Sub systeem

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • DJJJ
    • Feb 2010
    • 41

Sub systeem

Hallo,

Ik had even een vraagje,
    Want over een tijdje wil ik 4 subs gaan maken.
    Maar dan wou ik graag 2 bassreflex subjes,
    En 2 hoorn subjes.
    Want ik had gelezen dat bassreflex niet zo verreiken.
    en een hoorn sub de eerste metertjes niet echt blaast,
    maar voor verder afstand.
    Toen dacht ik dan kunnen die het mooi met elkaar opvullen.
    Of heb ik dat helemaal verkeert ? krijg je dan geen mooie klank ?

Groetjes
  • ultrakiller
    • Nov 2008
    • 67

Originally posted by DJJJ
    Hallo,

Ik had even een vraagje,
    Want over een tijdje wil ik 4 subs gaan maken.
    Maar dan wou ik graag 2 bassreflex subjes,
    En 2 hoorn subjes.
    Want ik had gelezen dat bassreflex niet zo verreiken.
    en een hoorn sub de eerste metertjes niet echt blaast,
    maar voor verder afstand.
    Toen dacht ik dan kunnen die het mooi met elkaar opvullen.
    Of heb ik dat helemaal verkeert ? krijg je dan geen mooie klank ?

Groetjes
    Ligt er een beetje aan , maar het kan goed zijn dat die opstelling totaal niet gaat klinken...

de rest laat ik maar aan anderen over die er meer van weten

Comment

• MusicXtra
      • Feb 2006
      • 9316

Hier is zeer recent al zoveel over geschreven, kijk maar eens rond in de meest recente topics over subs. Grote kans dat je daar je antwoord vindt.
      De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• jenny
        • Aug 2009
        • 44

BR kasten en hoornkasten werken niet goed samen,wil je trouwens een subhoorn moet je er minstens 4 langs elkaar zetten om er voldoende laag uit te krijgen.Een BR kast draagd verder dan je denkt,bijna op al de grote evenementen staan gewone BR kasten.Ik zou het gewoon simpel houden en 4 BR kasten bouwen , zo een kast is trouwens gemakkelijk te bouwen tegenover een hoorn kast.

Comment

• Rolandino
          • Mar 2007
          • 1451

Je kan natuurlijk ook een Bandpasshoorn maken.

Dit is een kruising van een reflex en hoorn.

Deze kast draagt heeft de eigenschappen dat deze veel druk kan leveren rond de 50/60hz

Voordeel is dat je de BPH met een per kant kunt gebruiken terwijl je met een hoorngeladen kast idd minimaal 4 moet zetten.
          EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

Comment

• T_Sound
            • Sep 2009
            • 267

Of je maakt een glijbaan met de speaker naar het front. Dan heb je ook de eigenschappen van EN een BR EN een Hoorn.

Het licht er natuurlijk ook aan wat je doeleinde er mee is, wil je het gezoon bij zalen/ruimten houden met niet meer dan 200 a 300 man, dan is BR zat, wil je pleinen enzo over, dan is hoorn inderdaad wel aan te raden, maar dan moet je wel een goede opstelling hebben en voldoende hoorns.

Edit: Ik bedoel volgens mij hetzelfde als Rolandino :Edit
            Last edited by T_Sound; 22-02-10, 14:55.
            Geluidmixen, doe je met gevoel, maar meer met je gehoor!

Comment

• djspeakertje
              • Oct 2008
              • 1912

Originally posted by T_Sound
              Of je maakt een glijbaan met de speaker naar het front. Dan heb je ook de eigenschappen van EN een BR EN een Hoorn.

Het licht er natuurlijk ook aan wat je doeleinde er mee is, wil je het gezoon bij zalen/ruimten houden met niet meer dan 200 a 300 man, dan is BR zat, wil je pleinen enzo over, dan is hoorn inderdaad wel aan te raden, maar dan moet je wel een goede opstelling hebben en voldoende hoorns.

Edit: Ik bedoel volgens mij hetzelfde als Rolandino :Edit

Of je bouwt een hybride, dan heb je ook weer "the best of both worlds"...

