Zelf midden speakers maken

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Whitefarmer
    • Oct 2003
    • 1244

BOT:

probeer nou gewoon eerst eens die topjes rechtop en hoger te zetten, als het niet naar wens is, kom dan nog eens terug met een (fatsoenlijk) budget, en je wensen (muzieksoort, aantal personen, enz..), dan kijken we weer verder.
    Groeten John
    ps. Zou je je profiel in willen vullen, dat vinden we prettig hier op het forum (ook 'display age')
    Gedaan?! .... oowh Okee, bedankt!

Comment

• remco_k
      • Sep 2002
      • 325

Originally posted by kenzohendriks
      nee dat snap ik, maar als alles afgekraakt wordt ga je je daar aan ergeren en reageer je wat minder leuk...

dus ook op een ander onderwerp
      Het is nu tijd om te stoppen jezelf te verdedigen en anderen de schuld te geven. Je moet wat gaan DOEN anders kom je er nooit uit.
      Developer of the new and improved Sound 2 Light application (SL.exe) for FreeStyler DMX.
      Freestyler is free DMX lighting control software used by many leading dj's, venues and lighting designers and supported by a vast network of users worldwide.

Elektronica werkt op rook. Als het eruit ontsnapt, dan werkt het niet meer!

Comment

• MusicXtra
        • Feb 2006
        • 9316

Ik meen me te herinneren dat dit een forum voor (semi) professioneel licht en geluid is.....
        De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• kenzohendriks
          • Jan 2009
          • 126

ik blijf me niet verdedigen.

Ik heb meer geld dan 500€, maar ik ga er niet meer aan uit geven. Ik ga nu toch geen 1000€ uitgeven terwijl ik dit nooit nodig heb?

Voor gewone tuinfeesten, verjaardagen etc... is een top van 500€ toch ook goed?

Ik kan 10 jaar sparen en me een top van €1000,- kopen. Dan kun je weer zeggen... spaar nog 10 jaar dan kun je een van €5000,- kopen

dat met 10 jaar sparen voor 1000€ is overdreven maar het gaat om het idee...

ik WIL er niet meer dan max €500,- aan uitgeven

Comment

• bones2001
            • Aug 2003
            • 741

Ram er nou gewoon een statiefje onder, dan hou je 400 euro in je zak !!
            Of laat een statiefflens in je subs maken en werk met een kort paaltje.
            En denk nou maar niet dat de bezoekers op je tuinfeestje zich zullen
            storen aan hoe het eruit ziet.
            Mixen is net als schilderen.
            Een kwestie van de juiste kleuren mengen om een mooi schilderij te krijgen.

Comment

• djspeakertje
              • Oct 2008
              • 1912

Ik heb meer geld dan 500€, maar ik ga er niet meer aan uit geven. Ik ga nu toch geen 1000€ uitgeven terwijl ik dit nooit nodig heb?

Stel je eens voor dat je een keer wordt gevraagd om een bandje te doen met jouw set? Dan huur je een mengtafel, maar zul je waarschijnlijk ook toppen moeten huren...

Investeren is nou eenmaal een onderdeel van een drive-inn show hebben, daar kan je niets aan doen. Bovendien denk ik dat als jij een uurtje, of misschien wel 2, gaat lopen prutsen met de processor instellingen van een 1000 euro topje, je er een geluid uitkrijgt om u tegen te zeggen (als je met processors overweg kunt dan...). Jouw slechte ervaringen zullen heus niet komen door de toppen zelf, meer achter de persoon achter de knoppen...

Ik zou zeggen, verhoog je toppen eerst eens (ECHT DOEN!), en als dat écht niet wil, overweeg dan eens om ipv nog 2 toppen te kopen, je oude topjes weg te doen, 2 fatsoenlijke amps aan te schaffen (1 voor je subs, een voor de toppen) en een stel fatsoenlijke toppen te kopen. Op die manier kan je groeien en heb je meer plezier van je set. Ook kan je grotere klussen aan, omdat de grens van je hele set nu vooral bepaalt wordt door je toppen! (en dat is natuurlijk jammer!) Door die keuze ga je meer geld verdienen per klus omdat je meer kan bieden, en dan kan je weer investeren, dan ga je weer meer geld verdienen enzovoort enzovoort.

