Poorten vergeten voorzien in topkastjes

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • frederic
    • Jan 2006
    • 3511

Poorten vergeten voorzien in topkastjes

In een jeugdhuis niet ver van ons, waren ze trots hun 4 nieuwe speakers voor te stellen.
    Alleen merkte ik op dat die brave jongens en meisjes geen poorten voorzien hadden.
    Algemene paniek, want ze hadden er een behoorlijk budget in gestoken. (voor hen toch)

Klonk op zich niet mis, echter wanneer ze een band live zullen versterken vrees ik wel dat dit fout afloopt.
    Ze gebruikten een standaard tekening van B&C (B&C 12" met de nieuwe DE950 hoogdriver en ME60 hoorn)
    Er is geen ruimte rond de speaker, om alsnog openingen te voorzien. Misschien alleen aan de 2 zijkanten thv de hoorn.

Zou er een oplossing kunnen worden gezocht om deze poorten alsnog langs de achterkant te voorzien?
  • SPS
    • Mar 2004
    • 1662

Op zich is er niets tegen poorten in de achterzijde. werkt net zo goed.
    Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!

Comment

• Mathijs
      Moderator
      • Aug 2002
      • 1353

Als ze de originele tekeningen hebben aangehouden, dan is er toch plek voor een BR poort?

Comment

• frederic
        • Jan 2006
        • 3511

Originally posted by Mathijs
        Als ze de originele tekeningen hebben aangehouden, dan is er toch plek voor een BR poort?
        Ik ben ondertussen gaan snuisteren in B&C tekeningen. Er is geen plaats voor een BR aan de voorkant.
        Maar ze moesten er idd één aan de achterkant voorzien. Die hebben ze vergeten.

Comment

• Carl
          • Nov 2000
          • 907

Tja, als de paniek weer overgewaaid is, maar even de tekening erbij pakken en alsnog dat gat maken lijkt me de meest logische oplossing.
          Even de speakers en andere materialen uit de kast halen en boren/zagen maar. Het is erg vervelend om net afgewerkte kasten weer te verbouwen, maar er zit niet veel anders op.......

Comment

• MusicXtra
            • Feb 2006
            • 9316

Als ze de poorten vergeten zijn heb ik mijn twijfels over de nauwkeurigheid van bouwen.....
            De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• frederic
              • Jan 2006
              • 3511

Originally posted by MusicXtra
              Als ze de poorten vergeten zijn heb ik mijn twijfels over de nauwkeurigheid van bouwen.....
              Dat zag er wel OK uit.
              Ze zijn gemaakt door een meubelmaker.
              In ieder geval, ik zal er bij zijn als ze die gaten maken. (of dit een grote meerwaarde is, laat ik aan andere over )

Comment

• Rolandino
                • Mar 2007
                • 1451

Ik weet het niet alsm ik op de bouwtekening kijk van de nieuwe ontwerpen van B&C zitten aan de onderkant 2x een reflexpoort. ( driehoek )

Zo ook bij de oude ontwerpen is deze gewoon getekend. ( rond )

Als je hem nabouwt zonder deze poorten ben je erg dom in mijn ogen.
                EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

Comment

• frederic
                  • Jan 2006
                  • 3511

Originally posted by Rolandino
                  Ik weet het niet alsm ik op de bouwtekening kijk van de nieuwe ontwerpen van B&C zitten aan de onderkant 2x een reflexpoort. ( driehoek )

Zo ook bij de oude ontwerpen is deze gewoon getekend. ( rond )

Als je hem nabouwt zonder deze poorten ben je erg dom in mijn ogen.
                  Dom? neen= Jeugdhuis.
                  Bovendien zitten in die ontwerpen de BR poort aan de achterkant.

Comment

Working...