Eighteensound dual 18" bandpass

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • freak.cnc
    • Dec 2010
    • 1

Eighteensound dual 18" bandpass

Ik ben bezig met de bouw van een eighteensound kit.

In dit ontwerp zijn de handgrepen, wielen enz. niet meegenomen.
    Iemand ervaring met deze sub? of iedeeen waar de handgrepen te zetten.

Ik ga de SUB op de CNC frezen, dus eventueel kunnen mensen mee doen.
    Dit is niet commercieel! gewoon tegen kostprijs van materiaal en inbreng van goede ideeen.

MvG,

CNC freak
  • Dj Yves
    • Sep 2008
    • 72

Je vraag is dus eigenlijk waar zal ik de handvatten en wielen plaatsen, of niet?

Ik zou wielen op de achterkant plaatsen,
    of een plaat op de voorkant waar de wielen op zitten, afneembaar natuurlijk.

En dan de handvatten zo, dat als de sub op zijn wielen staat, hij makkelijk te tillen is.
    If brute force doesn't work, you're not using enough!

Comment

• zoaier-paul
      • Jan 2011
      • 10

Hallo,

Persoonlijk zou ik ingefreesde handsvaten plaatsen aan de zijkant van de speaker.
      Zo een die je aan 4 kanten vast kan pakken.
      De wieltjes zou ik ook aan de achterkant plaatsen.

Ben echter benieuwt of je al begonnen bent! zelf lijkt dit mij ook een zeer leuke sub.
      Hij lijkt me echter wel zwaar, ondanks de nd speakers

met vriendelijke groet,

Paul

Comment

• MusicXtra
        • Feb 2006
        • 9316

Vind het ook nogal een complex en zwaar ontwerp.
        De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• 4AC
          • Nov 2007
          • 1791

Maar dat komt het rendement wel ten goede, check de pdf.

Mvg,

Teun
          uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
          Turbosound TMS-2A nieuw leven inblazen

Comment

• zoaier-paul
            • Jan 2011
            • 10

Ja, hierin heb je gelijk.. vandaar mijn interesse
            Echter zou ik zo geen schatting kunnen geven wat de speaker in zijn gehaal gaat wegen! de 2 speakers samen wegen al 25 kilo..

Comment

• @lex
              • Jul 2006
              • 1086

Wielen zou ik op een losse plaat op de voorkant doen of op de hoeken op de achterkant (ter plaatse van de verzwaring binnen op de achterkant.

Als je het geheel toch gaat frezen dan zou ik handvatten als integraal onderdeel van de kast maken (á la Apogee).
              Plaats: op zijkanten, eenvijfde en viervijfde van de voorkant, net tegen bovenzijde van het compartiment. Als je persé maar een handvat wilt gebruiken zou ik proberen deze op de plaats van het zwaartepunt zetten. De extra strook hout die door dit compartiment loopt (ter plaatse van de kommen van de handvatten) zal je dan enigszins moeten aanpassen.

@lex
              Het is bevredigender om een illusie te perfectioneren dan de werkelijkheid na te bootsen...

Comment

• MusicXtra
                • Feb 2006
                • 9316

Denk dat je al snel op 100 tot 120 kilo moet rekenen wanneer je berken multi gebruikt, bij MDF wordt het nog meer.
                Dus wat extra handgrepen kan echt geen kwaad.

Comment

• zoaier-paul
                  • Jan 2011
                  • 10

goeie fitness dus pff je zal er toch 2 op elkaar willen zetten.. of nog meer!
                  Toch nog maar eens goed over nadenken! Ben benieuwt hoever freak.cnc is, en of hij er tevreden over is. Andere referenties zijn natuurlijk ook welkom

Comment

• RonaldH
                    • Aug 2009
                    • 274

Kijk eens naar populieren multiplex, is lichter, wordt voor caravans en campers gebruikt. En mijn Peavey UL118S is er ook van gemaakt en die kun je goed tillen.
                    Er is meer te koop dan je betalen kunt

Comment

• frederic
                      • Jan 2006
                      • 3511

Originally posted by RonaldH
                      Kijk eens naar populieren multiplex, is lichter, wordt voor caravans en campers gebruikt. En mijn Peavey UL118S is er ook van gemaakt en die kun je goed tillen.
                      Het zal niet het hout zijn die de doorslag geeft in gewicht, maar de drivers

Comment

• RonaldH
                        • Aug 2009
                        • 274

Echter zou ik zo geen schatting kunnen geven wat de speaker in zijn gehaal gaat wegen! de 2 speakers samen wegen al 25 kilo..
                        Volgens mij blijft er dan nog 75-95kg over voor hout en overig materiaal, dus hier is nog wel wat gewicht te besparen bij een lager s.g..
                        Er is meer te koop dan je betalen kunt

Comment

• Watt Xtra
                          • Oct 2004
                          • 1119

Berken multiplex is het juiste antwoord. Licht en zeer sterk! Wel de meerlaagse uitvoering nemen!

Voor het binnenwerk, mits goed gebraced evt wat gewicht te besparen door de lichtere polulieren te gebruiken.

Mijn enkel 18" reflex bassjes met een JBL2241 wegen minder dan 40kg! neem je deze dubbel dan zul je zn beetje op 75-80 kg max komen. de 2241 is ook geen lichtgewicht speaker!
                          JBL, Labgruppen en DVX, verder heel veel LED verlichting, lekker milieuvriendelijk :D

Comment

• MusicXtra
                            • Feb 2006
                            • 9316

Het is heel simpel uit te rekenen, één plaat van 244*122 en 18 mm dik weegt 40 kg. Als ik het zo in kan schatten heb je voor deze kast al snel twee platen nodig, dat komt dan op 75 kg (netto), 25 kg voor de drivers en nog een kilo of 10 voor wielen, grille, etc. dan zit je dus op 110 kg.
                            Gewicht besparen door de bracing van populieren te maken schiet niet echt op, scheelt misschien 2 kilo op het totaal.

Comment

• frederic
                              • Jan 2006
                              • 3511

Originally posted by MusicXtra
                              Het is heel simpel uit te rekenen, één plaat van 244*122 en 18 mm dik weegt 40 kg. Als ik het zo in kan schatten heb je voor deze kast al snel twee platen nodig, dat komt dan op 75 kg (netto), 25 kg voor de drivers en nog een kilo of 10 voor wielen, grille, etc. dan zit je dus op 110 kg.
                              Gewicht besparen door de bracing van populieren te maken schiet niet echt op, scheelt misschien 2 kilo op het totaal.
                              Waar haal je dat? Ik kan dat moeilijk geloven.

Comment

Working...