Waarschijnlijk is het niet zo, maar je komt over alsof je bang bent om te groeien, of om teveel geld uit te geven. Waarschijnlijk komt dat door je slechte ervaringen eerder, maar huur of probeer eens een setje "dure" toppen en ga er flink mee lopen prutsen, denk je dan nog steeds dat het niks is, dan is dat jouw mening en die respecteer ik, maar om op basis van korte, simpele luistertests in ongecontroleerde omgevingen en niet met jou achter de knoppen te zeggen dat alle dure topkasten slecht klinken vind ik grote onzin.

Ikzelf heb bij de aanschaf van mijn setje ook een stel jbl's beluisterd, maar omdat ik niet genoeg geld had, kon dat niet doorgaan. Maar als ik het geld had gehad zou ik het hebben gedaan. Ik vind het dus een beetje een lullig excuus, maarja, wie ben ik...

Wat mij betreft mag dit op slot, dit is wel zo zinloos...

Daan
              Last edited by djspeakertje; 06-03-10, 17:02.
              I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
              I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

Comment

• tukker
                • Feb 2010
                • 19

Ik kan 10 jaar sparen en me een top van €1000,- kopen. Dan kun je weer zeggen... spaar nog 10 jaar dan kun je een van €5000,- kopen

dat met 10 jaar sparen voor 1000€ is overdreven maar het gaat om het idee...

ik WIL er niet meer dan max €500,- aan uitgeven

Dan zou ik gewoon een ontwerp uitzoeken die binnen je budget ligt en dan het front aanpassen.
                Ik bedoel daarmee als je het front groter maakt op de maat wat je wilt, en maakt een kast hier weer op aansluitend dan krijg je als het ware een kast om je andere kast.
                Nadeel is wel dat het geluid iets anders kan worden dan dat je verwacht.
                je luidspreker kast word wel zwaar, en het kost meer werk en geld dan nodig is.
                Maar goed ik kan me wel voorstellen dat 500 euro voor iemand van 19 veel geld is.
                Ik zelf heb ook geen dure installatie terwijl deze gewoon redelijk klinkt maar ik verhuur mijn installatie, vind daarom andere punten ook belangrijk.
                citronic 2 keer 500 rms versterker
                citronic 2 keer 250 rms boxen
                visaton 2 keer subwoofer 200 rms

Comment

• kenzohendriks
                  • Jan 2009
                  • 126

Bedankt voor de reactie.

Misschien dat ik dit inderdaad maar ga doen.

Dan nog iets...
                  Ik zag op internet 2x HK powerworks rs-153 staan voor ongeveer de prijs waar ik mijn toppen voor kan verkopen.

Het is van HK en geloof dat dit een goed merk is. Als ik deze hoger zet of in kasten maak... is dit dan beter dan de jb systems toppen of is dit een slechtere serie van HK ofzoiets?

Hier de specs: HK Audio Power Works RS 153 High-Mid Box, 300W, 8Ohm, 15''/6.5'', CD Horn 90°x 45°, Aufnahme: 36mm - Huss Licht & Ton - Ihr Partner für Veranstaltungstechnik

Bedankt

Comment

• MusicXtra
                    • Feb 2006
                    • 9316

Ik snap echt helemaal niets meer van dit topic.....

Veel hier lijken te denken dat alleen de speakers in een kast geld kosten, hout, lijm, schroeven, warnex, statiefflenzen, etc. zijn echt allemaal niet gratis.
                    Andere topkasten kopen en daar vervolgens een kast omheen maken om ze in de juiste breedte te krijgen
                    In mijn optiek zit er dan hier en daar toch een bitje scheef hoor.
                    Doe gewoon normaal, bespaar je veel moeite, geld en tijd, geef een fatsoenlijk bedrag uit aan goeie toppen of zet je huidige toppen op een paaltje, hoe moeilijk kun je het maken?

