recone Turbosound LS1001

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • daviddewaard
    • Mar 2008
    • 627

recone Turbosound LS1001

Hallo allemaal,
    Ik ben op zoek naar een vervangende recone van de Turbosound LS1001.
    deze zijn via de importeur niet meer leverbaar,
    op het chassis van de speaker staat FANE dus ik neem aan dat deze uit de FANE fabriek komt weet iemand welke recone van FANE hierin zou passen?
    A&h da is tog een supermarkt? en toch proberen sommige mensen er een bandje mee te mixen
  • 4AC
    • Nov 2007
    • 1791

Beste David,

Het is niet aan te raden om een recone van Fane zelf aan te schaffen.
    Fane en Precision Devices zijn de merken voor de componenten van Turbosound, maar het is vaak het geval dat deze zijn aangepast. Dat kan natuurlijk iets kleins zijn, maar grote gevolgen hebben voor het geluid.

In jouw geval is het 100% een aangepaste woofer. Het vereist te specifieke eigenschappen om in die hoorn met fase-plug goed te presteren. Ik geloof dat de LS1001 een aangepaste versie is van de Fane Studio 10M. Maar nogmaals: ga hiervan de recone NIET gebruiken op je Turbosound LS-1001.

En zo'n originele recone is niet goedkoop, nee, maar als je goedkoop uit wilt zijn moet je geen Turbo aanschaffen...

Turbosound heeft trouwens een zogeheten Component Map (excel!), waarin af te lezen is dat de recone RC-1001 heet.

Mvg,

Teun
    uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
    Turbosound TMS-2A nieuw leven inblazen

Comment

• daviddewaard
      • Mar 2008
      • 627

Hallo Teun, de de renoce vanuit turbosound een RC-1001 is wist ik al.
      waar deze is niet meer leverbaar deze speaker is vervangen door de LC-1004 die immiddels ook al niet meer te krijgen is via turbosound.
      de compnent map ben ik iderdaad bekend mee.
      en de prijzen van turbosound recone's vind ik meestal wel meevallen hoor.

maar vroeg mij dus af of ik een fane recone kon gebruiken omdat dit model speaker/recone niet te gebruiken is.
      volgens mij is het enige wat aangepast is de dust cap in het midden dit is plat i.p.v bol i.v.m de turbo phase plug

Originally posted by 4AC
      Beste David,

Het is niet aan te raden om een recone van Fane zelf aan te schaffen.
      Fane en Precision Devices zijn de merken voor de componenten van Turbosound, maar het is vaak het geval dat deze zijn aangepast. Dat kan natuurlijk iets kleins zijn, maar grote gevolgen hebben voor het geluid.

In jouw geval is het 100% een aangepaste woofer. Het vereist te specifieke eigenschappen om in die hoorn met fase-plug goed te presteren. Ik geloof dat de LS1001 een aangepaste versie is van de Fane Studio 10M. Maar nogmaals: ga hiervan de recone NIET gebruiken op je Turbosound LS-1001.

En zo'n originele recone is niet goedkoop, nee, maar als je goedkoop uit wilt zijn moet je geen Turbo aanschaffen...

Turbosound heeft trouwens een zogeheten Component Map (excel!), waarin af te lezen is dat de recone RC-1001 heet.

Mvg,

Teun
      A&h da is tog een supermarkt? en toch proberen sommige mensen er een bandje mee te mixen

Comment

• )pieter(
        • May 2008
        • 17

Dag David,

Ik geloof dat ik nog ergens een RC-1001 heb liggen (pin me er niet op vast). Vrijdag (kom ik in de opslag) en kan ik even voor je kijken als je wil.

Groeten
        Pieter

Comment

Working...