cubo 15 cubo 18 of br218

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • DJJJ
    • Feb 2010
    • 41

Originally posted by Rademakers

Ik werk ook nog aan een Cubo sub, geschikt voor met name 18" en 21" (en met een beetje geluk dubbel 15"), die in singles 30 Hz plus weergeeft

Mvg Johan
    Dit is inderdaad intressant !!

Comment

• Bartje2012
      • Aug 2008
      • 93

Originally posted by DJJJ
      Dit is inderdaad intressant !!
      Hmmm ik zie het al voor me mijn 8x cubo's met daaronder 8x 30hz cubo's

zodra de plannen er zijn johan wil ik graag het proefkonijn zijn die dr 1 of een paar bouwt zelfs een voorlopig prototypje bouwen is geen probleem, ik heb de tijd en energie maar vooral motivatie (de smaak te pakken zeg maar).

Comment

• Rademakers
        • Jul 2003
        • 1281

Zijn er nog voorkeuren voor de afmetingen van de kast? Ik wilde in ieder geval 62 cm breedte aanhouden. Ik zat zelf te denken aan de volgende afmetingen:

62 x 75 x 75 (BxHxD)

62 x 80 x 70 (BxHxD)

62 x 62 x 90 (BxHxD) Deze laatste heeft als voordeeltje dat er 2 x 15" op de baffle past.

Mochten er nog andere voorkeuren zijn (graag met eventuele motivatie) dan hoor ik die graag.

PS. Een enkele 15" werkt ook maar die komt met vrij lage vermogens al snel aan een flinke excursie.

Mvg Johan

Comment

• Davy Gabriels
          • Aug 2002
          • 819

Zijn er nog voorkeuren voor de afmetingen van de kast? Ik wilde in ieder geval 62 cm breedte aanhouden. Ik zat zelf te denken aan de volgende afmetingen:
          Misschien een tip johan: zou het niet goed zijn om ook voor de standaard cubo15/18 kasten een soort van standaard bemating aan te houden, uitgaande van een breedte van bv 58cm?
          Ik zeg dit gewoon omdat de originele plannen ook zijn getekend met breedte >60cm, en heel veel mensen gaan dit willen aanpassen naar een breedte <60cm, maw heel veel cubo's die gebouwd gaan worden, hebben dan afwijkende maten...

Comment

• DJJJ
            • Feb 2010
            • 41

62 x 62 x 90 (BxHxD) Deze laatste heeft als voordeeltje dat er 2 x 15" op de baffle past.

Mvg Johan
            Hoe komt dit er dan ongeveer uit te zien?
            Komt er dan weer gewoon een kappa15lf in?

Comment

• Bartje2012
              • Aug 2008
              • 93

Ik wilde in ieder geval 62 cm breedte
              Mvg Johan
              Denk dat dit het beste uitgangspunt is, aangezien het ontwerp cubo heet hehe, zou ik dan voor de 62 75 75 gaan, maar echt verdere motivatie kan ik niet bedenken.

Comment

• paul_ulrix
                • Mar 2009
                • 74

ik zou dan voor 62x62x90 kiezen, neemt het minste plaats in. In de hoogte maakt dat toch niet zo uit.

+ een hoger kast is gemakkelijker om rond te rijden.

misschien dan nog met bv 2 wielen op de achterkant en een handvat, zoals een ampeg baskast bv ?

iets in die stijl bv

Comment

• Bartje2012
                  • Aug 2008
                  • 93

Die hoeken zo, doet af aan het cubo concept... het zijn namelijk 4 "angled cuts", iets wat het geheel minder simpel te construeren maakt.

toen ik in eerste instantie dacht aan een vervoers praktische keuze leek de 62 x 62 x 90 me ook het beste

Comment

• DJJJ
                    • Feb 2010
                    • 41

Originally posted by Bartje2012

toen ik in eerste instantie dacht aan een vervoers praktische keuze leek de 62 x 62 x 90 me ook het beste
                    Dat leek mij ook al het beste en neemt dan indd ook niet veel ruimte in.
                    Ik ben benieuwt....

Comment

• SPS
                      • Mar 2004
                      • 1662

62 cm breed is geen leuk maat voor een bakwagen.
                      Zie liever iets net onder de 60cm (58 bijv. zoals de C4 serie van D&B)

Paul
                      Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!

Comment

• Bartje2012
                        • Aug 2008
                        • 93

Originally posted by SPS
                        62 cm breed is geen leuk maat voor een bakwagen.
                        Zie liever iets net onder de 60cm (58 bijv. zoals de C4 serie van D&B)

Paul
                        Ligt eraan wat je rijdt... Ik heb een mercedes 508 en met 190 breedte binnenmaat gaan er gewoon 3 op een rij als ik mijn semi-camper gedeelte zou weghalen passen er zo'n 40 cubo's in mijn bus hahaha.

maar even zonder dollen, de sprinters en dergelijke zullen er problemen mee hebben maar een mooie gesloten aanhangwagen heeft makkelijk een breedte van 130 of meer en nagelange de hoogte en lengte kun je dr daar ook zo 12 in kwijt.

Comment

• MusicXtra
                          • Feb 2006
                          • 9316

Originally posted by Bartje2012
                          Ligt eraan wat je rijdt... Ik heb een mercedes 508 en met 190 breedte binnenmaat gaan er gewoon 3 op een rij als ik mijn semi-camper gedeelte zou weghalen passen er zo'n 40 cubo's in mijn bus hahaha.

maar even zonder dollen, de sprinters en dergelijke zullen er problemen mee hebben maar een mooie gesloten aanhangwagen heeft makkelijk een breedte van 130 of meer en nagelange de hoogte en lengte kun je dr daar ook zo 12 in kwijt.
                          Standaard bakbreedte is altijd 240 cm, dus een breedte van 62 cm komt dan heel ongelukkig uit.
                          De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• DJJJ
                            • Feb 2010
                            • 41

Originally posted by MusicXtra
                            Standaard bakbreedte is altijd 240 cm, dus een breedte van 62 cm komt dan heel ongelukkig uit.
                            Dat is dan misschien wel waar,
                            Maar de cubo 15 en 18 hebben allebei ook al een breedte van 62 cm.
                            (de cubo 18 is ook al dieper dus ik zou deze ook BxHxD 62x62x90)
                            Dus ik zou persoonlijk zeggen doe deze dan ook 62 cm, ivm het stacken ofzo
                            Ik ben benieuwt..

Comment

• Bartje2012
                              • Aug 2008
                              • 93

ja ik blijf ook de 62 cm breedte een must vinden, het moet wel netjes een stack kunnen zijn

Comment

• MusicXtra
                                • Feb 2006
                                • 9316

In feite is er dus met een verkeerde breedte begonnen, vraag is dan of je op zo'n 'fout' door moet blijven borduren....
                                Daarnaast denk ik dat iedereen voor zicht moet bepalen of hij de kasten iets smaller maakt, voor de prestaties kan ik me niet voorstellen dat een verschil van 2 cm een probleem zou kunnen vormen.
                                De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

Working...