Comment

• tukker
                      • Feb 2010
                      • 19

Kenzo hendriks wil kennelijk boxen die mooi staan bij zijn huidige set.
                      Daar kan ik me wel iets bij voorstellen, toen ik ruim 20 jaar geleden ook nog geen 20 was lag mijn keus ook vaak anders dan nu. Ik heb toen ook veel gebouwd en inderdaad vaak had ik beter iets kunnen kopen.
                      Mijn vader zij dan ook altijd "nu heb je er zo veel tijd in gestoken en wat heb je nog".
                      Daar had hij vanuit zijn oogpunt gelijk aan, maar het hoort gewoon bij ouder worden.
                      Zie het willen volhouden aan je idee maar als een generatie kloof. Leren is tenslotte duur en kost veel tijd.
                      citronic 2 keer 500 rms versterker
                      citronic 2 keer 250 rms boxen
                      visaton 2 keer subwoofer 200 rms

Comment

• kenzohendriks
                        • Jan 2009
                        • 126

@ MusicXtra

Ik heb dit al vaker aangeven... Stel dat je me 5000€ geeft. Dan koop ik daar geen boxen voor van samen €5000...

dit wil zeggen dat ik niet alles wil uitgeven aan muziekboxen

ik denk dat ik soort flightcases maak voor mijn toppen in te doen. Die zet ik dan tijdens het draaien op de bassen zodat de toppen daar op kunnen...

denk dat dit voor nu het goedkoopst en beste is.

Comment

• MusicXtra
                          • Feb 2006
                          • 9316

@ MusicXtra

Ik heb dit al vaker aangeven... Stel dat je me 5000€ geeft. Dan koop ik daar geen boxen voor van samen €5000...

dit wil zeggen dat ik niet alles wil uitgeven aan muziekboxen

ik denk dat ik soort flightcases maak voor mijn toppen in te doen. Die zet ik dan tijdens het draaien op de bassen zodat de toppen daar op kunnen...

denk dat dit voor nu het goedkoopst en beste is.
                          En flight cases zijn gratis.

Comment

• kenzohendriks
                            • Jan 2009
                            • 126

nee... zelfs een statief is niet gratis...

als ik zeg dat ik geen €5000,- aan boxen uitgeef wil dat niet zeggen dat wat ik wil gratis moet zijn...

Dit is redelijk goedkoop tov nieuwe toppen en heeft toch een mooi uiterlijk. Tevens staan de toppen nu wel op goede hoogte

Comment

• djspeakertje
                              • Oct 2008
                              • 1912

Dit is redelijk goedkoop tov nieuwe toppen en heeft toch een mooi uiterlijk. Tevens staan de toppen nu wel op goede hoogte

Ik heb zo'n gevoel dat er geen standaard cases voor jouw toppen zijn (dap cases oid cheapies), dus worden het custom cases. Als je een goede custom case wilt hebben kost dat zomaar net zoveel als een nieuwe top...

Ik heb geen idee hoeveel jouw topjes kosten, maar je had het over rond de 500 euro (per stuk?). Dat maakt waarschijnlijk niet veel uit, maar vraag de lokale pa boer eens wat zo'n kistje mag kosten. Dan kan je altijd nog overwegen om toch iets anders te kiezen.

Daan
                              I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
                              I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

Comment

• kenzohendriks
                                • Jan 2009
                                • 126

Toch nog maar even een vraag (zal me wel niet in dank worden afgenomen)

Ik wil mijn toppen waarschijnlijk verkopen en dan 2 dubbele 15" kasten erop zetten...

zo krijg ik de goede hoogte (totale hoogte wordt dan ongeveer 2,30 m)

Nu zag ik JBL TR 225 toppen staan. (fullrange kasten die door mij als toppen worden gebruikt).

Zijn deze aan te raden als alleen de toppen?

Zag op internet wat reviews staan dat ze te weinig bas geven maar daar heb ik de daps voor.

of zijn bijvoorbeeld deze beter: http://www.marktplaats.nl/index.php?...%3D26%26fs%3D1

Nogmaal vriendelijk bedankt,
                                Kenzo

Comment

Working...