Oké, wij zijn maar weer eens een projectje gestart.
Momenteel hebben wij 4 SR5 kastjes van Renkus Heinz in gebruik (eigenlijk zijn het SR6 kastjes die we zelf hebben omgebouwd naar SR5). Aangezien dit erg praktische kastjes zijn (en naar mijn idee zelfs één van de best klinkende topjes van klein formaat) en niet meer nieuw te krijgen, bouwen we er zelf een stel na.
Gelukkig heb ik nog aan alle originele componenten kunnen geraken dus verder is het enkel een kwestie van de kast exact nabouwen.

Het origineel (tijdelijk gestript).

Goed gereedschap is belangrijk, het Festool assortiment is inmiddels wat uitgebreid...

De panelen die onder en boven komen zijn d.m.v. water op een CNC gestuurde machine uitgesneden.

De (blinde) voorpanelen dienen enkel om alles goed op zijn plaats te kunnen zetten.

De conische hoorn moet netjes weggewerkt worden in het voorpaneel.

Het uitgefreesde gat waar de hoorn in past.

De baspoort wordt in het midden bevestigd.

Ook de statiefflens en aansluitpaneel zijn gefreesd.

De kast krijgt gestalte.

Deze kast is klaar. Alle mogelijke kieren zijn netjes dicht geplamuurd.
Momenteel hebben wij 4 SR5 kastjes van Renkus Heinz in gebruik (eigenlijk zijn het SR6 kastjes die we zelf hebben omgebouwd naar SR5). Aangezien dit erg praktische kastjes zijn (en naar mijn idee zelfs één van de best klinkende topjes van klein formaat) en niet meer nieuw te krijgen, bouwen we er zelf een stel na.
Gelukkig heb ik nog aan alle originele componenten kunnen geraken dus verder is het enkel een kwestie van de kast exact nabouwen.

Het origineel (tijdelijk gestript).

Goed gereedschap is belangrijk, het Festool assortiment is inmiddels wat uitgebreid...

De panelen die onder en boven komen zijn d.m.v. water op een CNC gestuurde machine uitgesneden.

De (blinde) voorpanelen dienen enkel om alles goed op zijn plaats te kunnen zetten.

De conische hoorn moet netjes weggewerkt worden in het voorpaneel.

Het uitgefreesde gat waar de hoorn in past.

De baspoort wordt in het midden bevestigd.

Ook de statiefflens en aansluitpaneel zijn gefreesd.

De kast krijgt gestalte.

Deze kast is klaar. Alle mogelijke kieren zijn netjes dicht geplamuurd.

Ik speel met het idee om alle subs te gaan vervangen voor STS-18RR kasten. Dat is een enkel 18" sub die voor onze doeleinden wat praktischer is en bovendien een stuk lichter is qua gewicht. Maar dan wil ik eerst mijn huidige kasten verkopen.
Comment