Op zoek naar tekeningen zelfbouw wedges

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MusicXtra
    • Feb 2006
    • 9316

Originally posted by drbeat
    Hoe zit het eigenlijk dan met de koeling bij 12 inch, 15 en 18 is allemaal wat flinker dan 12..of zelfs 10....
    Kan me voorstellen dat het met sommige speakers minder gaat als je de xmax gaat forceren....
    Wanneer heb je nu dan schade als je een speakerkast zo ontwerpt? Misschien een stomme vraag maar google ed geeft daar veel wisselende antwoorden op..ben overigens nu flink aan het lezen in diverse literatuur...veel in het engels enz maar erg interessant!
    Ik heb op mijn site een heel stuk geschreven over speakers en hoeveel vermogen je nou nodig hebt.
    Bij lage tonen zal de koeling niet zo snel problemen geven doordat er op dat moment ook veel lucht verplaatst wordt die de warmte afvoert.
    De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• MusicXtra
      • Feb 2006
      • 9316

Originally posted by Poelmans
      Meestal is er ook nog een Xlim gespecifieerd, en vanaf die waarde heb je schade. Wanneer je die bereikt? geen idee, maar tussen de sinus waarmee WinISD simuleert en echte muziek zit idd een wereld van verschil
      De X-lim of X-damage is de mechanische limiet, op dat moment klapt de spreekspoelhouder tegen de magneet of dreigt deze aan de andere kant geheel uit de luchtspleet te lopen.
      Die X-limit moet je dus niet te dicht bij in de buurt komen.

Comment

• drbeat
        • Jun 2012
        • 671

Ik begin toch het idee te krijgen om a.s.a.p. een goede processsor te gaan bemachtigen....want ik geloof dat: wil je de beste prestaties uit je sethalen je dit alleen voor elkaar krijgt met een goede professor.....ik heb dat lang genegeerd....misschien te lang....geld ook voor dit verhaal met monitoren....tja....dat is misschien clice maar een processor zoals nu te koop worden aangeboden met deze mogelijkheden daar heb ik nog niet de hand op mogen leggen en mogen besturen.....alleen maar de annaloge modellen veelal dbx en dynacord op L1600 versterkers....
        Keep up the Humor!! Life here is like the muppetshow.... on topic i present kermit the frog...on the balkoney Stadler and Waldorf....and i am Animal....jehjehjehjehjehhhhhhaaa

Comment

• MusicXtra
          • Feb 2006
          • 9316

Een digitale processor biedt je veel extra mogelijkheden om meer uit je set te halen.

Comment

• 4AC
            • Nov 2007
            • 1791

Dit kan ongetwijfeld helpen: http://www.prosoundweb.com/article/b...orthiness/live

Mvg,

Teun
            uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
            Turbosound TMS-2A nieuw leven inblazen

Comment

Working...