Kick bass subwoofers

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • de Heijde
    • Jan 2011
    • 47

Kick bass subwoofers

Goede morgen mensen!

sinds kort nu 4 Cubo subs gebouwd! wat een geluid strak diep en warm (eighteen sound LW1400) geluid!
    alleen ik ben nu op zoek naar een paar echte kickbass subwoofer modelletjes. ik zit zelf aan 4 enkel 15 of 2 dubbel 15'' subwoofertjes te denken. het mooiste zou zijn als ze ook 62 breed zijn zodat ze mooi op een cubo sub te stacken zijn maar een Must is het niet.
    het is de bedoeling dat ze op een niet al te dure en zware woofer gaan draaien want daar is het budget niet geheel na. zelf, en daar komtie weer, ben ik al wat aan het simuleren geweest en de AB15 en een Kappa Pro van eminence. Het is ook eigenlijk de boven grens kwa prijs voor de speakers. het is ook de bedoeling dat er een 12'' topje opkomt en dan samen met de (nieuwe) subjes een setje voor in de verhuur wordt, disco feestjes etc. Dat als er iets kapot gaat het geen wereld ramp is.
    Ik heb zelf ook al zitten denken om nog 4 gewone cubo's te bouwen maar ik vraag me af of die een echte maagbass produceren? (je moet hem zegmaar echt in je buik voelen)
    kwa afmetingen zat ik dan te denken aan een breedte/hoogte van 62 maar dat is nogmaals geen must.

is er tussen haakjes misschien iemand die een ontwerp van een dubbel 10, dubbel 12 of enkel 15'' top voor long throw toepassingen misschien zelfs met een wave guide er in?

ideeen?

Groeten marth
  • SPS
    • Mar 2004
    • 1662

Ik zeg: HD15!

Echte kickbas kast prima te doen met kappa15LF (lekker budget...)

Zoek even bij "mogdale"

Paul
    Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!

Comment

• de Heijde
      • Jan 2011
      • 47

SPS bedankt voor je reactie!

het zijn wel vette kasten, maar zijn dit niet echte midkasten eigenlijk? het is namelijk ook de bedoeling dat ze met zijn 4en of 2en onder een topkastje gaan kunnen. ik ben zelf al wat aan het simuleren geweest maar weet iemand wat het echte Kickbass gebied is?

Comment

• Ericsamandj
        • Jul 2010
        • 414

De laagste bruikbare sub frequency zit rond de 35a40 hertz. echter word het kickbass het best ervaren rond de 80 hertz.

Comment

• de Heijde
          • Jan 2011
          • 47

Hmm oke, het gaat dus niet mee vallen om een goede sub te bouwen die en een mooie bass geeft maar ook in het kick gebied actief is.
          ik bedenk me nu trouwens dat ik ergens (als ik ze uberhaupt nog heb) 2 AB15's heb liggen. zouden dit geschikte speakers zijn om in dit soort kast te werken. de AB15 komt immers uit een topkast officieel.

Comment

• Ericsamandj
            • Jul 2010
            • 414

Dat antwoord heb je al vermoed ik.

Comment

• SPS
              • Mar 2004
              • 1662

Originally posted by Ericsamandj
              De laagste bruikbare sub frequency zit rond de 35a
              40 hertz. echter word het kickbass het best ervaren rond de 80 hertz.
              En laat daar de HD15 het juist perfect doen! (80Hz). Met 2 per kant kun je goed tot ca 60 Hz komen zelfs
              Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!

Comment

• MusicXtra
                • Feb 2006
                • 9316

Ik snap even niet waarom je zo'n behoefte hebt aan kick bins.
                In combinatie met de Cubo's zullen je toppen al hard genoeg moeten werken om het allemaal bij te houden en wordt het totale spectrum makkelijk afgedekt.
                Voeg je hier nog extra 15" kasten aan toe dan heb je meer processor outputs, versterkers en vooral transport ruimte nodig.
                De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• de Heijde
                  • Jan 2011
                  • 47

