cts/motorola

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • lucsound
    • Jun 2007
    • 16

cts/motorola

Beste mensen
    Weet er iemand waar piezo tweeters van CTS te koop zijn ?
    Ik woon in Belgie maar een verdeler in Nederland is ook goed natuurlijk .
    groeten.....Luc
  • MusicXtra
    • Feb 2006
    • 9316

Even googlen en je komt erachter dat er geen verdelers in Nederland en België zijn. Kan je wel vertellen dat piëzo's universeel zijn (en je er ook beter aan doet een simpel 1" drivertje te kopen).
    De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• laserguy
      • Jun 2003
      • 2755

Elke deftige elektronicawinkel in België kan deze voor je bestellen...
      Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• teunos
        • Feb 2008
        • 352

Ik kan je vertellen dat er veel verschil zit in piezo tweeters, zeker als je gaat kijken naar frequentie response en impedantie. Ik heb er verschillende gemeten met LIMP die slechts in impedantie lopen van 30 tot 50Ohm, en ik heb er gezien die over datzelfde frquentiegebied (2kHz tot 20kHz) wel vanaf 150 Ohm of meer tot 30Ohm lopen.
        Er zijn piezo's die pieken rond de 8kHz en aan beide kanten afrollen, waardoor ze eigenlijk alleen efficient zijn rond de 5-10kHz, en ik heb er gezien die netjes vlak zijn vanaf 4kHz tot 16kHz.

Als je ze kunt bemachtigen, zijn inderdaad de originele motorola, tegenwoordig inderdaad CTS (die ik geloof de motorola piezo heeft overgekocht) de betere. Anders kijk even voor de jb systems 660 dubbele piezo, deze zijn voor de prijs zeer goed en meten vrij goed.

Maar aan te raden, zeker om de reputatie, en omdat het vrij moeilijk is om een piezo goed te laten klinken, ga voor een 1'' compressie hoorn.
        ''diamonds are forever''

Comment

Working...