WaveGuide

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MusicXtra
    • Feb 2006
    • 9316

Ziet er goed uit hoor, roept nostalgische gevoelens bij me op.
    Die 1000 Watt @ 4 Ohm komt alleen net ff onhandig uit wanneer je 2 drivers per kastje gebruikt, dan wordt één kastje 4 of 16 Ohm en twee parallel dus 2 of 8 Ohm.
    Verder ben ik natuurlijk erg benieuwd hoe de rest van je rigging eruit komt te zien.
    En, als het klaar is hoe het klinkt, misschien wel leuk om mijn systeem er een keer naast te hangen?
    De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• cvbaudio
      • Sep 2010
      • 21

Beste MusicXtra

4 ohm komt voor mij goed uit de B&C zijn namelijk 16 ohm. Ze worden alle parallel geschakeld.
      Het komt toevallig uit dat ik deze partij van 16 ohm heb kunnen kopen.
      Had ik met een 8ohm gewerkt dan had ik een probleem gehad, 2 ohm is not done.

De DSP is 2 in 4 uit. Hij wordt gemonteerd op een basis print die speciaal voor dit project wordt ontworpen.
      Ik gebruik dan alleen 1-in 2-uit. de mogelijkheden van de ADAU1701 zijn ongeloofelijk uitgebreid. (Filters, EQ's,delay, Limiter,compressor,........)
      De bedoeling is dat het op afstand bediend kan worden waarschijnlijk bedraad met canbus of draadloos met een zigbee in combinatie met een AVR controller.

De print op de afbeelding is een prototype.

En beste MusicXtra
      De basis voor mijn ontwerp is ook de dv-dosc van LA-Acoustic

Last edited by cvbaudio; 18-09-10, 19:49.

Comment

• MusicXtra
        • Feb 2006
        • 9316

Originally posted by cvbaudio

En beste MusicXtra
        De basis voor mijn ontwerp is ook de dv-dosc van LA-Acoustic
        Ook al lijkt mijn systeem op het eerste gezicht misschien op DV-Dosc, het is niet de basis geweest. Juist voor de rigging was ik van mening dat dat beter kon. In die opzet ben ik zeker geslaagd maar in de systemen waar ik momenteel mee bezig ben heb ik dit verder doorontwikkeld.
        Daar komt ook een drie dimensionale wave-guide in van gegoten aluminium.
        De wave-guide in mijn huidige systeem is een vrij eenvoudig houten exemplaar die ik nog niet echt een wave-guide zou willen noemen. Het werkt echter allemaal prima, de klank is heel erg goed en laatst gemerkt dat de worp dik in orde is.

Comment

• Waveform
          • Dec 2009
          • 321

Ik ben gigantisch geïnteresseerd in die DSP en versterkermodule. Ik zoek namelijk al een tijdje zoiets voor een projectje. Daar wil ik dus zeker alles van weten! Als MusicXtra zijn systeem er eens langs gaat hangen kom ik zeker eens luisteren. Anders ook wel hoor.

Waar is het te doen?

Comment

• BJD
            • Oct 2007
            • 771

In dat geval moet je eens kijken in de datasheet v.d. betreffende controller. Meestel levert de elektronica fabrikant ook een kant en klaar schema er bij voor standaard toepassing. Deze staat meestal in een Application Sheet op de site of in de datasheet van de chip.

Comment

• cvbaudio
              • Sep 2010
              • 21

Foto Update

Heb nu totaal 8 waveguides klaar, nog vier te gaan.

Het eerste kastje met waveguide en B&C

Comment

• MusicXtra
                • Feb 2006
                • 9316

Erg deftig, waarom heb je de speaker panelen zover naar achter in de kast zitten?
                En op welke frequentie zijn de kastjes getuned?

Comment

• cvbaudio
                  • Sep 2010
                  • 21

Reactie

Het is gezichtsbedrog, de panelen zitten 15 mm vanaf de voorkant. (Zie ook de Acad tekening)
                  De kastjes zijn getuned op 70Hz.

MusicXtra

Ik ben van plan verschillende crossover freq te programmeren.
                  Voor de line array koppeling is 800Hz ideaal.
                  Voor een set met twee tops aan iedere zijde wil ik het iets hoger crossen.
                  Welke crossover frequentie heb jij toegepast en wat is jouw ervaring hiermee.
                  Last edited by cvbaudio; 22-09-10, 18:59.

Comment

• cvbaudio
                    • Sep 2010
                    • 21

DSP Update

De definitieve versie van de ADAU DSP is klaar.
                    Moet nog getest worden.

Ben druk bezig om het basis board te ontwerpen. ( 1 in 2 out )

Comment

• Overdrive
                      • Feb 2002
                      • 717

Ziet er leuk uit, waar heb je de printen laten fabriceren als ik vragen mag?

Enneh, thermal reliefs bij via's (in polygons) zijn niet nodig he

Comment

• DJ Antoon
                        • May 2005
                        • 1681

Originally posted by Overdrive
                        Ziet er leuk uit, waar heb je de printen laten fabriceren als ik vragen mag?

Enneh, thermal reliefs bij via's (in polygons) zijn niet nodig he
                        Thermal reliefs in planes? Dat ligt eraan waar/voor wie je werkt...

Gokje, zal wel eurocircuits zijn.

Comment

• Overdrive
                          • Feb 2002
                          • 717

Ik zou niet weten wat dat te maken zou hebben voor wie of wat je werkt?

Aan de chemisch zilver finish en de gare silkscreen te zien, zal het inderdaad wel eurocircuit zijn.

Comment

• DJ Antoon
                            • May 2005
                            • 1681

Originally posted by Overdrive
                            Ik zou niet weten wat dat te maken zou hebben voor wie of wat je werkt?
                            Heel simpel als je (net als ik) bij/voor meerdere klanten pcb's zit te layouten, dan kom je soms wel heel veel verschillende design rules tegen.
                            De reden dat sommige het zo willen is dat ze geen warmte naar het plane willen afvoeren. Echter de meeste willen dat juist wel. In dit voorbeeld zou ik het ook vol in het koper leggen.

Comment

• cvbaudio
                              • Sep 2010
                              • 21

PCB's zijn gefabriceerd bij PCB-POOL (beta-layout)
                              Het is een 4-layer en advies was thermals in polygons
                              Last edited by cvbaudio; 01-10-10, 17:40.

Comment

• cvbaudio
                                • Sep 2010
                                • 21

BasisPCB

Het ontwerp voor de basis PCb is klaar en opgestuurd naar de producent.
                                1 input gebalanceerd met een INA134P
                                2 outputs t.b.v. digitale amps.
                                IC2 IO voor digitale aansturing
                                Het DSP board met de ADAU1701 wordt er op gestoken.

Comment

Working...