ik wil kick bins gaan bouwen omdat ik de laatste tijd redelijk veel voor op feesten voor jongeren draai. denk daarbij aan examenfeesten, studenten feesten etc. en deze mensen vinden een bass met een lekkere kick er achter vaak prachtig. Ook zijn wij achter in de tuin een klein cafetje aan het bouwen waar ook een geluidssetje komt te hangen, en daar kunnen dan ook mooi een of 2 van de basjes in.
                  over het deel dat mn toppen dan nog harder zouden moeten werken, valt opzich best mee. Het setje gaat best mooi samen op. Ik heb nu ook een processor besteld (DLM26) dus misschien dat er dan wel iets gaat veranderen maar nu klinkt het best in evenwicht.
                  misschien is het ook wel handig voor jullie om te weten hoe mijn meest gebruikelijke setup er uit ziet (per kant)
                  1 CuboSub. (eighteensound 18LW1400) draait op een Pronomic TL1200.
                  1 Pronomic Pro15 top. Draait op een DAP palladium P900.
                  1 Zelfbouw subje 15'' (AB15) DAP palladium P2000
                  1 JBsystems crossover.
                  ik weet het het ziet er niet zo denderend uit allemaal, veel budget spul etc. Maar het werk echt prima, nog nooit gezeik gehad met de versterkers of andere kasten. misschien ben ik ook wel een enorme leek, maar aldoende leert men.
                  met dit setje heb ik 2 weken geleden een studentenfeest gehad met een kleine 300 man en dat ging echt goed.

Nu al een beetje aan het simuleren geweest voor een Kickbassje wat op het oog best lijkt op dat minisubje wat jij volgens mij ook al een keer gebouwd hebt musicXtra.
                  ik heb zelf voor de afmetingen (buitenwerks) van 62*42*77. en de poorten getuned op 55Hz, wat vanaf de 70Hz een kleine piek oplevert.
                  ik zal meteen straks wat screenshots (google sketchup) posten en wat plotjes.

Voor de liefhebbers kan ik ook wel wat foto's van mn CuboSubs posten, als daar behoefte naar is.

Comment

• de Heijde
                    • Jan 2011
                    • 47

http://imageshack.us/photo/my-images/804/kicker1.jpg/

h
                    ier heb ik wat plaatjes van het ontwerpje wat ik gemaakt heb.
                    de inhoud van het kastje is 151 Liter
                    Hierbij staan ook wat foto's van de Bouw van de CuboSubs
                    Last edited by de Heijde; 24-10-11, 11:38.

Comment

• Stijn.043
                      • Jul 2010
                      • 1

Met wat van programma heeft u dit ontwerpt

Gtrz. SVG

Comment

• arjenv
                        • Mar 2012
                        • 77

Probeer eens een heel oud ontwerp met een nieuwe speaker. De Eartquake618/cerwin vega b36 met de RCF lF18401 speaker. Niet de goedkoopste basspeaker. maar wat mij betreft wel een erg goede met een stevige uitslag, dus punch, en tot 30 hrz in het laag. Heb er zelf 8, en waar we ook draaien, iedereen praat over het mooie strakke laag, aangevuld met x-12 toppen (ROg Mogale) maar dan wel aangepast qua speakers. Geen driver maar 2 cp 22 van Beyma erin. Zeer mooi hoog en voor het laag midden en midden de delta 12 a pro van eminence. klinkt super als we onze klanten mogen geloven.

Comment

• djspeakertje
                          • Oct 2008
                          • 1912

Originally posted by Stijn.043
                          Met wat van programma heeft u dit ontwerpt

Gtrz. SVG

Ziet eruit als Google Sketchup.

Daan
                          I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
                          I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

Comment

• salsa
                            • Jan 2007
                            • 1315

Jouw ontwerp ziet er 'gewoon' uit zoals een bass reflex kast met een schuin geplaatste speaker baffle, sterker nog, het lijkt wel een beetje op het model wat Dave Rat ontworpen heeft voor zijn coaxiale monitors als drum monitors b.v.

Een Sub met Punch zal moeilijk te ontwerpen zijn omdat dit twee verschillende benaderingen zijn in het laag, je zal consessies moeten maken.

Dave
                            [FONT=Arial]No trees were harmed in the writing of the e-mail, but millions of electrons were terribly inconvenienced[/FONT][FONT=Arial].[/FONT]

Comment

Working...