beyma 18gt-200

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jimmy
    • Dec 2009
    • 38

beyma 18gt-200

hoi allemaal,

ik heb hier nog 4 beyma 18gt-200 speakers liggen en zou ze willen gebruiken.

kan iemand mij aan plannen helpen om 2 dubbel 18" kasten te maken voor deze speakers?

ik heb nog een 15"/2" top van beyma voor er boven te plaatsen

bedoeling is om all-round muziek mee te spelen voor de leeftijd van 7 tot 77 ;p

alvast bedankt
  • MusicXtra
    • Feb 2006
    • 9316

Originally posted by jimmy
    bedoeling is om all-round muziek mee te spelen voor de leeftijd van 7 tot 77 ;p

alvast bedankt
    Sorry, mijn ontwerpen gaan maar van 10 tot 75.
    Al eens gegoogled naar ontwerpen voor die speaker?
    Is een vrij populair model en volgens mij ook te gebruiken in ontwerpen voor de 18G550.
    De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• jimmy
      • Dec 2009
      • 38

ik heb al wat gegoogeld maar vind niet echt iets, zal ook eens naar de 18g550 zien

aed had vroeger een b218 kast met deze speakers, maar ik vind er geen plan van

Comment

• DJ Antoon
        • May 2005
        • 1681

Je weet dat deze speaker niet meer te verkrijgen is, en dat er ook geen recones meer voor zijn?

Comment

• MusicXtra
          • Feb 2006
          • 9316

Denk dat Total Speaker Repair ze nog wel kan reconen, die stelt zijn eigen recones samen.

Comment

• Rolandino
            • Mar 2007
            • 1451

Gewoon AED bellen en vragen naar de tekening van de AK 218 SUB deze is ontworpen voor de 18GT400 en dan kun je je oude GT200 erin gebruiken.

Het is bijna net zo voordelig om een nieuwe speaker te kopen dan te laten reconen. Die keus leg je bij jezelf neer.
            EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

Comment

• MusicXtra
              • Feb 2006
              • 9316

Originally posted by Rolandino
              Het is bijna net zo voordelig om een nieuwe speaker te kopen dan te laten reconen. Die keus leg je bij jezelf neer.
              Dat ligt er maar net aan welke driver je laat reconen, gemiddeld genomen kost een recone toch echt duidelijk minder dan een nieuwe driver.
              Anders had het reconen ook niet zoveel zin.

Comment

• Rolandino
                • Mar 2007
                • 1451

Als je het zelf doet wel ja,moet je het laten doen dan is de keus makkelijk. Plus is een nieuwe speaker sneller te leveren als je hem snel nodig hebt. Reconen heeft zijn tijd nodig.

Ik bedoel als je op vrijdag een speaker stuk draait en je moet op zaterdag verder heb je met reconen een probleem.

Wat ik meestal doe bij snel handelen een nieuwe erin en de oude reconen en op de plank leggen voor de volgende weer stuk gaat.
                EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

Comment

• jimmy
                  • Dec 2009
                  • 38

hopelijk is reconen de eerste jaren niet nodig

voor de g550 vind ik meestal hoorn of bandpaskasten
                  daar zal de gt-200 ook wel in werken, maar ik dacht dat deze kasten bedoeld waren voor grote ruimtes of buitengebruik?

het is de bedoeling dat er op de dansvloer een goede punch is en dat er verder in de zaal geen te zware bas is dat de mensen nog wat kunnen praten

Comment

• Rolandino
                    • Mar 2007
                    • 1451

Ik heb nu de 18G550 in gebruik in een BR218sub van 18sOUND ( kastis berekend voor de 18LW1400 ) maar ben van menng dat de sub met de 18G550 erin beter klinkt dan de 18LW1400 erin zit. Heb ze nog niet vergeleken.

Als je GT200 in soort gelijke kast zou kunnen gebruiken als de 550 nodig heeft dan zou je dit kunnen proberen, Je kan natuurlijk ook de BR118 kast bouwen van 18Sound dat is ook een goed ontwerp.

Mij staat bijdat de GTserie van Beyma ontwikkeld is voor kompakte behuizingen maar weet datniet helemaal zeker.

De BR218 en BR118 zijn vrij grote kasten met veel inhoud.

Weet niet waar je vandaan komt maar heb hier nog lege BR218staan mss interessant om te testen ?? ben je er tevreden over kun je deze kast zelf bouwen !

Comment

• beyma
                      • Oct 2002
                      • 1614

Bij mij zitten de GT200's in kopieën van de DAS touring sub , nadat ik ze in een aantal andere type kasten had getest was dit het maximale wat ik er uit kon halen.
                      Ze gaan heerlijk laag maar het rendement is net zo laag hahaha, dus er moet redelijk wat vermogen op, ik stuur 2x GT200 aan met 1100 watt rms.

