Zelfbouw sub naar wensen van forummers

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ivan2912
    • Jun 2012
    • 69

@kvdb013 Nee ik heb oude zelfbouw speakers omgebouwd. Die zijn 50 breed 50 diep en waren 50 hoog maar nu 40 hoog.
    Mijn rekensom klopt dus. Maar wat gebeurt er als de kast ong 17 dm3 kleiner is?

Comment

• kvdb013
      • Nov 2010
      • 337

Beste Ivan als je de kast hebt gebouwd zonder de kamer voor de handgrepen, en de kast is dan nog kleiner dan het originele dhz ontwerp. Dan vrees ik dat er van de kast die je gebouwd heb niet veel deugd. Mijn mening, bouw deze sub zoals hij ontworpen is en je heb een goede sub,

Gr koen
      Discussiëren is kennis uitwisselen, ruziemaken is onwetendheid uitwisselen

Comment

• ivan2912
        • Jun 2012
        • 69

Ik ga nu de sub testen ga kijken hoe hij klinkt.

Comment

• ivan2912
          • Jun 2012
          • 69

Net net de sub getest klonk lekker.
          Heb hem zelfs op half/driekwart vermogen getest.
          Ik belast de sub met een 400w ohm speaker en een gebridge versterker die normaal 2x180w 8ohm levert.
          Ik weet alleen niet hoeveel hij precies gebridged levert.
          Maar hij klonk dus goed. Eerst hoorde ik een trilling, maar dat bleek van de garage deur te komen .
          Geen problemen en goed geluid.

Ivan Koot

Comment

• knorrepot
            • Oct 2009
            • 234

Originally posted by Dj Gino V
            zou deze top er drie bassen kunnen bijhouden voor bv 1000 personen fuif of verlang ik nu te veel
            2 subjes per kant houd ie wel goed bij ja. Maar voor 1000 man zou ik toch echt wat ander serieus grij mee nemen

Comment

• Dj Gino V
              • Feb 2009
              • 237

Originally posted by knorrepot
              2 subjes per kant houd ie wel goed bij ja. Maar voor 1000 man zou ik toch echt wat ander serieus grij mee nemen
              Hey

Mijn bedoeling is om met deze subs verder te gaan omdat ze licht en veel vermogen hebben maar dan moet ik er nog de goede top of toppen voor vinden in de zelfde stijl en voor hoeveel dhz bassen heb ik dan nodig en welke toppen passen er dan het beste bij om het gewenste volume te kunnen halen

alvast bedankt
              mvg Gino V

Comment

• emiel-r
                • Mar 2006
                • 169

Superinitiatief! Voor het laatst speakers gebouwd toen ik 16 was, maar krijg er echt zin in als ik dit allemaal lees!

Vraagje;
                Hoe zou een P-audio P15N presteren in deze kast? Evt met aanpassing van poortlengte?

Is toevallig beschikbaar, vandaar dat ik het vraag. Ik heb verder niet veel verstand van bouwen.
                Wel van processors instellen.

Comment

• MusicXtra
                  • Feb 2006
                  • 9316

De P-Audio speaker is wel te gebruiken maar optimaal is het zeker niet.
                  De X-max is met slechts 5 mm erg beperkt en je zult de poorten ook inderdaad 50 mm in moeten korten om te zorgen dat je met de Fb boven de Fs zit.
                  De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• jakkes72
                    • Dec 2003
                    • 1015

Sander:
                    Hoe zou dit project zich verhouden met mijn SUB's? En met jou Prospect subs?
                    Ik ga toch ernstig nadenken om een overstap te doen naar andere subs

Comment

• MusicXtra
                      • Feb 2006
                      • 9316

Je hebt zelf vanmiddag kunnen horen dat de enkel 15" in de Prospect top vergelijkbaar presteert met jouw dubbel 15" sub, de zelfbouw sub zal daar niet veel voor onder doen.
                      De Prospect sub is eigenlijk niet te vergelijken met een 15" sub, daar zit de dikste 18" in die er verkrijgbaar is.
                      Hij gaat vooral in het infra sub deel , 30 Hz en lager, ongekend hard door zoals je zelf hebt kunnen horen, dat hele diepe laag is met een 15" niet te evenaren.

Comment

• salsa
                        • Jan 2007
                        • 1315

Sander, wat voor een type kast is jouw Prospect Sub eigenlijk?

Dave
                        [FONT=Arial]No trees were harmed in the writing of the e-mail, but millions of electrons were terribly inconvenienced[/FONT][FONT=Arial].[/FONT]

Comment

• MusicXtra
                          • Feb 2006
                          • 9316

Een 'recht toe recht aan' bas reflex die een beetje erg laag getuned is.

Comment

• kvdb013
                            • Nov 2010
                            • 337

musicxtra,
                            heb jij deze sub (dhz) al eens gemeten met smaart oid? en daar de proccesor settings voor?
                            smaart aanschaffen is voor mij geen optie omdat het voor mij een hobby is. wel zou ik graag mijn proccesor juist instellen om het maximale uit deze subs te halen. ik heb natuurlijk al wat gerommeld met de settings maar heb het idee dat er toch meer uit te halen valt!
                            misschien andere forum leden die deze subs gemeten hebben?

mgv koen

Comment

• MusicXtra
                              • Feb 2006
                              • 9316

Ik heb ooit met Smaart gemeten op de kastjes die Richnies2000 heeft gemaakt, wellicht heeft hij de processor settings nog.
                              Maar uiteindelijk zul je daar niet zo heel veel aan hebben aangezien de time-alignement op de door jou gebruikte toppen zal moeten worden ingeregeld.

Comment

• kvdb013
                                • Nov 2010
                                • 337

Maar er zijn toch ook genoeg subwoofers van fabrikanten die verkocht worden met processor instellingen, zonder dat deze fabrikanten weten wat voor top jij gaat gebruiken? Of sla ik de plank nu volledig mis?

Mgv koen

Comment

Working...