Beste drivers voor FR101

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • djsandman
    • Aug 2010
    • 74

Beste drivers voor FR101

Hallo medeforummers,

Sinds kort ben ik in het bezit van 2 lege 18Sound FR101 topkasten.
    Heb op het forum al verschillende berichten gelezen over de kasten, maar ben er nog niet helemaal aan uit wat ik in de kasten zal stoppen.

Heb onderandere de volgende combi's gevonden:

- Een 10MB600 + XD120
    - Een 10W400 + DE25(0)
    - Een 10MB600 + DE25(0)

Nu vallen voor mij de 10W400's af. De kasten kunnen wel lagere frequenties aan als de 10MB600's, maar dat is voor mij geen pré. Echter het vermogen van de 10MB600 450 Watt AES tegen de 240 Watt AES van de 10W400 vind ik wel opmerkelijk, vandaar dat ik kies voor de 10MB600, maar nu de hoogdriver, een XD/HD120 of een DE25/DE250?

Wie kan mij raad geven en zijn keuze weerleggen?
    Iemand ook enig idee welke filter hierbij te gebruiken is?

Alvast bedankt
  • MusicXtra
    • Feb 2006
    • 9316

Heb je wel gekeken of de parameters van de speakers 'aansluiten' bij het kastontwerp? En vermogen zegt lang niet alles, een rendement verschil van 3 dB doet het verschil in vermogen volledig teniet.
    De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• djsandman
      • Aug 2010
      • 74

Originally posted by MusicXtra
      Heb je wel gekeken of de parameters van de speakers 'aansluiten' bij het kastontwerp? En vermogen zegt lang niet alles, een rendement verschil van 3 dB doet het verschil in vermogen volledig teniet.
      Deze speakers komen voor deze kast in aanmerking. Zowel op de speakerstore site als op dit forum staat duidelijk dat dit juiste speakers zijn.

Link: Speakerstore

Comment

• Rademakers
        • Jul 2003
        • 1281

Echter het vermogen van de 10MB600 450 Watt AES tegen de 240 Watt AES van de 10W400 vind ik wel opmerkelijk, vandaar dat ik kies voor de 10MB600
        Een 2" VC voor de 10W400 vs een 3" VC voor de 10MB600. De 10W400 is bij mijn weten uit de roulatie genomen.

maar nu de hoogdriver, een XD/HD120 of een DE25/DE250? Iemand ook enig idee welke filter hierbij te gebruiken is?
        Het bijgeleverde schema is voor de combinatie met de XD120 en dat is een heel ander hoogdriver als de DE25(0). Deze laatste kan een stuk lager worden ingezet en meer verwerken (zowel electrisch als mechanisch). Hier zul je waarschijnlijk zelf een filter voor moeten ontwerpen.

Mvg Johan

Comment

• djsandman
          • Aug 2010
          • 74

Heb gekozen voor de 10MB600 met XD125 hoog + hoorn. Filter is van DAS F115C.
          Even een vraagje tussendoor; iemand enige ervaring met speakerbekleding eraf halen? Tips zijn welkom. Zit vast gelijmd en geniet. Alvast bedankt voor de reacties!

Comment

• vdlaanlichtengeluid
            • Jun 2010
            • 640

misschien voorzichtig warm fohnen en dan pulken maar... als het gelijmd zit zou dat moeten lukken...

Comment

• MusicXtra
              • Feb 2006
              • 9316

Vooral lang fohnen, misschien nog een beter plan om er een uurtje een ventilator kacheltje tegenaan te laten blazen.
              De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• 4AC
                • Nov 2007
                • 1791

Een paar vrouwtjes van het foute foto's topic inhuren en die een weekje (of 50) warme lucht laten blazen.
                Vergeet ze niet regelmatig te voeren en water te geven.

Mvg,

Teun
                uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
                Turbosound TMS-2A nieuw leven inblazen

Comment

• djsandman
                  • Aug 2010
                  • 74

Haha thanks, ga het proberen met een fohn of kachel

Comment

Working...