Keuze zat dus, Daan
              I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
              I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

Comment

• T_Sound
                • Sep 2009
                • 267

Wordt het type "hybride" niet vaak voor een folded horn gebruikt? of heb ik dat mis?

Zo ja, dan heb je inderdaad ook een pima sub.

Maar het belnagrijkste punt om te beslissen wat je wilt/nodig hebt is naar te kijken waar voor je de subs wil gaan gebruiken. Ook dan kunnen we je een beter advies geven dan wanneer je ons alleen het gegeven geeft dat je een sub wil gaan bouwen en met de vraag hoorn of BR.

T_Sound

Comment

• djspeakertje
                  • Oct 2008
                  • 1912

Originally posted by T_Sound
                  Wordt het type "hybride" niet vaak voor een folded horn gebruikt? of heb ik dat mis?

Zo ja, dan heb je inderdaad ook een pima sub.

Maar het belangrijkste punt om te beslissen wat je wilt/nodig hebt is naar te kijken waar voor je de subs wil gaan gebruiken. Ook dan kunnen we je een beter advies geven dan wanneer je ons alleen het gegeven geeft dat je een sub wil gaan bouwen en met de vraag hoorn of BR.

T_Sound

Een hybride is een soort folded horn met de speaker in de voorkant, dat ziet er dan zo uit: http://www.licht-geluid.nl/forum/zel...rls-sub-2.html

Het onderste gedeelte heb je helemaal gelijk in!, Daan
                  I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
                  I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

Comment

• ivo
                    • Jul 2003
                    • 390

Een hybride is geen specifike kast, een hybride is een overgangsvorm tussen 2 verschilende systemen, bv basreflex/bandpass.
                    Bij een hybride gebruik je de positieve kanten van 2 systemen.
                    Op de foto een hybride basreflex/bandpass, de voordelen van deze kast is het strakke geluid van een bandpass en de druk van een basreflex.

Last edited by ivo; 22-02-10, 21:25.
                    Je hebt mensen die zeggen dat ze het weten, en je hebt mensen die weten wat ze zeggen.

Comment

• DJJJ
                      • Feb 2010
                      • 41

Hallo,

Ik zal nog even wat meer informatie geven.
                      Ik wil feestjes draaien van 300/400 man.
                      Maar wat voor subs kan ik dan het beste gewoon gebruiken.
                      (en eventueel ook nog advies voor toppen)?
                      Gewoon in een (middel)groot zaaltje.

Bedankt voor al het advies van jullie,

Groetjes..

Comment

• T_Sound
                        • Sep 2009
                        • 267

ok dankje wel, weet ik dat ook weer. Ik was een beetje aan het twijfelen, maar nu is het bekend.

Ik moet zeggen dat ik de set op de foto ook erg strak vindt wat betreft het exterieur (offtopic modus uit).

Comment

• DJJJ
                          • Feb 2010
                          • 41

Ja idd mooie set !!
                          Hoeveel man kan je daar bijvoorbeeld mee doen ?
                          Heeft iemand daar ook de bouwtekeningen van ofzo ?
                          Met wat voor merk speakers is dat gevult ?

Groetjes..

Comment

• T_Sound
                            • Sep 2009
                            • 267

Er zijn mensen die voor bassreflex zullen kiezen, omdat het vele malen compacter is als een hoorn, maar er zijn ook mensen die kiezen voor een hoorn, voor het dragen. Dan heb je nog een hybride zoals hier of in een ander topic ook al is aangegeven.
                            Maar op dat moment komt ook de Bandpass om de hoek kijken.
                            Dit is een kast met voordelen van hoorn en bassreflex. Ze kunnen erg hard drukken ook met een enkele/dubbele kast per kant, maar ook dragen ze.
                            Je kunt ze net zo compact maken als een BR, maar met voordelen van beide kasten.

Comment

• frederic
                              • Jan 2006
                              • 3511

Welke speakers steek je best in een BR118 kast: de 18-sound 18lw1400 of RCF L18P300 ?

Comment

Working...