D&B B2 zelfbouw project

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • SPS
    • Mar 2004
    • 1662

Ik zie nog helemaal geen inslagmoeren/gaatjes voor de speakerbevestigingen. Hoe ga je dit doen?
    En inderdaad geen handgrepen?? Geen aansluitplaat??
    Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!

Comment

• ivan2912
      • Jun 2012
      • 69

De handgrepen komen er later nog in als ik ze binnenkrijg. Het aansluitpaneel werk ik nu aan en de speaker bevestiging komt ook nog als de Componenten binnen zijn.

Comment

• Ericsamandj
        • Jul 2010
        • 414

Kast is volledig gelijmd al?
        Knappe jongen als je die drivers er zo nog inkrijgt en ze ook nog eens moet doorlussen binnenin. Tenzij je ze allebei apart aanstuurt.

Comment

• MusicXtra
          • Feb 2006
          • 9316

Ik volg dit topic met enige verbazing....
          De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• djspeakertje
            • Oct 2008
            • 1912

Als je de eerste foto's bekijkt zit er een verwijderbaar paneel in de achterkant waardoor de woofers na montage van de kast bereikt/gemonteerd kunnen worden, zoals je dat wel vaker ziet bij niet-bassreflex kasten.

Daan
            I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
            I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

Comment

• jakkes72
              • Dec 2003
              • 1015

Dat paneeltje had ik gezien, maar geen gaten met inslagmoeren oid om de speaker in de kast te monteren.

Comment

• Gast1401081
                • Mar 2001
                • 7999

Originally posted by MusicXtra
                Wat maken jullie het jezelf moeilijk, gewoon alles 5 mm infrezen en elke 15 cm een 3,5*40 schroef erin.
                Heb je helemaal geen lijmklemmen nodig, veel delen kun je met een lijmklem ook helemaal niet vastklemmen.
                prospect: gewoon een paar zelftappers erin jodelen

Comment

• MusicXtra
                  • Feb 2006
                  • 9316

Originally posted by MacGyverSounds
                  Ouderwetse spijkers.

Comment

• 2mancrew
                    • Feb 2010
                    • 96

Originally posted by MacGyverSounds

Zag op marktplaats nog doosje van 4000 torx schroefjes staan , zelf borend ;-) enige wat je moet kopen is extra torx bitje ;-)
                    Last edited by 2mancrew; 02-09-13, 19:07. Reason: 400 verandert in 4000
                    ff knutselen met hout en speakers : resultaat 4 subwoofers

Comment

• ivan2912
                      • Jun 2012
                      • 69

Ik heb nu dus sub helemaal geschilderd. De componenten komen pas vrijdag binnen vandaar dat ik nog geen gaten heb geboord. Ik gebruik gewoon slagmoertjes en boutjes. De handgrepen komen pas rond volgend weekend aan. Dan ga ik pas de gaten ervoor maken. Dit doe ik omdat als ik de componenten heb al wel de sub kan testen en niet dat ik nog moet wachten doordat er 8 gaten in me sub zitten. Er komen van die groote metalen handgrepen in. Ik sluit de speakers gewoon paralel aan. Ik leg de bekabeling vanmiddag aan. Ik zorg ervoor dat er twee kabel gaatjes zitten waar ik ze doorheen kan trekken. Ik begrijp dat sommige mensen met verbazingh deze treat lezen. Ik heb mijn eigen metodus van te werk gaan. Ik heb nu ook een mijn album aangemaakt omdat ik denk dat sommige mensen niet mijn linken kunnen openen omdat je volgensmij op een mob moet zitten. http://www.mijnalbum.nl/Album=I6T3FOLG#8HSPFLCH Meer foto's volgen nog.

Comment

• kvdb013
                        • Nov 2010
                        • 337

Wel vreemd dat het materiaal zo lang op zich laat wachten. Bij de meeste webshops is het vandaag, besteld morgen in huis.
                        de inslag moeren nu nog fatsoenlijk in het hout krijgen word toch lastig denk ik. En eerst schilderen en dan alles in gaan frezen is toch ook echt de omgekeerde wereld!
                        Maar op zich ziet de kast er netjes uit hoor!
                        Discussiëren is kennis uitwisselen, ruziemaken is onwetendheid uitwisselen

Comment

• MusicXtra
                          • Feb 2006
                          • 9316

Originally posted by ivan2912
                          Ik begrijp dat sommige mensen met verbazingh deze treat lezen. Ik heb mijn eigen metodus van te werk gaan.
                          Dat is een understatement. Je hebt niet echt een heel efficiente manier van werken en waar je van hier goedbedoelde adviezen kreeg heb je deze stuk voor stuk in de wind geslagen. Dat geeft niet, de adviezen zijn gratis en het is aan jou wat je ermee doet alleen had je in de tijd die je nu in twee kasten hebt gestoken er minstens 8 af kunnen hebben.

Comment

• frederic
                            • Jan 2006
                            • 3511

Je moet het zo zien, terwijl hij daarmee bezig is, doet hij geen ander kwaad.

Comment

• beyma
                              • Oct 2002
                              • 1614

Originally posted by MusicXtra
                              in de tijd die je nu in twee kasten hebt gestoken er minstens 8 af kunnen hebben.
                              Sterker nog, volgens mij is het er maar 1 ..... maar inderdaad, hij loopt niet te kwallen op straat en zo (denk ik)

Verder zie ik nog een klein zeik puntje, waarom geen standaard blauwe flightcase wielen??
                              Ik denk dat deze bij een bouwmarkt vandaan komen en misschien wel duurder zijn dan blauwe.....
                              Een feest is pas een feest als de politie is geweest.....

Comment

• DJ Antoon
                                • May 2005
                                • 1681

Originally posted by beyma
                                Verder zie ik nog een klein zeik puntje, waarom geen standaard blauwe flightcase wielen??
                                Ik denk dat deze bij een bouwmarkt vandaan komen en misschien wel duurder zijn dan blauwe.....
                                Misschien wilde hij wel kleinere...
                                Op de echte zitten normaal toch ook geen blauwe wielen.

Comment

Working...