Bouwplannen Vibe 15 MK II?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Timothy
    • Aug 2005
    • 175

Bouwplannen Vibe 15 MK II?

Beste,

Ik heb nu 4 Vibe 15's (eerste versie) zoals ik elders al eens opmerkte is het zwakke punt van deze kasten voornamelijk de kast zelf (duurzaamheid).

Ik heb al een paar keer met een handvat alleen in mijn handen gestaan en dat is natuurlijk niet leuk.

Ik heb nu gezien dat de MKII versie ingefreesde handvaten heeft, wat natuurlijk een voordeel is.

Daarom kwam bij mij het idee om zelf nieuwe 'Vibe' kasten te maken (ditmaal in multiplex ipv vezelplaat).
    Ik zou dan mijn drivers en filter behouden en overzetten...

heeft toevallig iemand daar bouwplannen van? (Dat bespaart mij het geklooi om alles op te meten in de oude kist...

Alvast bedankt!

Mvg,
    Tim
  • MusicXtra
    • Feb 2006
    • 9316

Is het niet veel makkelijker je bestaande kasten zodanig aan te passen dat de handgrepen er wel in blijven zitten?
    Als ik kijk naar de prijs van een complete kast (€ 299,-) kan ik me niet voorstellen dat het lonend is om zelf nieuwe kasten te maken.
    Hout, Warnex, schroeven en lijm zijn ook niet gratis.
    De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• sis
      • Jul 2003
      • 3305

Een beetje moeite doen om de kast op te meten is toch het minste wat je kan doen, komaan hé, je hebt ze zelf staan.
      Aangezien je toch ander hout gaat gebruiken, gaan waarschijnlijk de oude kasten in de kachel
      sis
      Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

• frederic
        • Jan 2006
        • 3511

Als die kast nieuw amper 300€ kost, zie ik ook niet in waarom je zelf een kast met die onderdelen zou bouwen. Ik zou ook eerder kijken om de bestaande kast te herstellen, en eventueel versterkingen aan brengen.

[FONT=Verdana]Als mensen beslissen zelf een speakerkast te bouwen is het meestal omdat ze met meer kwalitatieve drivers willen werken, terwijl de kast toch betaalbaarder blijft door zelfbouw.[/FONT]
        Last edited by frederic; 03-08-10, 13:02.

Comment

• Timothy
          • Aug 2005
          • 175

Ik heb al aan alles zitten denken om dat handvatprobleem op te lossen. Had al gedacht om de kasten zelf aan te passen en er, ofwel een beter handvat in te steken, of een handvat te frezen, maar probleem is dat die handvaten nu al een grote opening in de kast hebben en dit dus onmogelijk maakt om er iets anders mee te doen.
          Daarnaast heb ik sinds kort de smaak van zelfbouw te pakken, dus dacht ik, waarom niet op die manier mijn vibe probleem aanpakken?
          Ik vind het zonde om 4 X 300 EUR uit te geven aan nieuwe speakers terwijl ik over de klank wel tevreden ben (en de speakers zelf al heb staan!). Als ik het hout en de lijm tel, kom ik op rond 150 à 200 EUR + X l Warnex à 19 EUR/l... Laat ons zeggen dat de kostprijs + het tijdsverdrijf - want is hobby voor mij - dan ongeveer 350 EUR gaat kosten (ipv 1200 EUR)... DAt heb ik er wel voor over...
          Aangaande de opmerking over "luiheid en zelf opmeten": deels gelijk :-) , maar langs de andere kant, als ik de plannen zo heb, moet ik nu nog geen Vibe slopen, kan ik ze in tussentijd gebruiken en kan ik op basis van de plannen al aan de bouw beginnen hé...
          Dus mocht iemand toevallig deze plannen hebben en ze willen delen, gaarne!

Comment

• Rolandino
            • Mar 2007
            • 1451

De VIBE15 MK2 kost 229,00 in BTW

De speakers los :

PW15/300 kost 59,00
            PT44 driver kost 35,00
            Hoorn PH1 kost 20,00
            Filter CN12 kost 25,00

Totaal ben je dan 139,00 euro kwijt aan de losse speaker onderdelen dus zou je voor 229,00 - 139,00 = 90 euro een kast moeten bouwen inclusief speakons flens grillplaat en spuitwerk.

Dat zul je nooit redden.

Als jij dat kan dan mag je voor mij ook wel gaan bouwen.

Wil je de kast aanpassen is het goedkoop en simpel te doen om op de 4 hoeken van het handvat bouten erdoor te doen en aan de binnenkant met ene borgmoer vast te zetten.

Of gewoon een plaat vanuit de binnen kant te bevestigen en daar een goed handvat in te zetten
            Last edited by Rolandino; 03-08-10, 19:08.
            EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

Comment

• Carl
              • Nov 2000
              • 907

Van dit soort kasten vind je geen bouwplannen, niemand maakt dat na, om genoemde redenen.
              Even zelf opmeten en nauwkeurig (laten) zagen. Alles behalve het spaanplaat hergebruiken, kosten zijn dan gering, alleen het hout en de afwerking. Warnex is niet goedkoop, maar zo idioot veel heb je nou ook weer niet nodig toch?
              Veel plezier met de bouw.

Comment

• Rolandino
                • Mar 2007
                • 1451

Tis echt niet de mpoeite waard om ze zelf na te bouwen. De tijd en energie en geld die je er in steekt wordt de klankk er echt niet beter op. tenzij je er andere komponenten in stopt.

De VIBE serie is een goede betaalbare serie die zijn geld echt waard is. Daar kun je echt niet voor zelfbouwen.

Ik heb ze zelf ook in gebruik en ben er erg tevreden over.

Zeker voor het geld.

Een Nexo PS10 of PS12 zonder processor en EQ klinkt ook nergens na als je dan naar de prijs kijkt. Dan klinken de Vibes echt wel beter na zijn prijs !
                EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

Comment

Working...