Hallo,
Ik was bezig met een paar kastontwerpen te onderzoeken en ben al heel wat tegengekomen; punisher, cubo, enz...
Nu dacht ik er net aan dat ik nog wat drivers had liggen van mijn vorige car-audio hobby die ik graag voor pa zou willen gebruiken, lekker goedkoop
.
De cubo leek mij een zeer interessant ontwerp maar ik lees dat ie het liefst drivers gebruikt waarvan de EBP hoger ligt dan 100. Als ik voor mijn 15" drivers reken is dit 58 :s . Deze heeft dus een zeer lage Fs van 25 Hz en hoge QTS van 0.433 .
Valt hiermee iets aan te vangen op het gebied van PA gebruik? Voor home partys en dergelijke, niets te groot ofzo. Liefst in een hybride kastontwerp, denkt dat de woofer niet echt geschikt is voor BR.
Hier de thiele en small parameters :
RE 6.4
QMS 5.4
QTS 0.433
QES 0.47
FS 25 Hz
VAS 210 L
Impedance 2x4ohm, als 8ohm driver dus te gebruiken. Vermogen dacht ik iets van 700w Rms te zijn.
Alvast bedankt !^
Ik was bezig met een paar kastontwerpen te onderzoeken en ben al heel wat tegengekomen; punisher, cubo, enz...
Nu dacht ik er net aan dat ik nog wat drivers had liggen van mijn vorige car-audio hobby die ik graag voor pa zou willen gebruiken, lekker goedkoop
. De cubo leek mij een zeer interessant ontwerp maar ik lees dat ie het liefst drivers gebruikt waarvan de EBP hoger ligt dan 100. Als ik voor mijn 15" drivers reken is dit 58 :s . Deze heeft dus een zeer lage Fs van 25 Hz en hoge QTS van 0.433 .
Valt hiermee iets aan te vangen op het gebied van PA gebruik? Voor home partys en dergelijke, niets te groot ofzo. Liefst in een hybride kastontwerp, denkt dat de woofer niet echt geschikt is voor BR.
Hier de thiele en small parameters :
RE 6.4
QMS 5.4
QTS 0.433
QES 0.47
FS 25 Hz
VAS 210 L
Impedance 2x4ohm, als 8ohm driver dus te gebruiken. Vermogen dacht ik iets van 700w Rms te zijn.
Alvast bedankt !^

. 

Comment