gegevens van Peavey 3XT 750W RMS 1,4 inch, 6,5 inch 2x 12 inch

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • DJ Ruud
    • Jan 2003
    • 93

gegevens van Peavey 3XT 750W RMS 1,4 inch, 6,5 inch 2x 12 inch

hallo!

ik heb vorige week 2 stuks 2de handse topkasten gekocht

Peavey 3XT 750W RMS 1,4 inch, 6,5 inch 2x 12 inch BW

wil ik gaan combineren met de gevouwen horn 186 waar ik er 2 van heb

nu wil ik de middentoner gaan vervangen door een 2 inch hoorn
    voor een beter midden voor wat groter bereik
    kwa maat past het maar nu moet ik meer gegegens hebben kwa kantel frequenties en rendement van deze mid speaker
    de driver en horn die ik wil gebruiken is de IMG MRD-480 NEO met hoorn 60x40
    maar deze driver heeft natuurlijk een veel hoger rendement zal dus moeten worden gedempt
    of zeggen jullie begin er niet aan..
    wat zijn zowiezo jullie ervaringen met deze kast?
    ze zijn wel zwaar (black widows)

alvast bedankt!
    DJ Ruud oet Limbabwe
  • Hitvision
    • Jun 2003
    • 388

Ik ben eigenlijk wel benieuwd waarom je de mid drivers wilt vervangen. De 3XT klinkt van zichzelf echt niet verkeerd. Gebruik hem zelf regelmatig met enkel of dubbel 18 per kant of met een dubbel 15 per kant. Het voordeel van de 2 12 inch-ers is dat ze ook in het laag goed doorlopen. Ik zou je 186 alleen niet te laag crossen gezien het hoge rendement tot zeker 125 hz. Ik zou zeker niet lager crossen. Deze 3XT serie was redelijk gunstig geprijsd maar met een behoorlijk geluid. Wel wat 'sis' in het hoog dus EQ blijft nodig.

Met de combinaties die ik gebruik heb ik van die dubbel 12 nog nooit een reden gehad om die te vervangen dus ik ben wel benieuwd naar jouw beweegredenen om die 12 te vervangen.
    Een houtworm met plankenkoorts is nooit grappig!

Comment

• DJ Ruud
      • Jan 2003
      • 93

klinkt op zich positief!
      ik had eigenlijk gedacht dan een gewone mid luidspreker zonder hoorn geen groot bereik had kwa afstand en kwa verstaanbaarheid verder op in een zaal
      maar ik heb het nog niet zo uitgeprobeerd
      het was gewoon een gedachte gang
      ik heb deze drivers en hoorns hier toch liggen dus ik dacht dan kan ik dit misschien upgraden..
      DJ Ruud oet Limbabwe

Comment

• teunos
        • Feb 2008
        • 352

Originally posted by Hitvision
        Ik ben eigenlijk wel benieuwd waarom je de mid drivers wilt vervangen. De 3XT klinkt van zichzelf echt niet verkeerd. Gebruik hem zelf regelmatig met enkel of dubbel 18 per kant of met een dubbel 15 per kant. Het voordeel van de 2 12 inch-ers is dat ze ook in het laag goed doorlopen. Ik zou je 186 alleen niet te laag crossen gezien het hoge rendement tot zeker 125 hz. Ik zou zeker niet lager crossen. Deze 3XT serie was redelijk gunstig geprijsd maar met een behoorlijk geluid. Wel wat 'sis' in het hoog dus EQ blijft nodig.

Met de combinaties die ik gebruik heb ik van die dubbel 12 nog nooit een reden gehad om die te vervangen dus ik ben wel benieuwd naar jouw beweegredenen om die 12 te vervangen.
        Die dubbel 12 is waarschijnlijk ook niets mis mee, Ruud geeft toch ook aan de 6,5 '' te willen vervangen? Als dat trouwens de black widows zijn met aluminium dome, zul je niet noodzakelijk een 2'' driver nodig hebben gezien deze speakers een erg lichte conus hebben en de bovenste frequentie waar ze bruikbaar zijn vooral bepaald wordt door de spreiding van de speaker. Misschien wat testen met een externe crossover zonder het interne filter?
        ''diamonds are forever''

Comment

• Hitvision
          • Jun 2003
          • 388

Originally posted by teunos
          Ruud geeft toch ook aan de 6,5 '' te willen vervangen?
          LooL lezen is ook een vak. Je hebt gelijk ik las weer te vlug. Op zich blijft mijn standpunt wel overeind dat ik ze op het 'sisserige' hoog na prima kasten vind. En dat 'gesis' in het hoog valt goed te EQ-en. Ik gebruik deze kasten als tops dus alleen voor mid-hoog vandaar de verwarring.

Comment

• DJ Ruud
            • Jan 2003
            • 93

ik ben inderdaad van mening dat de ontwerpers van deze kast wel weten wat ze hebben ontwikkeld.
            wil toch gaan experimenteren hiermee
            maar dan moet ik wel de gegevens hebben van de kantel frequentie het filter/speakers voor een compleet beeld te krijgen.
            kan ze niet vinden met google
            heeft iemand die ergens liggen of zo?

al bedankt voor deze reactie's !
            DJ Ruud oet Limbabwe

Comment

• Hitvision
              • Jun 2003
              • 388

Deze specifieke details heb ik niet helaas. Misschien Olaf, die schijnt ook enkele systemen gehad te hebben.

Comment

Working...