rond stukje multiplex is met een diameter van nog geen 18mm.
DaanI met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.Comment
-
Heren,
het gaat hier niet om een BA product maar een monitorontwerp van een forumer alhier..ikke namelijk..
over het algemeen heeft een poll niet zo heel veel zin.. immers zijn we het er wel redelijk over eens dat ingefreest het meest ideaal is.. maar de manier waarop hoe en wat daar zijn de meningen over verdeeld.
ik zelf ben nog steeds zo af en toe aan het tobben met voornamelijk het pakken van een kast/ speaker. voornamelijk na de repetitie heb ik het als drummer met opruimen wel eens wat zwaarder wat betreft kracht in mijn vingers / handen. dat is met de maand minder maar als ik een wat zware dag heb gehad is het gewoon niet altijd even comfortabel om op te ruimen..lukt allemaal prima maar merk dat ik soms 2 handjes nodig heb ipv 1. dat is voornamelijk als het erg koud is buiten...zomers heb ik nergens last van maar in de winter wil het nog wel eens zeer doen..
vandaar dat ik echt aan het denken ben hoe ik een kast lekker kan beetpakken met 1 hand en als het nodig is met 2.
overigens is de BA monitor erg practisch en is licht.. maar mijn 8" topjes zijn ook licht maar met koude net wat moeilijk vastpakken omdat ik dan net wat kracht mis om te knijpen.
waar het mij om gaat is een handelbare goed klinkende monitor te bedenken die voor mij als persoon altijd handelbaar is zonder ongemakken... maar we gaan weer terug naar het tekenbord en schetsen er weer lustig op los..Keep up the Humor!! Life here is like the muppetshow.... on topic i present kermit the frog...on the balkoney Stadler and Waldorf....and i am Animal....jehjehjehjehjehhhhhhaaaComment
-
De handgrepen zoals je zelf schetste zijn volgens mij ideaal, zelfde idee als de Prospect set zoals Daan al aankaartte.
Ook erg handig wanneer je de kast doorgeeft aan iemand anders, die kan hem altijd makkelijk aanpakken.
Ziet er ook nog eens gelikt uit, vergeet alleen niet een afwateringsgaatje te maken, geheid dat er een keer drank in terecht komt.
Wanneer die extra 10cm breedte niet uitmaakt gewoon daarvoor gaan.De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!Comment

Comment