Bizarre frontfills bouwen

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • djspeakertje
    • Oct 2008
    • 1912

Originally posted by showband
    Het schijnsel van een aantal 17" TFT's op een donker toneel is allesbehalve, eh, discreet.
    Wit op zwart inderdaad, dat scheelt al heel veel, en als het goed is is het podium niet donker. Wat eventueel zou kunnen (ik weet niet of dat mogelijk is) is om een standby functie te maken die zonder opstarten oid weer uit kan, en dan met een voetschakelaar of op DMX, of met een gezamelijke schakelaar bij de laptop, zodat de schermen tijdens bijvoorbeeld de pauzes tussen de sets écht uit zijn, in plaats van "zwart licht" uit te stralen.
    Originally posted by MusicXtra
    Alleen wel ff uitkijken dat er niet een muzikant zijn maatje 43 op het schermpje neerzet voor een stoere pose.
    Daar was ook al aan gedacht:
    Originally posted by freek
    En ik zou er ook een stukje perspex overheen bouwen, maar dat had je zelf denk ik ook wel bedacht.
    Heeft dat perspex eigenlijk nog invloed op de kijkhoek? (want je zit met verschillende brekingsindexen natuurlijk)

Daan
    I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
    I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

Comment

• MusicXtra
      • Feb 2006
      • 9316

Nee, dat heeft geen invloed op de kijkhoek.
      Nadeel van perspex is dat het nogal snel krast en breuk gevoelig is.
      De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• showband
        • May 2001
        • 4516

lexaan gebruiken als het stevig moet zijn.
        acryl als het mooi moet zijn en er geen voeten op gaan. (of per ongeluk dingen op vallen oid.)

Acrylic (Plexiglas)
        kan barsten en is minder bestand tegen beschadiging
        helderder en krassen kun je wegpolijsten
        goedkoper

Polycarbonate (Lexan)
        2 tot 3 x sterker (tot zelfs kogelwerend)
        buizamer en te vormen.
        makkelijker te verwerken
        verspreid licht
        krast eerder. en wordt eerder geel Maar dat duurt best lang.
        lekker belangrijk!

Comment

• Stoney3K
          • Sep 2007
          • 1399

Originally posted by Podium Verhuur
          Het is niet heel bijzonder hoor. Tenminste het idee van een videoscherm in een monitor dan. Het is natuurlijk het mooist als je ze zo maakt dat ze bijna identiek zijn aan je monitoren. Zodat het verschil haast niet zichtbaar is.
          Ik had het idee ook al om ze te gebruiken voor een karaoke-show (en uiteindelijk ook verhuur van Guitar Hero / Rock Band sets). Maar misschien dan met 6" of 8" speakers aan de zijkant.
          First make it work, then make it look pretty!

Comment

• Jan van Duren
            • May 2004
            • 204

gelaagd veiligheids glas bestellen. als je het dan toch goed wilt doen.

Comment

• jens
              • Aug 2004
              • 1066

Dat weegt gelukkig ook niet veel . Plexiglas voldoet prima lijkt me! Snap best dat het een beetje degelijk moet zijn, maar de rest van het podium staat ook vol met instrumenten waar je voorzichtig mee om moet gaan. Verder heb ik nog nooit publiek zien stage diven en over het podium zien hollen bij een cover top 40 band

Comment

Working...