Helaas heb ik die kasten gebouwd in de tijd dat ik nog geen CNC freesmachine tot m'n beschikking had en alles op de achterkant van een bierviltje (na)tekende, dus ontwerpen kan ik niet zo 1 2 3 geven....

Dit is het model wat ik heb , alleen heb ik ze doormidden gehakt ivm afmetingen

Afmeting zoals hier op de foto 120 breed, 80 hoog 80 diep
                      Last edited by beyma; 24-02-13, 00:14.
                      Een feest is pas een feest als de politie is geweest.....

Comment

• MusicXtra
                        • Feb 2006
                        • 9316

Originally posted by beyma

Helaas heb ik die kasten gebouwd in de tijd dat ik nog geen CNC freesmachine tot m'n beschikking had en alles op de achterkant van een bierviltje (na)tekende, dus ontwerpen kan ik niet zo 1 2 3 geven....
                        Een bierviltje past makkelijk onder een kopieer machine, of in een envelop.

Comment

• Watt Xtra
                          • Oct 2004
                          • 1119

Originally posted by Rolandino
                          Ik heb nu de 18G550 in gebruik in een BR218sub van 18sOUND ( kastis berekend voor de 18LW1400 ) maar ben van menng dat de sub met de 18G550 erin beter klinkt dan de 18LW1400 erin zit. Heb ze nog niet vergeleken.

Hoe kun je nu een mening hebben als je het nog niet vergeleken hebt? Je mening gebaseerd op wat?.....

Als je GT200 in soort gelijke kast zou kunnen gebruiken als de 550 nodig heeft dan zou je dit kunnen proberen, Je kan natuurlijk ook de BR118 kast bouwen van 18Sound dat is ook een goed ontwerp.

Mij staat bijdat de GTserie van Beyma ontwikkeld is voor kompakte behuizingen maar weet datniet helemaal zeker.

Zeg dan niets... er staat je iets bij, maar je weet het niet zeker! Kom op zeg... wat moet de TS daar nu weer mee?

De BR218 en BR118 zijn vrij grote kasten met veel inhoud.

Weet niet waar je vandaan komt maar heb hier nog lege BR218staan mss interessant om te testen ?? ben je er tevreden over kun je deze kast zelf bouwen !
                          Ik kan er niets aan doen, maar zulke antwoorden geven op een onderwerp waarvan al relatief weinig info te vinden is..slaat helemaal nergens op! Zeg dan niets!

Een beymaGT200 18" speaker is al een oude speaker...300watt uit mijn hoofd, relatief kleine spoel maar wel een speaker waar je veel vermogen op kwijt kunt zonder dat direct de speaker uitfikt. Mits in de juiste kast!
                          De GT200 wordt al lange tijd niet meer gemaakt.. de opvolger was.. de G550, maar ook deze speaker wordt niet meer gemaakt.. Recones zullen dus niet al telang meer leverbaar zijn!

Een GT200 past en werd idd veel toegepast in oa de ak218.. een ontwerp van aed. Relatief compacte behuizing voor een dubbel 18" . Het betreft een simpele BR kast, met de speakerfronten naar binnen gekantelt. Je hebt een beetje een hoorn idee.
                          Relatief eenvoudige kast om te maken, en best een flinke output. Geen subwonder... maar wel lekker bassen!

Daarnaast is de GT200 ook toegepast in een simpele enkel 18" kastje, van 60*60*45 cm.. met 2 kleine basspoortjes in de hoek. Master blaster, axys, prosound en soundprojects heetten ze geloof ik.. de eerste serie de 89 was de versie met een 200 watt versterkertje ingebouwd.

Leuke speakers... Maar echt al OUD. Bedenk goed wat je ermee wilt.. nieuwe speakers of recones vinden zal niet gemakkelijk worden, een speakertje opblazen met teveel versterker vermogen is echter wel snel gedaan!
                          JBL, Labgruppen en DVX, verder heel veel LED verlichting, lekker milieuvriendelijk :D

Comment

• jimmy
                            • Dec 2009
                            • 38

qua versterking komt er een qsc ex 1600 op samen met de behringer dcx 2496

ik denk dat deze versterker wel past bij de speakers

de tijd dat ik rode leds op mijn mengtafel de max vond is ook al gepasseerd, dus met overbelasting gaat het wel meevallen denk ik

ik heb in mijn jonge jaren fuiven gedaan met de b218 van aed en vond deze best goed

het zijn al gedateerde speakers maar ik heb ze nu toch liggen, dus zou ik ze graag gebruiken

Comment

• beyma
                              • Oct 2002
                              • 1614

Originally posted by MusicXtra
                              Een bierviltje past makkelijk onder een kopieer machine, of in een envelop.
                              Had ik die nog maar..... ik zou nu mijn kasten moeten opschroeven om het opnieuw te meten en te tekenen
                              Een feest is pas een feest als de politie is geweest.....

Comment

Working...