B&C 18SW115 sub

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • frederic
    • Jan 2006
    • 3511

B&C 18SW115 sub

B&C heeft een nieuwe laagspeaker 18SW115
    Heeft er iemand die al gebruikt?

Eigenaardig is dat hij maar een kist van ongeveer 188L nodig heeft.

BC Speakers, Professional loudspeaker transducers since 1946
  • MusicXtra
    • Feb 2006
    • 9316

Originally posted by frederic
    B&C heeft een nieuwe laagspeaker 18SW115
    Heeft er iemand die al gebruikt?

Eigenaardig is dat hij maar een kist van ongeveer 188L nodig heeft.

http://www.bcspeakers.com/PDF/PRD/18SW115.pdf
    Dat is op zich helemaal niet gek hoor, alleen denk ik dat je de Vas bedoelt en dat is toch iets anders dan de inhoud van de kast.
    Vas is de parameter die je verteld hoeveel weerstand de conus geeft.
    De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• JVS
      • Mar 2004
      • 317

Ik ga er komende week eens een paar bestellen om wat te experimenteren in laag afgestemde (á la Nexo S2) bandpass kastjes. Zojuist een Lab fp14.000 binnengekregen om het experiment te voeren

Comment

• frederic
        • Jan 2006
        • 3511

Ik denk dat met 2 dubbele subs met deze speakers, de broekpijpen serieus wapperen

Comment

• MusicXtra
          • Feb 2006
          • 9316

Ik denk dat met 2 dubbele subs met deze speakers, de broekpijpen serieus wapperen
          Zeker weten, is een beest met een X-max van 14 mm en een X-damage van 60mm.

Comment

• JVS
            • Mar 2004
            • 317

Originally posted by MusicXtra
            ...een beest met een X-max van 14 mm en een X-damage van 60mm.
            Precies, vandaar dat hij ideaal is in een lekker laag afgestemd bandpass kastje (onderste op ca. 30Hz) en daarin pas boven de 2,2kW zijn Xmax aantikt..

Comment

• Husss
              • Jul 2003
              • 220

Originally posted by JVS
              Precies, vandaar dat hij ideaal is in een lekker laag afgestemd bandpass kastje (onderste op ca. 30Hz) en daarin pas boven de 2,2kW zijn Xmax aantikt..
              Heb je ze ook al eens in je S2's geprobeerd?

Comment

• JVS
                • Mar 2004
                • 317

Originally posted by Husss
                Heb je ze ook al eens in je S2's geprobeerd?
                Nee, maar dat ben ik eigenlijk ook niet van plan. M'n Alpha systeem laat ik mooi origineel. Plan is om een aantal kastjes bij te bouwen, identiek afgestemd als de S2's (dus met dezelfde processor-presets te gebruiken). Deze worden enkel 18" omwille van de stapelbaarheid en het gebruik bij PS15 sets (en in de NX-processors zijn S2-PS15 presets aanwezig...)

Comment

• MusicXtra
                  • Feb 2006
                  • 9316

Originally posted by JVS
                  Zou iets hoger gaan zitten, Fs is 32 Hz, onderste frequentie ronde de 35 Hz is dan ideaal.

Comment

• frederic
                    • Jan 2006
                    • 3511

Zijn deze speakers in te passen in een BR118 kast volgens tekening van 18sound?

Comment

• salsa
                      • Jan 2007
                      • 1315

Zeg Frederic, wanneer ga je zelf eens aan de slag met WINISD ofzo..

Je post maar vragen en zelf kom je niet tot een conclusie.
                      Ik snap dat er veel keuze is in speaker wonderland, maar daar hebben we allemaal wel eens last van, maar als iedereen van dit soort topics gaat openen bij iedere twijfel of idee die men heeft, wordt het erg vervelend om daar nog enig redelijk antwoord op te geven......En da's ook niet de bedoeling van een forum, wel om elkaar te helpen maar niet om allerlei losse flodders rond te sturen...

