beyma 18gt-200

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • SPS
    • Mar 2004
    • 1662

Originally posted by jimmy
    ze zijn volledig klaar grill en speakerschuim zijn gemonteerd

eindelijk ook tijd gevonden om ze te testen

klinken supper, ik heb wel een 12" top erboven gezet want vond de 15" niet al te best klinken
    Welke processorinstellingen gebruik je voor de combi met 12 inch top? (Crossover freq enz)
    Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!

Comment

• jimmy
      • Dec 2009
      • 38

ik heb een simpele 2weg stereo cross gebruikt

cross op 200htz

de bassen worden gevoed door een qsc ex 1600 de toppen door een qsc rmx 850

in de top zit een fane studio 200b en een beyma cp 350ti

Comment

• djspeakertje
        • Oct 2008
        • 1912

Wat zijn de specs van de top? Of is de top ook zelfbouw? 200Hz lijkt me aan de hoge kant namelijk (persoonlijk zou ik het eerder rond de 100Hz zoeken met een dubbel 18").
        Ik denk overigens dat je met een 2*4 of 2*6 processor nog veel betere geluidskwaliteit kunt behalen door de toppen en subs met elkaar in tijd (al dan niet in fase) te zetten. Hierdoor voorkom je een dip in de frequentierespons rondom het cross-over punt. Als je sub en top met elkaar in fase zet voorkom je overal bergen en dalen in de respons. Dat lost overigens niet op dat je in het horizontale vlak knopen en buiken blijft houden met een simpele LR opstelling. (zie post #3, #4 en #5 van dit topic)

Daan
        I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
        I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

Comment

• jimmy
          • Dec 2009
          • 38

de top is ook zelfbouw crossover op 1200htz

ik heb nog een behringer dcx2496 liggen die ik nog moet monteren en instellen, maar daar ben ik een leek in

de cross op 200htz vond ik het beste klinken, ik heb geen speciale meetaparatuur en ben gewoon op mijn gehoor afgegaan

Comment

Working...