C4-set 18sound

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tom Leenknegt
    • Sep 2009
    • 12

C4-set 18sound

Beste,

Heeft iemand ervaring met de C4-set van 18sound?
    Heeft iemand deze set ooit gebouwd?
    Link: http://www.xs4all.nl/~boyzpc/Bouwtek...d/C4%20set.pdf

De bandpasshorn sub bevat een 18W1300, zou deze te vervangen zijn door een sub met dezelfde specificaties maar een hoger vermogen? De coaxiale toppen moeten deze wel nog kunnen bijhouden.

De set zou bedoelt zijn voor standaard fuiven, disco doeleinden. De coaxiale toppen zouden grotendeels gevlogen worden.

Hopelijk hebben jullie raad voor mij!

Vriendelijke groeten,

Tom Leenknegt
  • DJ Antoon
    • May 2005
    • 1681

Originally posted by Tom Leenknegt
    Heeft iemand ervaring met de C4-set van 18sound?
    Heeft iemand deze set ooit gebouwd?
    Volgens mij zijn dit gewoon tekeningen van een D&B C4 set, toch?

Comment

• Rolandino
      • Mar 2007
      • 1451

ik heb een soortgelijk set gebouwd maar een enkel 12 top houd het niet bij met de subs heb nu dubbel 12 toppen en gaat beter.

Subs hebben de 18Lw1400 en de toppen dubbel 12XA30ND

Je kan eens langskomen om te luisteren.
      EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

Comment

• Tom Leenknegt
        • Sep 2009
        • 12

Originally posted by DJ Antoon
        Volgens mij zijn dit gewoon tekeningen van een D&B C4 set, toch?
        Deze tekeningen waren te vinden bij de bouwplannen van 18sound. Heb geen idee of dit de ontwerpen zijn van een D&B set. Heeft iemand ervaning met deze set?

Comment

• Tom Leenknegt
          • Sep 2009
          • 12

Originally posted by Rolandino
          ik heb een soortgelijk set gebouwd maar een enkel 12 top houd het niet bij met de subs heb nu dubbel 12 toppen en gaat beter.

Subs hebben de 18Lw1400 en de toppen dubbel 12XA30ND

Je kan eens langskomen om te luisteren.
          Uiteindelijk zou het de bedoeling zijn om 4 stacks te bouwen. 2 stacks per kant (2x sub en 2x coaxiale top). In de toekomst zou dit misschien uit te breiden zijn naar 4 stacks per kant.

Zou de 18WL1400 van toepassing zijn? Ze heeft een hoger vermogen, de frequentie loopt lager door maar de SPL is iet minder.
          Misschien toch beter van de RCF MB12G301 te gebruiken in de top? Is jou kast wel coaxiaal?

MVG,

Tom Leenknegt

Comment

• Rolandino
            • Mar 2007
            • 1451

De tekeningen op die site zijn echt niet van 18Sound hoor.

De kasten die ik heb zijn gehalveerde MD218 kasten van Master. de toppen zijn dezelfde maat als de subs maar origineel is het een HILL ontwerp.

Ik gebruik Coaxiaal speakers omdat ik deze mooi vindt klinken en goed werken in een hoorn.

Op de foto lijkt het een 2-weg kast maar moest de ruimte opvullen om dezelfde maat kast aan te houden. in deze ruimte heb ik nog een bullit zitten voor het tophoog voor de stack

Je kan altijd naar deze set komen luisteren. Dan heb je een idee hoe deze klinkt.
            EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

Comment

• Tom Leenknegt
              • Sep 2009
              • 12

Originally posted by Rolandino
              De tekeningen op die site zijn echt niet van 18Sound hoor.

De kasten die ik heb zijn gehalveerde MD218 kasten van Master. de toppen zijn dezelfde maat als de subs maar origineel is het een HILL ontwerp.

Ik gebruik Coaxiaal speakers omdat ik deze mooi vindt klinken en goed werken in een hoorn.

Op de foto lijkt het een 2-weg kast maar moest de ruimte opvullen om dezelfde maat kast aan te houden. in deze ruimte heb ik nog een bullit zitten voor het tophoog voor de stack

Je kan altijd naar deze set komen luisteren. Dan heb je een idee hoe deze klinkt.
              Bedankt voor het voorstel, ik zal dit zeker in mijn achterhoofd houden!

De bouwplannen zullen inderdaad van d&b zijn, naar schijnt een goed systeem.

De C4-set is 3-weg aangestuurd, dit zal passief gebeuren. Aangezien de coaxiale toppen slechts 2 weg zijn, zal je genoeg low kunnen produceren? Zou het niet aangewezen zijn een lowkast op hoorn erbij te plaatsen en de coaxiale toppen hoger te crossen zodat ze minder afzien?

Zou een 18LW1400 geschikt zijn voor de C4 sub?

Comment

• Rolandino
                • Mar 2007
                • 1451

De tekeningen zijn ontworpen op basis van D&B en zullen berekend zijn op de speakers die worden aanbevolen. Of het de echte tekeningen zullen zijn weet ik niet. Ken deze set niet van binnen.

Op de set die ik in gebruik heb red de enkel 12 top het niet tegen deze 2 subs per kant Heb nu de SMT212 ( alleen het mid gedeelte ) met 2x 12XA30ND van Beyma en dat gaat een heel stuk beter.

Comment

Working...