Keuze Subkasten Bouwen

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • a-nionic
    • Jan 2010
    • 9

Keuze Subkasten Bouwen

Hoihoi.

Ik ben van plan 2 subkasten te gaan bouwen.
    het liefst 4 ohm per stuk en rond de 500 watts rms.
    Ze zijn bedoeld voor eigen feesten en af en toe een zaaltje voor zon'n 150 man.
    maar het meer en deel gewoon voor zelfgebruik op een "boerderij" hardstyle feest.

Wil ze aan een Dap Extreme 700 gaan hangen met actief X-Over.

Maar nu is mijn vraag dus wat ik het beste voor soort kast kan bouwen
    voor een flinke bass

heb nu 2 wbins maar dat is niet veel zoets, weinig vermogen en ze gaan niet erg laag.

Voor de speakers wil ik voor 2 speaker ongeveer 500Eu neertellen.
    Het houtwerkt en ect tel ik niet mee.

Dus welk ontwerp moet ik nu kiezen, want ik zie door de bomen het bos niet meer.

Bassreflex
    Glijbaan
    Hoorn
    Rearloaded hoorn
    W-Bin
    Gesloten
    Bandpass
    Bandpasshoorn

Hoop dat jullie me kunnen helpen.

Mvg, Wesley Crielaars
  • jens
    • Aug 2004
    • 1067

Voor 250 euro pś bouw je niet veel.

Als je een kast 4 ohm wil bouwen zit je al snel vast aan een kast waar 2 speakers van 8 ohm in zitten.

Dus totaal 4 speakers. een beetje goede kosten meer dan 125 euro ps en dan heb je nog al je materiaal.

Wat voor speakers zitten er in de w bins? mischien kan je daar wel een goede nieuwe kast omheen bouwen. als ze niet klinken kan het zijn dat er speakers inzitten die helemaal niet voor een w bin zijn geschikt.

Verder zou ik in jouw geval een enkele 15" / 18" BR bouwen van bijv mdf...met wat conectors en handvaatjes en een blik verf kun je voor +- 400 euro ps al leuke kastjes hebben. en waar je versterker van 2x 430 watt het ook prima op doet.

Wat voor toppen gebruik je er bij?

groeten jens

Comment

• a-nionic
      • Jan 2010
      • 9

8 ohm is trouwens ook wel oke en zoals ik al zei 500 Euro voor de 2 speakers de rest van het spul kan ik zo aankomen.

Comment

• djspeakertje
        • Oct 2008
        • 1912

Originally posted by a-nionic
        8 ohm is trouwens ook wel oke en zoals ik al zei 500 Euro voor de 2 speakers de rest van het spul kan ik zo aankomen.

Ja? 18 MM berken Multiplex platen? Warnex structuurverf+eventuele spuitinstallatie? Handvatten, connectoren, inwendige bekabeling, filters en dergelijke hardware?

Ik denk dat wij goede vrienden moeten gaan worden, want dat klinkt heel erg goed!...

Gewoon even omdat er meer nodig is dan zaagtafels en hout, Daan
        I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
        I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

Comment

• All-round Sound
          • Feb 2006
          • 289

voor een feestje van 150 pers. hard-core /style ???

gewoon per kant 2 glijbanen 15" neerzetten gaat de eerste 10 a 15 meters goed
          met 500W @ 4Ohm
          wij hebben indertijd glijbanen met PV Black Widow speakers gebruikt met een PV CS1000 er achter ging tot 250 pers altijd goed

of 2e hands een setje Courd bins op de kop tikken dubbel 15" hoorn geladen met br poort

Comment

• bones2001
            • Aug 2003
            • 741

Wat dacht je van een setje tweedehands EAW SB150 of SB180,
            lijkt me zat voor 150 man
            Mixen is net als schilderen.
            Een kwestie van de juiste kleuren mengen om een mooi schilderij te krijgen.

Comment

• a-nionic
              • Jan 2010
              • 9

zelf was ik op zoek gegaan op speakerstore.nl

maar er staan zoveel constructies.

of is het meestal een combinatie van verschillende soorten subjes ofzo?

want ik moet gewoon 1 paar subs hebben die flink wat kunnen handelen
              en niet Te groot zijn. dus denk zelf dat ik dan al gauw bij bassreflex uitkom

weet alleen niet hoe 2 bassreflex subs spelen als je een flink wattage er overheen gooit

en of er dan flink punch en laag uit komt

Comment

• jenny
                • Aug 2009
                • 44

Bij Bax-shop.nl vindt je RCF speakers type 18G401 900watt voor de prijs van 249€ incl. btw.De kast grote voor deze speaker heeft een binnen maat van 66cm hoogte, 56 cm breedte en 54,5 cm diepte is ongeveer een inhoud van 200 liter.Je kunt andere maten nemen als de inhoud maar 200 liter blijft.De bas pijpen die er inkomen zijn 2 afvoer buizen van 100mm doormeter en 9cm lengte.

Comment

• blackfox
                  • Sep 2008
                  • 48

aangezien je de subs voornamelijk wilt gaan gebruiken voor hardstyle.
                  zou ik gaan voor 18 inch br kasten.
                  ik zou eens kijken naar de br118 van eighteen sound.

Comment

• dexter
                    • Jul 2005
                    • 433

Voor hardstyle heb je echt niet perse 18 inches nodig.
                    ER zit in hardstyle vrij weinig informatie onder de 50 Hz,
                    net als bij veel andere muziek trouwens.

Comment

• MusicXtra
                      • Feb 2006
                      • 9316

Voor hardstyle zou ik eerder voor 15" subs gaan, de informatie rond dee 80 Hz is in die stijl belangrijk en daar is een 15" nog altijd superieur aan een 18".
                      Waarmee niet gezegd is dat een 18" niet zou voldoen maar je hebt er geen subs voor nodig die tot 30 Hz lopen.
                      De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• a-nionic
                        • Jan 2010
                        • 9

ik denk dat het de 18Sound BR118 worden zijn snel te bouwen

en het bereik van deze subwoofer trekt me wel aan

Comment

Working...