compacte subwoofer

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • drummerke
    • Oct 2006
    • 432

compacte subwoofer

Momenteel gebruik ik nog 2x DAS AUDIO avant 18a subwoofers. Deze klinken heel diep, maar geven geen mooie kickdreun weer. Vroeger heb ik mackie swa1501 gehad en daar zat de kickdrum wel beter, maar de basgitaar was daar vaak rommelig.

Aangezien ik vaak kleinere P.A. verzorg (café, kerkgebeuren, etc) zou het ook praktischer zijn mochten de baskasten op zich kleiner zijn, en dan zou ik uitbreiden naar 3 kasten, die ik kan gebruiken in een center cluster voor de grotere events, en 2 voor de kleinere toepassingen.

Ideaal zo een sub zijn zoals hieronder...60*60*35cm past mooi in mijn wagentje .

Ik ben eigenlijk op zoek naar tekeningen van compacte 2x12" subwoofers die liefst vanaf 40hz starten.

• Davy Gabriels
    • Aug 2002
    • 819

enkele duitse collega's hebben voor jou een perfect baskastje ontworpen met eminence kappalite, dus ook nog eens superlicht:

Jobst-Audio Lautsprecherentwicklung, Handel & Veranstaltungstechnik in 36396 Steinau Ulmbach
    (links klikken op selbstbau/ PA en dan scrollen naar LMB-212)

Comment

• Waveform
      • Dec 2009
      • 321

Dat subje gaat pas vanaf ongeveer 50hz, niet echt heel laag dus.

Comment

• drummerke
        • Oct 2006
        • 432

welja...daar had ik ook een beetje schrik voor. Maar je ziet hier en daar wel tekeningen met frontloaded 2x12" speakers. Vraag is alleen of je met de hedendaagse veel straffere speakers een gewone frontloaded baskast te maken met voldoende druk. Zonder dan band-pas te moeten gaan.

vb:
        nova acoustic NT-2

deze vind ik ook wel special

Comment

• 4AC
          • Nov 2007
          • 1791

Wat dacht je van een dubbele Cubo 12? (http://www.licht-geluid.nl/forum/zel...-gevraagd.html)
          Verder heeft Ciare ook meerdere compacte ontwerpen, zeker even de moeite waard om naar te kijken.
          Snuffel ook even rond op het forum van Speakerplans...

Verder kan ik nog wel een hele hoop merken opnoemen die een dergelijk model in het gamma hebben. Maar zonder tekeningen heb je er natuurlijk niets aan.

Mvg,

Teun
          uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
          Turbosound TMS-2A nieuw leven inblazen

Comment

• MusicXtra
            • Feb 2006
            • 9316

Waarom wil je persé een dubbel 12 en niet bijvoorbeeld een enkel 15"?
            De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• drummerke
              • Oct 2006
              • 432

Het hoeft niet noodzakelijk 2x 12" te bevatten hoor, was alleen een kleine hersenkronkel van me. Aangezien de meeste 2x 12" speakers heel wat minder liters baskast vragen dan een 18" (of een 15"). Ook als je het bewegend oppervlakte berekent kom je net onder één 18" uit, maar das puur theorie.

Ik ben gewoon opzoek naar compacte subwoofers die wel voldoende druk leveren. Het gemakkelijkste is ook als ze geen vierkant front hebben maar een rechthoekig, zodat naargelang gewenst ik ze plat of rechtop kan plaatsen.

Merci voor die caire link

Comment

• 4AC
                • Nov 2007
                • 1791

Hoe staan de zaken er nu voor?

Mvg,

Teun
                uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
                Turbosound TMS-2A nieuw leven inblazen

Comment

• drummerke
                  • Oct 2006
                  • 432

wel teun,

het zit zo, ik doe voornamelijk p.a. opdrachten van 80-250 man, maar dan wel van gospel tot pop-rock-hiphop. Het is dus niet zo dat ik op zoek ben naar de hele hoge SPL's maar wel naar een egaal geluidsbeeld.

Momenteel gebruik ik 2x das avant 18a, deze geeft vnl sub en minder bas weer, maar wel zeer egaal. Alleen is het niet altijd even compact voor een kleinere ruimte. (65*63*55). Ik zelf zou dus liever 3 subs gaan...waarbij bij kleine events 2 subs mee neem en bij grote drie (center).
                  En omdat ik ook altijd alleen op stap ga en een fiat doblo heb, wil ik ook geen mega installatie maar liever alles compact en draagbaar. Vandaar dat ik dacht aan 2*12"...lekker smalle voetafdruk en als je ze plat legt kijk je er zo over (35cm).
                  Heb net 2dehands DB technologies sub 12a gekocht en voor kleine ruimtes (café) is dit wel ok. Lekker compact, 22kg etc. Maar het geluid is toch helemaal niet te vgl met dat van een DAS subje. Verschil is wel dat je bij die bandpas 12" wel meer kick voelt in kleine ruimtes. Buiten daarintegen valt alle druk weg na 10meter...terwijl das avant sub na 20m nog steeds zelfde druk geeft als vooraan, maar de druk is niet zo groot maar wel heel egaal verdeeld. In een kerk of gospel gebeuren wil je niet dat de voorste rij omver word geblazen.

Vandaar dat ik wel denk aan een type hybride kast en dit dan later in combinatie met vb die platte array kast van AA craft. Hoop dat toch in zalen van max 25m diep..een egaal geluidsbeeld te kunnen neerzetten zonder dat de eerste 3 rijen doof zijn.

Momenteel werk ik dus nog met 2x mackie Srm450 +2x das avant 18a.

Comment

• Dj Yves
                    • Sep 2008
                    • 72

is dit misschien iets
                    If brute force doesn't work, you're not using enough!

Comment

• Dj Yves
                      • Sep 2008
                      • 72

o verkeerd gekeken, dit is een 18''
                      If brute force doesn't work, you're not using enough!

Comment

Working...