D&B B2 zelfbouw project

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MusicXtra
    • Feb 2006
    • 9316

Geloof niet dat TS informatie wil horen die zijn manier van denken tegenspreekt....
    De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• ivan2912
      • Jun 2012
      • 69

Het is al een tijdje stil geweest in het topic. Ik heb het druk met school zo houdt ik nu weinig tijd over om aan de sub te werken. Ik heb de handgrepen eindelijk van het weekend binnen gekregen. Ze kwamen bij de penn-elcom fabriek vandaan vandaar dat het zo lang duurde. Ik van de week langs de metaal winkel voor een geperforeerde grill. Ik ga proberen om van de week de handgrepen uitgevreesd en gemonteerd te krijgen, dan volgen er weer foto's.

Comment

• thijssie
        • Oct 2013
        • 4

Originally posted by ivan2912
        Ik lijm eerst en ik schroef daarna zodat ik pecies recht kan lijmen en de schroeven het hout niet gaan verplaatsen.
        Wat MusicXtra schrijft.

Als de schroeven de verbinding scheeftrekken, heb je wellicht niet helemaal netjes geboord. Je kunt dan ook de schroeven "net aan" draaien, (met een klosje er tussen) de verbinding recht tikken en dan de schroeven volledig aandraaien.

Comment

• MusicXtra
          • Feb 2006
          • 9316

Gewoon alle verbindingen met een bovenfrees 5 mm in frezen, zo positioneer je de panelen exact op de juiste positie en zullen ze niet verschuiven.
          De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• thijssie
            • Oct 2013
            • 4

Originally posted by MusicXtra
            Gewoon alle verbindingen met een bovenfrees 5 mm in frezen, zo positioneer je de panelen exact op de juiste positie en zullen ze niet verschuiven.
            Plus dat je het lijmoppervlak nog eens vergroot.

Bij mijn laatste project heb ik een lamellofrees van mijn broer geleend, werkt ook super....

Comment

• yorick
              • Oct 2010
              • 37

Originally posted by thijssie
              Plus dat je het lijmoppervlak nog eens vergroot.

Bij mijn laatste project heb ik een lamellofrees van mijn broer geleend, werkt ook super....
              Lamello techniek is erg geschikt voor dit soort toepassingen.
              Ik pas het zelf ook toe, al maar ik zelf boxen of kasten, altijd lamello's er in!

Comment

• ivan2912
                • Jun 2012
                • 69

Mijn excuses dat het al een tijdje stil is geweest. Had het druk met tussenkomende projecten. Ik heb nu eindelijk mijn zelfbouw b2 afgemaakt. Hier zijn wat fotos: http://www.mijnalbum.nl/Album=I6T3FOLG. Ik heb een gril gemaakt van heel fijn gaas. Het heeft een hele hoge doorlaat en het weegt/kost bijna niks. Het maakt ook geen geluid als je sub hard gaat. En zit goed vast met nietjes. Ik heb het schuim met spuitlijm en kit vast gezet. gr Ivan

Comment

Working...