2206H ik snap niet waar ik nu naar moet kijken met Watts is het rms of continuous

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • wouterplop
    • Jun 2008
    • 14

2206H ik snap niet waar ik nu naar moet kijken met Watts is het rms of continuous

ik wou graag zelf een sub bouwen kheb al keer gedaan en het is een hobby

weet nog niet welke groote maar op de sites van jblPro staat er over
    Nominal Diameter: 300 mm (12 in)
    Rated Impedance: 8 ohms
    Power Capacity
    : 600 W continuous pink noise

wat houdt dat nou in watt zonder rms of hoe moet ik dat omreken als het kan want tegenwoordig staat overall bij
    versterkers het rms watt percentage
    of een beetje duidelijk voordat ik geld weggooi wil ik het wel zeker weten
    Last edited by wouterplop; 05-02-12, 18:20.
  • SPS
    • Mar 2004
    • 1662

Woutertje, woutertje,

De layout van je post lijkt toch NERGENS op?!
    Kijk je zelf wel eens terug naar het bericht dat je plaatst?

Oh ja, 600W continues pink noise mag je -even voor het gemak, er zal wel weer veel reactie op komen- best vergelijken met de RMS waarde van een versterker.

Paul.
    Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!

Comment

• wouterplop
      • Jun 2008
      • 14

Originally posted by SPS
      Woutertje, woutertje,

De layout van je post lijkt toch NERGENS op?!
      Kijk je zelf wel eens terug naar het bericht dat je plaatst?

Oh ja, 600W continues pink noise mag je -even voor het gemak, er zal wel weer veel reactie op komen- best vergelijken met de RMS waarde van een versterker.

Paul.

oja sorry lijkt inderdaad nergens op maar toen ik hem poste en bekeek was het normaal nus zit ik benede en zie ik die rare teksten zal het veranderen

Maar hoe kom je erbij dat het zo is want het zijn dure speakers dus zonde om ze kapot te zien
      hoe kom je bij die vergelijking ben niet zo op de hoogte daarmee ik kijk normaal naar rms watt en daar hou ik bij
      ik heb er niet zoveel kaas van gegeten maar wil het graag leren

Comment

• MusicXtra
        • Feb 2006
        • 9316

Bij de speaker staat precies wat het is, continuous pink noise is dus een continu signaal van roze ruis met het opgegeven vermogen, de speaker kan dat vermogen dus continu aan.
        Muziek is alleen geen continu signaal dus kun je er in de praktijk rustig een versterker op aansluiten die het dubbele vermogen kan leveren, in dit geval dus een 1200 Watt versterker.
        Overigens staat dit forum al helemaal bol met dit soort informatie.
        De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• Gast1401081
          • Mar 2001
          • 7999

Er zitten ook punten .... en komma's ,,,, op een toetsenbord.
          Van mij hoef je die niet te discrimineren...

Comment

• wouterplop
            • Jun 2008
            • 14

maar wat ik dus nu moet weten wat peak is en daarbij versterker uitzoeken
            ik ga niet zomaar een versterker kopen waarbij wordt gezegd dat 1200 watt makkelijk kan
            hoe kom ik hier het beste achter is het te achterhalen of toch de site meer informatie vragen
            en waar kan ik die informatie vinden van continuous watt wil je een link plaatsen
            dankje

Comment

• djspeakertje
              • Oct 2008
              • 1912

De vuistregel voor vermogen is als volgt: De versterker moet 1,5 รก 2 keer het vermogen van de luidspreker kunnen leveren (alle vermogens RMS). In dit geval staat er geen RMS maar "continuous pink noise". In een eerdere post staat al beschreven wat dat inhoud en dat het dus gelijk is aan RMS.
              In principe maakt het niet eens zo heel veel uit hoeveel vermogen je versterker levert, als je maar zorgt dat je niet in de clip gaat.

- Een versterker die niet aan de vuistregel "voldoet" geeft je minder headroom, minder ruimte om bijvoorbeeld onverwachte pieken (een microfoon die op de grond valt) op te vangen, en als de vermogens heel ver uiteen lopen ga je dat merken in het aantal dB's dat uit je subs komt.

- Een versterker die wel aan de vuistregel voldoet heeft over het algemeen een aantal logische nadelen (gewicht, afmetingen), maar heeft geen last van de hierboven beschreven nadelen van een lichtere versterker.

Wat er gebeurt als je versterker (te lang) clipt, en wat RMS, max, peak en dergelijke betekenen als ze achter "Watt" staan kan je elders op dit forum leren/lezen.

Daan
              I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
              I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

Comment

Working...