nieuw complete compacte geluidsset

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • drbeat
    • Jun 2012
    • 671

Originally posted by MusicXtra
    Wil je twee verschillende systemen combineren waarbij je gebruik maakt van de natuurlijke afval van de bandpass dan zul je het ontwerp zo op elkaar af moeten stemmen dat het fase gedrag van beiden in het gebied dat beiden weergaven exact moet matchen. Dat zal je dus nooit zonder uitgebreide processing voor elkaar krijgen. Je probeert dus een versterker en processor kanaal uit te sparen met een ontwerp waarbij je die juist heel hard nodig zult hebben. En dan nog is het maar de vraag of je het voor elkaar zult krijgen.
    Waarom zou je dan al die moeite doen?altans dat zou ik zeggen...hou het principe simpel.... gebruik goede componenten en haal daar met je kastprincipe het beste uit.....ronduit de meeste complexe constructies hebben hun manco in de complexiteit zitten...

Volgens mij haal je met systemen van deze orde van grote het meeste uit een goed frontloaded systeem gevuld met goede drivers, versterkers en processor...alle andere complexe systemen hebben of een andere toepassing of een ander soort inzet en gebruik.

En als ik de techs van nu mag geloven zit het meeste nu in de goede afstelling van laytency, of wel het goed weergeven van geluid op dezelfde moment op de microseconde precies...dit voor sub, low, lowmid, mid midhi en hi tonen....

Ik hoorde op utube van Big Mick tijdens een intervieuw op utube dat hij dit zelfs met zijn midastafel voor de drums toepaste op de bekkens,toms enz....waarmee hij speelde met de tijden en dit zelfs liet meten op de mengtafel...
    Daar zit volgens hem nog superveel in, zeker kwa speakermanagement....en ik weet dat de PRO mensen alhier dit ook verkondigen.

Ikzelf ben dit fenomeen aan het bestuderen en begrijp het principe in hoofdzaken maar de materie goed doorgronden is zeer zeker complex te noemen....
    Keep up the Humor!! Life here is like the muppetshow.... on topic i present kermit the frog...on the balkoney Stadler and Waldorf....and i am Animal....jehjehjehjehjehhhhhhaaa

Comment

• MusicXtra
      • Feb 2006
      • 9316

Originally posted by drbeat
      Waarom zou je dan al die moeite doen?altans dat zou ik zeggen...hou het principe simpel.... gebruik goede componenten en haal daar met je kastprincipe het beste uit.....ronduit de meeste complexe constructies hebben hun manco in de complexiteit zitten...
      Less is more.
      De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• Timo Beckman
        • Jul 2006
        • 1298

..................................
        Last edited by Timo Beckman; 29-12-12, 11:56.

Comment

• MusicXtra
          • Feb 2006
          • 9316

Originally posted by Timo Beckman
          Wat dat processor verhaaltje ; de benodigde processor kracht om de fase response van de 12" te controleren valt best mee . Met een xilica kom je een heel eind als je met de nukken van dat ding leert werken .
          Klopt, maar om die processor kracht juist in te zetten is iets meer kennis nodig dan wat TS op dit moment laat zien.
          Daarbij is het zeer de vraag of de moeite die een dergelijk ontwerp kost beloond wordt met betere prestaties.

Comment

• drbeat
            • Jun 2012
            • 671

Originally posted by MusicXtra
            Klopt, maar om die processor kracht juist in te zetten is iets meer kennis nodig dan wat TS op dit moment laat zien.
            Daarbij is het zeer de vraag of de moeite die een dergelijk ontwerp kost beloond wordt met betere prestaties.
            Met alle respect naar de andere fora leden alhier maar volgens mij zijn jullie met zijn 2en een van de weinigen die hier dagelijks mee werken, diep in de materie zitten en dit doorgronden met de juiste conclusies en tot de juiste conclusies komen..

Voor de meesten zijn de genoemde processors ronduit complex te noemen...maar het mooie is dat jullie cursusen geven...waarvoor ik zeker intresse heb maar nog geen financiele middelen...
            Keep up the Humor!! Life here is like the muppetshow.... on topic i present kermit the frog...on the balkoney Stadler and Waldorf....and i am Animal....jehjehjehjehjehhhhhhaaa

Comment

• Timo Beckman
              • Jul 2006
              • 1298

Comment

• drbeat
                • Jun 2012
                • 671

Originally posted by Timo Beckman
                Er zitten op dit forum plenty meer mensen met ruim voldoende kennis betreffende deze materie .
                Dan wordt het tijd dat ik mijn mening bij stel..mijn excuus..

Denk wel dat in de toekomst het ook steeds meer toegepast gaat worden voor de kleinere systemen, wat nu nog niet standaard is zal het wel standaard worden...achter elke speaker een versterkerkanaal en processor kanaal per bandbreedte..omdat de kosten voor de aansturing steeds minder worden....en de prestaties steeds groter....

Comment

• de Heijde
                  • Jan 2011
                  • 47

Ik denk dat mensen die mijn Posts etc een beetje gevolgd hebben wel weten dat ik voor 10 euro iets van 100 euro wil hebben met de kwaliteitnvam iets van 1000 euro. Niet omdat ik een gier ben ofzo, ik ben gewoon een student die verslaafd is aan luidsprekers etc.
                  Ik ben inmiddels al wel in de wetenschap dat een systeem als we hier bespreken nu nog te complex is voor mij, maar ik beloof jullie at ik getooid nog bouw... En dan eenvoudig te processen en top klank en rendement! Wanneer zeg ik niet haha
                  Wat er verder gezegd was vindt ik zelf ook super interessant om misschien een soort kickstart te schrijven net als rademakers en Co. Destijds heeftbgedaan voor Horn resp. En dat met als topic de topkast ofzo. Hoofdstukje filtering, fasegedrag, noemer maar op gewoon alle basisprincipes in een documentje, als je dan buiten de lijntjes gaat kleuren met die kennis in je kontZak krijg je interessante ontwerpen denk ik...
                  Ik zou zeggen ANIMO?

Verder dat verhaal van fase,leg het mij eens uit want ik heb echt geen idee wat het inhoud. Haha whoops, ik ben een leek maar wil het allemaal weten.

Mijn topkasten worden gewoon dubbel 12 bi-amp, ja ti's saai, maar met een beetje geluk klink het haha.

MaR jongens de kickstart hoe bouw ik een topkast?

Zoals wij hier in brabant (Breda) zeggen, houdoe

Comment

• MusicXtra
                    • Feb 2006
                    • 9316

Als je nu verwacht dat hier even een cursus luidspreker ontwerpen en inregelen wordt gegeven dan moet ik je teleurstellen.
                    Het principe van het fase verhaal is vrij simpel, de conussen van alle drivers dienen in de frequentiegebieden waarin ze elkaar overlappen tegelijk naar voren en naar achteren te bewegen. Doen ze dat niet dan krijg je dat de energie die door de ene driver afgegeven wordt door de andere driver net zo hard geabsorbeerd wordt.

Comment

• Timo Beckman
                      • Jul 2006
                      • 1298

Comment

Working...