Kickbasje voor onder NEXO PS15

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • salsa
    • Jan 2007
    • 1315

Purplehaze, kijk eens of je een PS15bass speakers op de kop kan tikken in Belgie, daar zijn ze veel verkocht!
    Sander, de NXamp is een tdcontroller, waarbij de temperatuur dissipatie constant gecheckt wordt en daarbij wel of niet haar vermogen bijsteld op kritische
    momenten.
    Het 1 en ander aan filter componenten kan daarbij een verkeerd 'beeld' laten ontstaan bij de TDcontroller, precies weet ik niet maar als je er vanuit gaat dat de controllers van de PS reeks niet onderling te gebruiken zijn, is er misschien wel een reden om daar rekening mee te houden..

Dave
    [FONT=Arial]No trees were harmed in the writing of the e-mail, but millions of electrons were terribly inconvenienced[/FONT][FONT=Arial].[/FONT]

Comment

• Needmoresound
      • Apr 2005
      • 170

Ik zou het resultaat van mijn testkastje nog even laten zien. Wat heb ik gedaan:
      Ik heb topkastjes (ev-sx300, bruin), welke ik fullrange slecht vind klinken, doordat er geen laag in zit. Nu wou ik een basskastje erbij hebben, die ik parrallel op de sx300 aansluit, zodat ik een setje heb zonder processor/extra amp/extra kabels. Die voor veel toepassingen toch voldoet.
      Wat heb ik gedaan: 6de order bandpass kast, zodat het mid niet versterkt wordt. Kleine voorkamer, voor minder midlaag.
      Resultaat staat hierboven (grijs=sx300+bp15"), +15 dB op 40 tot 50hz, tot +1 db op 300 hz. Meting is in een schuurtje gedaan, dus staar je niet blind op de pieken en dalen. Misschien is een testkastje bouwen toch een leuk project voor je, door de bandpass kan je precies kiezen waar je extra power wilt hebben.
      Last edited by Needmoresound; 19-03-12, 14:23.

Comment

Working...