Zelfbouw luidsprekers aanpassen

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Vulpecula
    • Jan 2012
    • 1

Zelfbouw luidsprekers aanpassen

Hallo alle,

Ik ben hier nieuw. De reden dat ik me heb aangemeld voor dit forum is dat ik mijn zelfbouw luidspreker wil gaan aanpassen. Enkele jaren (misschien wel 10 jaar) geleden heb ik met een kennis (inmiddels al 6 á 7 jaar niet meer gezien of gesproken) twee luidsprekers gemaakt. Het zijn zeer overkill luidsprekers (2 kasten van ieder 2 hoge tonen, 2 midden-tonen en 4 lage tonen 10" :s) geworden, ik was jong dus dan wil je dat ze zo groot mogelijk zijn en zoveel mogelijk herrie maken. Inmiddels ben ik aan het werk en al weer 4 jaar bij mijn ouders uit huis. De luidsprekers staan wel nog bij mijn ouders en ze willen deze grote lompe "kasten" (35 cm x 35 cm x 165cm) weg hebben. Ik vind ze momenteel veel te groot om in mijn huiskamer neer te zetten en wil ze liever nog even bij mijn ouders hebben staan (meer ruimte). De luidsprekers zijn in het begin gebruikt voor films te kijken en op feestjes. Nu heb ik bedacht om de luidsprekers te verkleinen en er vier kleine kasten van te maken, per kast dan 1 hoge tonen, 1 midden tonen en 1 lage tonen. Wil ze dan gaan gebruiken voor feestjes. Dus ze komen niet in de huiskamer te staan. Ik kan nu wel gewoon de zaag in de kasten gaan zetten en er 4 kleine van maken, maar wil toch eerst nadenken hoe ik dit het beste kan doen. Ik wil er meer een PA set van maken en als deze luidsprekers uit laten zien. Kan iemand mij hierbij helpen aangezien ik de kennis uit het oog ben verloren.

De specs van de spullen die ik heb.

8x XXL Powersound PAW-260 8ohm
    4x Tonsil GTC 10/60 8ohm
    4x Stage line MHD-230/RD Horn tweeters 80Wmax/8ohm

De filters zijn zelf gemaakt maar aangezien ik maar twee filters heb ga ik ervan uit dat er 4 nieuwe moeten komen.

Omdat een afbeelding toch meer zegt dan 1000 woorden hierbij een foto hoe ze eruit zagen in 2003. Inmiddels zijn ze zwart geverfd en is er aan de voorkant luidspreker doek bevestigd.

Working...