das audio g35 bassen

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • dj anthony
    • Nov 2008
    • 4

das audio g35 bassen

Hoi allemaal ik ben in bezit van 4 das audio rf 215 .
    daar zit telkens 2x 15" G35 in en een hoorn en billit.
    nu zijn deze kasten aan revisie toe omdat ze uiterlijk wel wat meegemaakt hebben.
    nu was ik aan het denken om losse baskasten te maken enkel of dubbel. waar ik dan evt de hoorn en bullit in een apa
    rt kastje kan opzetten of samen met mijn andere topppen kan gebruiken. ook kan ik dan de bassen gebruiken samen met mijn 4 br118 als het dan even echt hard mag gaan.
    iemand hier een leuk ontwerpje voor? helaas wel niet veel te vinden over de speaker. enkel de gegevens die ik heb van de dealer maar kan ik niet posten is een pdf. alvast bedankt!!!
  • sjig
    • May 2012
    • 909

Om een speaker te ontwerpen zijn eigenlijk wel de parameters nodig.

Waarom niet kastje opmeten en opnieuw bouwen? Heb je gewoon weer goed geluid en een beter kastje

Comment

• dj anthony
      • Nov 2008
      • 4

Originally posted by sjig
      Om een speaker te ontwerpen zijn eigenlijk wel de parameters nodig.

Waarom niet kastje opmeten en opnieuw bouwen? Heb je gewoon weer goed geluid en een beter kastje
      kastje? zeg maar kleerkast :-)
      en idd parameters is idd zeer belangrijk maar weet nie hoe ik een pdf file moet posten.
      heb al wa op win isd gezeten en kom op een kast van ong 90liter uit voor enkel en een 200 voor dubbel.
      nu is ze ongeveer 210liter incl hoorn .
      2 baspijpen van 15cm diameter en lengte 7.5cm
      zou ik dan gewoon een kast bouwen van 200 liter met zelfde basgaten? en bast trapezium vormig of vierkant?
      zoals ze nu zijn (trapezium wel) beuken ze echt wel lekker.
      maar wou eens kijken of ik toch geen losse kastjes kon bouwen. kwestie van het reuze gewicht...
      alvast bedankt! ik kan u evt de parameters doormailen!
      groeten

Comment

• sjig
        • May 2012
        • 909

Als je op deze site even het pdf bestand zet, en dan de link hierzet kunnen we al heel wat meer voor je doen
        Ik ben zelf geen speakerontwerper / bouwer ( ja heb er 1 keer een gemaakt, maar niet ontwopren ). Daarvoor zou je MusicXtra of Rademakers even voor moeten benaderen!

Comment

• dj anthony
          • Nov 2008
          • 4

voila zo zou het moeten lukken dan. merci voor de tip!!

Comment

• NesCio01
            • May 2010
            • 1987

Originally posted by dj anthony
            maar wou eens kijken of ik toch geen losse kastjes kon bouwen. kwestie van het reuze gewicht...groeten
            Zoek even op het forum naar zelfbouw subs.
            M.n heeft forumlid MusiceXtra veel tijd gestoken in het ontwikkelen,
            meten en berekenen van subs, die het volgens de bouwers en
            luisteraars erg goed doen.

51 pagina's puur leesvoer: da's genieten man!

grtz

Nes
            Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

Comment

Working...