D&B B2 zelfbouw project

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kvdb013
    • Nov 2010
    • 337

Er is natuurlijk ook gewoon watervast verlijmt berken multiplex!
    Discussiƫren is kennis uitwisselen, ruziemaken is onwetendheid uitwisselen

Comment

• ivan2912
      • Jun 2012
      • 69

Aan de buitenkant heb ik wel een watervaste verlijming toegepast. Zelf weet ik niet welk soort hout het precies is maar ik weet wel dat het watervast is. - ivan

Comment

• Ericsamandj
        • Jul 2010
        • 414

laat je trouwens niet ontmoedigen he door ons.
        Blijf lekker bouwen en laat af en toe eens meekijken wat je doet.
        Succes verder.

Comment

• ivan2912
          • Jun 2012
          • 69

Haha, ja dat klopt. Ik ga vanavond weer verder met lijmen. Dan zal ik nog wel een paar foto's posten. - ivan

Comment

• ivan2912
            • Jun 2012
            • 69

Zo weer een onderdeel in de lijmt gezet. Het krijgt al langzaam vorm. http://instagram.com/p/c6LSCLIUJe/

Comment

• MusicXtra
              • Feb 2006
              • 9316

Misschien een tip om ook schroeven te gebruiken?
              De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• dexter
                • Jul 2005
                • 433

Of spijkertjes uit een spijker pistool.

Comment

• ivan2912
                  • Jun 2012
                  • 69

Ik lijm eerst en ik schroef daarna zodat ik pecies recht kan lijmen en de schroeven het hout niet gaan verplaatsen.

Comment

• MusicXtra
                    • Feb 2006
                    • 9316

Door de schroeven strak aan te draaien terwijl de lijm nog nat is krijg je een veel sterkere lijmverbinding en kun je in ƩƩn keer doorwerken.
                    Nu moet je steeds wachten tot de lijm droog is en zal de verbinding niet de maximale sterkte hebben....

Comment

• frederic
                      • Jan 2006
                      • 3511

Originally posted by MusicXtra
                      Door de schroeven strak aan te draaien terwijl de lijm nog nat is krijg je een veel sterkere lijmverbinding en kun je in ƩƩn keer doorwerken.
                      Nu moet je steeds wachten tot de lijm droog is en zal de verbinding niet de maximale sterkte hebben....
                      2 bovendien als je door de eerste plaat voorboord, vermijdt je beschadiging aan de platen.

Comment

• beyma
                        • Oct 2002
                        • 1614

Inderdaad, gewoon schroeven als de lijm nog vers is, en neem dan niet de 4x40 maar de 3,5 x40 schroeven die hoef je niet voor te boren.... (hoewel ik persoonlijk nog nooit een 4x40 in multiplex heb voorgeboord!)

Verder leuk project, ben benieuwd hoe het afloopt !
                        Een feest is pas een feest als de politie is geweest.....

Comment

• kvdb013
                          • Nov 2010
                          • 337

Originally posted by beyma
                          Inderdaad, gewoon schroeven als de lijm nog vers is, en neem dan niet de 4x40 maar de 3,5 x40 schroeven die hoef je niet voor te boren.... (hoewel ik persoonlijk nog nooit een 4x40 in multiplex heb voorgeboord!)

Verder leuk project, ben benieuwd hoe het afloopt !
                          Met 4x40 in kops hout schroeven zonder voor te boren zou ik zelf toch afraden.
                          Discussiƫren is kennis uitwisselen, ruziemaken is onwetendheid uitwisselen

Comment

• SPS
                            • Mar 2004
                            • 1662

Waarom frees je in 's hemelsnaam de speakeropeningen in? Is voor sub gebruik absoluut onnodig.
                            Bovendien verzwak je de constructie enorm ter plaatse van je speakerbevestiging. Let even op de krachten die de speaker uitoefent bij 1500 watt op de 8 bevestigingen! Jammer. Je hebt daar misschoen maar 3 a 4 laagjes hout over....................
                            Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!

Comment

• MusicXtra
                              • Feb 2006
                              • 9316

Infrezen is op zich prima maar niet zo diep en al zeker niet bij de multiplex die hier gebruikt wordt.
                              Zou hier nog een paneel achter lijmen om de sterkte weer wat terug te krijgen anders zouden er weleens heel snel rare klapperende geluiden uit de sub kunnen komen omdat de lagen loslaten van elkaar....

Comment

• ivan2912
                                • Jun 2012
                                • 69

Al voor de helft gelijmd. Ik heb nog niet veel tijd gehad maar over 2 a 3 dagen wil ik em in elkaar hebben. http://instagram.com/p/dHOrtdIUKF/

Comment

Working...