Het klopt ik ben nu met eentje bezig omdat ik nu nog geen budget en ruimte heb voor een tweede. Ik had deze wieltjes nog liggen. Het zijn goedkope wieltjes. Later komen er nog wel blue wheels onder. Ik heb een vraagje: als je de grill voor doe en het schuim er achter hoe zorg je dan dat het schuim goed vast zit? Gewoon lijm op de grill spuiten of juist op het schuim maar wordt je schuim dan niet wit. Ik wijk namelijk wel een klein beetje af van het origineel omdat ik graag mijn grill cnc wil laten maken soort van het zelfde als de j infra. Vindt ik toch wel mooier dan dat schuim en voor. Ook met de handgrepen twijfel ik nog want die van de infra vindt ik ook mooier.
D&B B2 zelfbouw project
Collapse
X
-
Als je de gril laat CNC'en dan kan je in je ontwerp op een paar plekken een vakje maken om wat stukjes klittenband/velcro te plakken, of je laat zelfs een paar banen van zeg maar 1,5 cm breed dicht op plekken waar dat niet zoveel uitmaakt, en dan plak je daar stroken klittenband......Een feest is pas een feest als de politie is geweest.....Comment
-
Leuk dat klitteband maar het schuim gaat daardoor heel snel stuk en kan lekker klapperen op de plekken waar geen klitteband zit.
Gewoon lijmen dus.De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!Comment
-
http://www.mijnalbum.nl/Album-I6T3FOLG-Foto-GEDLQZVNHet is even stil geweest maar hier heb ik weer een foto. Vrijdag heb ik de componenten er in gezet. Niet veel tijd voor testen wegens kamp. Ik ga morgen de sub testen. Ik zal ook wel even mijn mening over het geluid laten horen en hoe diep hij gaat enz.Comment
-
Ziet er aardig uit, maar geen handvaten en wielen?
Knappe jongen als je dat ding in je eentje op zijn plaats krijgt.
ik hoor graag of je tevreden bent.Comment
-
Comment
-
De sub is goed uit de test gekomen op de helft van zijn volume. Ik kon hem niet vol open gooien ivm met het trillen van de borden enzo in het huis. Van de week ga ik hem wel helemaal open gooien op een open veld. Nu heb ik hem gecrosst op 120 hz daar kwam hij erg goed uit de test. Zelf heb ik nog geen prosessor alleen een normale cross over met een zooite draai knopjes. Ik ga als hij helemaal klaar is en ik een prossessor heb hem nog wel een keer pofessioneel laten meten om precies de goeie instellingen er uit te halen. Dus sub komt ook zwz 25 oktober in actie in een jongeren centrum op hoog volume.Comment
-
Vanwaar die 120Hz?
Meen dat D&B zelf niet hoger dan 90 Hz gaat en in infrasub mode zelfs niet hoger dan 60Hz.De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!Comment
-
120Hz voor een echte sub is idd erg hoog, ik cross zelf zelden boven de 60/70Hz. Je verliest dan gewoon veel teveel efficientie.
Beter dat je er een 15" kick kast boven op zet om het "gat te vullen"Comment
-
De frequentie hangt vooral van de sub en gebruikte top af, in het geval van de B2 klinkt hij gewoon niet lekker meer boven de 90Hz.
60/70 Hz is behoorlijk laag, dan heb je het over infra sub, meestal ligt de cross-over rond de 100Hz.De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!Comment
-
De sub kan op meerdere manieren ingezet worden. Zo wel als een sub die alle sub doet als een sub die alleen het laag doet. Aangezien ik deze als een sub voor alle lagetonen gebruik cross ik hem zo hoog. Ook is dit niet helemaal de originele subwoofer omdat de echte componenten niet verkrijgbaar zijn. Ik heb namelijk rcf er in zitten terwijl er normaal speciale b&c in zit die alleen voor d&b wordt gemaakt. Toch lijken ze erg veel op elkaar en geeft de rcf een hele goede grafiek die erg op het origineel lijkt. zie deze grafiek http://hornplans.free.fr/wpimages/wpd463636f_41.jpg . Dit is een meting van iemand die ook de sub heeft gebouwd.Comment
-
Comment