warnex, gewoon overspuiten?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bobkedeba
    • Aug 2009
    • 85

warnex, gewoon overspuiten?

ik heb 2 2dehands martin audio kastjes gekocht, en ben erg blij met de klank, alleen zien ze er nogal ruw uit, en ik wil ze dus overspuiten, momenteel staat er warnex op, kan ik dat gewoon met warnex overspuiten, of moet ik eerst schuren tot op het blote MDF en dan de nieuwe laag warnex erop.

mvg, Bob
    doe het goed, doe het met martin audio
  • frederic
    • Jan 2006
    • 3511

Ik zou schuren tot het oppervlaah haaf is. (geen losse verf/ splinters) en dan grondig ontvetten.
    Een laagje primer erop, en terug warnex...

Comment

• bobkedeba
      • Aug 2009
      • 85

wat voor primer zou je gebruiken voor op die warnex te zetten?
      doe het goed, doe het met martin audio

Comment

• MusicXtra
        • Feb 2006
        • 9316

Kun je gewoon Warnex overheen spuiten, alleen de losgeraakte laag verwijderen.
        De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• ivo
          • Jul 2003
          • 390

Warnex kan je niet op glade ondergronden verwerken (spuiten, rollen ea), warnex is een coating die onder spanning opdroogt.
          De warnex zal gaan scheuren wanneer opgebracht wordt op een glade ondergrond.
          Gebruik een primer, warnex raad een speciale primer aan speciaal voor warnex, er zullen ongetwijfeld ook andere goede primers te gebruiken zijn, denk aan een primer voor hpl.

Gebruik martin audio mdf voor zijn kasten?
          Je hebt mensen die zeggen dat ze het weten, en je hebt mensen die weten wat ze zeggen.

Comment

• salsa
            • Jan 2007
            • 1315

De Martin kasten die ik tot nu toe heb gezien van binnen waren allemaal van MDF gemaakt.

Alles goed met je Ivo?

Dave
            [FONT=Arial]No trees were harmed in the writing of the e-mail, but millions of electrons were terribly inconvenienced[/FONT][FONT=Arial].[/FONT]

Comment

• @lex
              • Jul 2006
              • 1086

Originally posted by ivo
              Gebruik een primer, warnex raad een speciale primer aan speciaal voor warnex, er zullen ongetwijfeld ook andere goede primers te gebruiken zijn, denk aan een primer voor hpl.
              Een primer voor HPL? HPL is toch de slijtvaste toplaag op flightcase hout? Dat ga je toch niet primen en met warnex bespuiten???

@lex
              Het is bevredigender om een illusie te perfectioneren dan de werkelijkheid na te bootsen...

Comment

• ivo
                • Jul 2003
                • 390

Lezen..... gebruik een primer de ook voor hpl wordt gebruikt op glade ondergronden.....
                Je hebt mensen die zeggen dat ze het weten, en je hebt mensen die weten wat ze zeggen.

Comment

• Hansound
                  • Apr 2006
                  • 832

Originally posted by salsa
                  De Martin kasten die ik tot nu toe heb gezien van binnen waren allemaal van MDF gemaakt.

Alles goed met je Ivo?

Dave
                  Das vreemd, ik heb tot nu toe alleen multiplex gezien (F12,F15, W8C WS218 etc etc)

Comment

• MusicXtra
                    • Feb 2006
                    • 9316

Originally posted by ivo
                    Lezen..... gebruik een primer de ook voor hpl wordt gebruikt op glade ondergronden.....
                    Mits je niet met korrel 1000 schuurt heb je op oude laklagen echt geen primer nodig om een goede hechting te krijgen voor je Warnex.
                    Schuren met P150 tot het oppervlak egaal is en dan direct de Warnex aanbrengen.
                    De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

Working...