Buenas Noche

Dave
                      [FONT=Arial]No trees were harmed in the writing of the e-mail, but millions of electrons were terribly inconvenienced[/FONT][FONT=Arial].[/FONT]

Comment

• JVS
                        • Mar 2004
                        • 317

Zou iets hoger gaan zitten, Fs is 32 Hz, onderste frequentie ronde de 35 Hz is dan ideaal.
                        Wat is precies de reden dat de Fc niet beneden de Fs mag liggen ?

De originele S2's zijn voorzien van 18" ers met een Fs van 37Hz, en de onderste afstemfrequentie is 32Hz.

Comment

• frederic
                          • Jan 2006
                          • 3511

Originally posted by salsa
                          Zeg Frederic, wanneer ga je zelf eens aan de slag met WINISD ofzo..

Je post maar vragen en zelf kom je niet tot een conclusie.
                          Ik snap dat er veel keuze is in speaker wonderland, maar daar hebben we allemaal wel eens last van, maar als iedereen van dit soort topics gaat openen bij iedere twijfel of idee die men heeft, wordt het erg vervelend om daar nog enig redelijk antwoord op te geven......En da's ook niet de bedoeling van een forum, wel om elkaar te helpen maar niet om allerlei losse flodders rond te sturen...

Buenas Noche

Dave
                          Ik heb dat gedaan, alleen hij accepteerd een aantal waarden niet.

Ik voer deze waarden in maar geeft bij het opslaan een aantal foutmeldingen:
                          Qes 0.32
                          [LEFT]Qms 5.6
                          Qts 0.3[/LEFT]
                          Vas 187 dm3
                          FS 32 hz

Comment

• MusicXtra
                            • Feb 2006
                            • 9316

Originally posted by JVS
                            Wat is precies de reden dat de Fc niet beneden de Fs mag liggen ?

De originele S2's zijn voorzien van 18" ers met een Fs van 37Hz, en de onderste afstemfrequentie is 32Hz.
                            Onder zijn eigenresonantie geeft een speaker geen geluid weer, de conus zal dan ongecontroleerde bewegingen maken en heel snel stuk gaan.
                            Die onderste afstemfrequentie zal waarschijnlijk het -10dB punt zijn.
                            Ik heb dat gedaan, alleen hij accepteerd een aantal waarden niet.

Ik voer deze waarden in maar geeft bij het opslaan een aantal foutmeldingen:
                            Qes 0.32
                            [LEFT]Qms 5.6
                            Qts 0.3[/LEFT]
                            Vas 187 dm3
                            FS 32 hz
                            Hij geeft die foutmelding doordat de opgegeven waarden afgerond zijn, je kunt dit voorkomen door een aantal waarden door het programma uit te laten rekenen.
                            Wel ff controleren dat de berekende waarden niet teveel afwijken.

Comment

• JVS
                              • Mar 2004
                              • 317

Onder zijn eigenresonantie geeft een speaker geen geluid weer, de conus zal dan ongecontroleerde bewegingen maken en heel snel stuk gaan.
                              Die onderste afstemfrequentie zal waarschijnlijk het -10dB punt zijn.
                              Euuhhh, ik heb nog nooit een speaker ónder zijn Fs zien stoppen met geluid weergeven :-)

De eigenresonantie van een speaker heeft eenmaal ingebouwd in een afgestemde kast weinig meer te zeggen. Op de afstemfrequentie (32Hz) is de konusuitslag zelfs minimaal en daardoor is er rond dat punt mechanisch weinig te beschadigen. Het -10dB punt heeft daar verder niets mee te maken, dat punt wordt in het uiteindelijke systeem bepaald met de processorsettings. Dit zoals b.v. Nexo met de S2 doet waardoor de kast tot rond de onderste afstemfrequentie een aardig vlakke respons geeft.
                              Last edited by JVS; 06-06-10, 18:21.

Comment

Working...